Zichtrekeningen

Hoe kan ik mijn ING-rekening sluiten?

Ontdek de verschillende mogelijkheden om je zichtrekening of spaarrekening als particulier of zelfstandige te sluiten.

Weet u zeker dat u uw rekening wilt sluiten?

Als particulier, ontdek de extra bankdiensten die automatisch gekoppeld zijn aan je rekening. Deze kunnen echt een verschil maken voor je budget want ze helpen je tot wel 500 euro per jaar te besparen. ​

Bent u een professionele klant? Herontdek de voordelen van uw ING Professionele zichtrekening, onder andere: een onbeperkt aantal volmachthebbers, een bankkaart met Bancontact en Maestro, gratis geldopnames overal in de eurozone.

Bespaar tijd voor belangrijke zaken met onze online diensten privé gebruik of professioneel gebruik.

Wat moet ik doen voor ik mijn rekening sluit?​

  • Download je rekeningafschriften via Home'Bank of Business'Bank alvorens je de rekening sluit, omdat ze daarna niet meer beschikbaar zijn.
  • Overschrijvingen van uw spaarrekening zijn alleen mogelijk naar uw zichtrekening. Als u van plan bent om beide te sluiten, sluit dan eerst uw spaarrekening. Wanneer dit is bevestigd en het resterende saldo op uw zichtrekening staat, kunt u het verzoek indienen om uw zichtrekening te sluiten.
  • Bedraagt het saldo op uw zichtrekening meer dan 30 euro? Schrijf dan eerst het bedrag hoger dan 30 euro over naar een andere rekening, alvorens uw online aanvraag tot sluiting in te dienen.

Kan ik mijn rekening online sluiten?

Je kan uw spaarrekening sluiten via je ING Banking-app naar: 'Diensten' > 'Rekeningen' of je Home'Bank/Business'Bank.

Je zichtrekening kan je sluiten via je ING Banking-app of via Home'Bank/Business'Bank als je aan deze 5 voorwaarden voldoet:

  1. Houder zijn van een mandaat voor het algemeen beheer van de rekening
  2. Geen enkel ander product gekoppeld aan de rekening, behalve een kredietkaart op uw naam en/of ING Geldreserve
  3. Positief saldo op de rekening, en lager dan 1.500 EUR
  4. Beschikken over een andere Belgische rekening om het eventuele saldo naar over te schrijven
  5. Een geldig e-mailadres hebben

Ga in je ING Banking-app naar Diensten > Rekeningen of in je Home'Bank/Business'Bank.

Wat kan ik doen als ik mijn rekening niet online kan sluiten?

We hebben drie oplossingen voor jou:

Op zoek naar hulp?

Kan je niet vinden wat je zoekt? We helpen je graag verder. Bel ons makkelijk via de ING Banking-app (menu 'Diensten') of bel naar +32 2 464 60 01. Van maandag tot vrijdag van 8 tot 20 uur en op zaterdag van 9 tot 17 uur.