Hoe kunnen we u helpen?

Veelgestelde vragen

Uw persoonlijke ING-rekeningen zou u moeten zien wanneer u zich aanmeldt in Home'Bank. Uw professionele rekeningen ziet u in Business’Bank. Als u niet meteen 1 of meerdere rekeningen ziet in uw rekeningoverzicht, ga dan naar 'Mijn instellingen > Home'Bank- of Business’Bank-instellingen > Beschikbaarheid van rekeningen' en klik op ‘Wijzig’. U kunt dan kiezen welke rekeningen verschijnen op uw Home'Bank- of Business’Bank-startpagina.

Rekeningen die zichtbaar zijn in Home'Bank of Business’Bank zouden normaal gezien automatisch moeten verschijnen in uw ING Smart Banking-app voor smartphone of tablet. Er wordt wel een uitzondering gemaakt voor rekeningen waarvoor u geen mandaat hebt of voor rekeningen in een andere munteenheid dan euro.

Als uw kaartlezer niet werkt, kunt u online via www.ing.be/requestcardreader een nieuwe aanvragen. Vul uw gegevens in en wij sturen een nieuwe kaartlezer naar uw thuisadres. U kunt tot 2 gratis kaartlezers per jaar aanvragen. Elke extra kaartlezer kost 25 euro (btw incl.).

Als uw kaartlezer niet meer werkt omdat u enkele malen een verkeerde pincode hebt ingevoerd, dan hoeft u geen nieuwe kaartlezer aan te vragen. Gebruik uw bankkaart aan een geldautomaat en voer uw pincode in om bijvoorbeeld uw saldo te controleren of geld af te halen. Hierna kunt u zich opnieuw aanmelden en verrichtingen ondertekenen met uw kaartlezer.

Als uw kaart geblokkeerd werd nadat u in een winkel of aan een geldautomaat uw pincode enkele malen verkeerd hebt ingevoerd, dan moet u bij een ING-kantoor langsgaan om ze te deblokkeren.

In Business’Bank: in het menu kiest u "Dagelijks bankieren > Mijn zichtrekeningen > Rekeningafschriften".

Er zijn 2 manieren om afschriften of duplicaten op te vragen:

  • U klikt op "Acties" naast de rekening en kiest "Vraag afschriften op" of "Vraag afschriftduplicaten op".
  • U kunt ook de afschriften of duplicaten voor verschillende rekeningen tegelijk opvragen. Daartoe selecteert u de rekeningen, klikt op "Acties voor de selectie" en kiest dan "Vraag afschriften op" of "Vraag afschriftduplicaten op".

U kunt ook alle nieuwe rekeningafschriften in 1 keer opvragen door op de knop "Vraag alle nieuwe afschriften op" te klikken.

Klik op de knop om alle rekeningafschriften op te vragen of selecteer een of meerdere rekeningen en kies voor de actie "Rekeningafschriften opvragen" of "Duplicaten aanvragen".

Op de Business’Bank-startpagina ziet u links onder uw naam de link “Mijn instellingen”. Die geeft toegang tot de pagina waarop u al uw instellingen beheert, ook uw adres. Kies “Persoonlijke gegevens” en klik vervolgens op “Wijzig” naast “Contactgegevens” om uw contactadres aan te passen.

Om uw wettelijk adres aan te passen, neemt u contact op met uw ING-gesprekspartner.

Bekijk al onze veelgestelde vragen

Hebt u nog vragen?

Uw ING-bankier helpt u verder

Hij of zij volgt uw dossier nauwgezet op en beantwoordt uw vragen persoonlijk. Zo krijgt u advies van iemand die uw situatie écht kent.

Vul uw ondernemingsnummer in en krijg direct de contactgegevens van uw bankier, of van het kantoor dat u het best advies kan geven.