Voor de best mogelijke klantervaring verbeteren wij voortdurend de applicatie ING Multi Mandate. Hier vindt u een overzicht van al wat nieuw is.
Meest recente nieuwe functies
Met "Groepen van betalingen" kunt u uw terugkerende betalingen op een efficiëntere manier doen.
Het stelt u in staat groepen aan te maken met conceptbetalingen en deze betalingen zoveel u wilt en wanneer u maar wilt aan het betaalmandje toe te voegen.
Ga naar Veelgestelde vragen - Groepen van betalingen voor meer informatie.
Twijfelt u over de inhoud van de "Te ondertekenen verzamelbetalingen" in Business'Bank?
De verzamelbetalingen die enveloppen zijn verstuurd vanuit IMM, hebben een referentie die begint met uw ING-ID.
Match deze referentie met de referentie op de enveloppen in IMM - Verzonden betalingen en controleer de details van de betalingen in IMM.
Ook de andere attributen op de gesloten envelop in "Verzonden betalingen" kunnen worden gematcht met de attributen die in de verzamelbetalingen worden weergegeven: de naam, de IBAN, de datum, het bedrag en het aantal betalingen.
Uw privérekeningen zijn beschikbaar in ING Multi Mandate, maar kunnen niet worden gebruikt als opdrachtgevende rekening bij betalingen die in IMM worden aangemaakt.
Om uw Privé/Business rekening te zoeken:
Ga naar "Rekeningen - Rekeningen vinden" OF "Configuratie - Zichtbaarheid rekening", open de filter en zoek op Rekeningprofiel = Privé/Business
Om het verschil tussen een privé- en een business rekening te zien:
Hiervoor is het label "(Privé)" toegevoegd naast het rekeningtype van alle privérekeningen
Rekeningen en transacties
Stappen om "Totale inkomsten" en "Totale uitgaven" toe te voegen aan de export "Details rekening":
- Ga in het menu naar "Rekeningen".
- Selecteer één rekening.
- Vink "Het totaal berekenen" aan in de filter en klik op "Pas toe"
U ziet nu een blauwe lijn met "Totaal inkomsten" en "Totaal uitgaven".
- Klik nu op "Exporteer" en open de export "Details rekening".
In de hoofding van de export is "Totaal inkomsten" en "Totaal uitgaven" toegevoegd.
De bedragen komen overeen met de som van de bedragen van de geëxporteerde transacties.
Stappen:
- Ga in het menu naar Rekeningen > "Rekeningen vinden" tab
- Selecteer "Datum laatste verrichting" in de filter en kies de optie "Laatste 2 werkdagen".
- Klik op "Pas toe"
Alle rekeningen met transacties van de laatste 2 werkdagen worden weergegeven.
Sinds een bepaalde tijd wordt de mededeling van een Bancontact/Maestro transactie tot een minimum herleid:
Daarom vullen we deze mededeling vanaf nu aan met extra info zoals de tegenpartij, de datum en het kaartnummer (laatste 4 cijfers):
Wenst u meerdere transacties te selecteren om te exporteren?
Ga dan naar Rekeningen - Details rekening
Selecteer nu de transacties die u wil exporteren.
Of gebruik eerst de filter en selecteer dan de transacties die u wil exporteren.
Klik nu op de blauwe actieknop "Export selectie", selecteer het export formaat en vink eventueel enkele extra opties aan.
Klik dan op exporteer.
Wilt u aan meerdere transacties dezelfde categorie toewijzen?
Ga dan naar Rekeningen - Detail rekening
Selecteer nu alle transacties waaraan u dezelfde category wil toewijzen.
Of gebruik eerst de filter en selecteer vervolgens de transacties waaraan u dezelfde category wil toewijzen.
Klik nu op de blauwe actieknop "Voeg een categorie toe".
Als u transacties heeft geselecteerd waaraan al een catgorie is toegewezen, krijgt u een waarschuwing in de pop-up "Categorieën overschrijven".
Vervolgens kunt u een categorie selecteren. De geselecteerde categorie wordt toegewezen aan alle geselecteerde transacties.
Wilt u nieuwe professionele rekeningen aanmaken?
Onderaan de pagina met het rekeningen overzicht vindt u een nieuwe link.
Wanneer u hierop klikt, wordt een pop-up "Open nieuwe rekening" weergegeven.
Wanneer u hier het rekeningtype selecteert dat u nodig heeft, komt u op de juiste pagina in Business 'Bank (na het inloggen op de inlogpagina van Business 'Bank).
Wanneer u zich bevindt in de rekeningen module en één rekening selecteert, kunt u de details van de rekening en een lijst met alle transacties exporteren (door te klikken op "Exporteren" naast de titel "Rekening details").
In plaats van altijd het rekeningsaldo in het exportdocument weer te geven, wordt dit nu optioneel en zal dit alleen worden weergegeven als de optie "Rekening saldo tonen" is aangevinkt.door de IMM-gebruiker:
De pagina met het rekeningen overzicht toont nu standaard alleen de actieve rekeningen.
Als u ook de inactieve rekeningen wilt zien, moet u de waarde wijzigen in de filter "Rekeningstatus".
Betalingen
Selecteer gemakkelijker een begunstigde met behulp van de schuifbalk:
Categorisering, het toevoegen van een notitie en het toevoegen van een document is nu beschikbaar voor al uw betalingen en transacties op elk moment:
- wanneer u een nieuwe betaling aanmaakt
- wanneer u een betaling in het betalingsmandje wijzigt
- wanneer u een wachtende of uitgevoerde betaling selecteert na Intraday in de rekeningen module
- wanneer u een transactie selecteert na End Of Day in de rekeningenmodule
Dossiers
Definieer een standaard betaalrekening per dossier en het aanmaken van uw betalingen wordt nog efficiënter.
Stappen:
- Selecteer een dossier en ga naar wijzigen dossier details
- Selecteer de standaard betaalrekening.
Resultaat:
Wanneer u bij het aanmaken van een betaling allereerst het dossier selecteert, dan wordt de opdrachtgevende rekening automatisch ingevuld met de standaard betaalrekening van dit dossier.
Om alle transacties gekoppeld aan 1 dossier te zoeken:
- Ga naar "Dossiers" in het menu en selecteer het betreffende dossier.
- Klik op "Geavanceerd zoeken"
"Verrichtingen vinden" wordt getoond met automatische filtering op de rekeningen gekoppeld aan het geselecteerde dossier.
Wilt u meerdere begunstigden selecteren om aan hetzelfde dossier te koppelen?
Ga dan naar begunstigden.
Selecteer nu alle begunstigden die u aan hetzelfde dossier wilt koppelen.
Klik vervolgens op de blauwe actieknop "Koppel met dossier", een popup "Koppel met dossier" wordt nu getoond.
Vul hier een bestaand dossier in, selecteer een bestaand dossier door op het dossier-icoon te klikken of maak een nieuw dossier aan door op "Maak nieuw dossier" te klikken.
Klik nu op de knop "Koppel" en alle geselecteerde begunstigden worden aan ditzelfde dossier gekoppeld.
- Mogelijkheid voor de dossiers van het type "Onder administratie", "Schuldbemiddeling" en "Overig dossier" om 2 cliëntgegevens toe te voegen in plaats van slechts één. Dit is zowel mogelijk tijdens het aanmaken van het dossier als op het tabblad dossierdetail van het dossier tijdens het wijzigen van een dossier:
- Mogelijkheid om een tweede adres (de verblijfplaats) toe te voegen voor elke klant gelinkt aan een dossier van het type "Fysieke persoon":
Met deze functie kunt u al de andere activa toevoegen aan een dossier in ING Multi Mandate. Ook de activa die niet bij ING staan.
Wanneer u deze activa toevoegt aan een dossier van het type "Onder administratie" en u genereert achteraf een rapport "Rekeningen onder bewind" worden deze andere activa ook aan dit rapport toegevoegd.
Begunstigden
Geïnteresseerd in het importeren van uw begunstigden uit Business'Bank?
Activeer deze functie door ons te bellen op +32 2 464 60 02.
Raadpleeg voor meer informatie de FAQ import begunstigden.
- Een filter is toegevoegd op de overzichtpagina van de begunstigden met een zoekveld. Met dit zoekveld is het mogelijk om te zoeken op de IBAN, naam, adres, dossier, mededeling of bedrag.:
- Een filter is toegevoegd op de begunstigden-tab van een dossier met een zoekveld. Met dit zoekveld is het mogelijk om te zoeken op de IBAN, naam, adres, mededeling of bedrag:
Rapporten
De standaardperiode voor een nieuw rapport is vanaf nu de "Laatste 12 maanden".
Voorbeeld:
Een rapport dat in november 2021 is gegenereerd, heeft een standaardperiode van 1 november 2020 tot 31 oktober 2021.
Wanneer een dossier is geselecteerd en dit dossier heeft een startdatum van minder dan 1 jaar geleden, wordt de standaard startdatum van het rapport automatisch ingesteld op de startdatum van het dossier.
Deze standaardwaarden van de periode van het rapport blijven natuurlijk steeds aanpasbaar.
Er bestaat nu een tweede versie van het boekhoudjournaal: "Boekhoudjournaal - kort".
Dit boekhoudjournaal heeft een andere lay-out en toont minder details. Hierdoor kan het meer transacties per pagina weergeven zodat het een beter overzicht geeft.
De opties om categorieën, notities en documentnamen te tonen zijn niet beschikbaar.
Het rekeningsaldo is nu optioneel in het rapport "Boekhoudjournaal" en "Boekhoudjournaal - korte versie".
Wanneer u een nieuw rapport genereert van het type "Boekhoudjournaal" of "Boekhoudjournaal - korte versie", ziet u op het scherm "Opties rapport" onder "Meer opties" de optie "Toon rekeningsaldo".
Als u deze optie aanvinkt, wordt in de hoofding van het rapport de lijn die begint met "Rekeningsaldo op ..." wel weergegeven. Als u deze optie niet aanvinkt, wordt deze lijn niet weergegeven.
Het rapport template voor rekeningen onder bewind is bijgewerkt naar een nieuwe versie.
Deze nieuwe versie bevat enkele etra alinea's:
- Bewindvoerders over de goederen
- Vertrouwenspersoon
- Bewindvoerder over de persoon + gerechtsdetails
- Mogelijke opmerkingen
- Gebouwen
- Ander belangrijk vastgoed
- Schulden
- Speciale opmerkingen
Categorieën en regels
Een regel kan vanaf nu toegepast worden op meerdere zoekwaarden.
Stappen:
- Ga naar uw profiel > Configuratie > Beheer regels
- Bewerk een bestaande regel OF creëer een nieuwe regel
- Op de 2de pagina van de regelwizard: Hoover de tooltip voor ad hoc hulp en vul naar wens 1 of meerdere zoekwaardes in gescheiden door een puntkomma
Resultaat:
De categorie zal worden toegepast op alle transacties met 1 van de opgegeven zoekwaarden.
Export van regels op de pagina Configuratie > Beheer regels.
Stappen:
- Selecteer "Exporteer" in de hoofding
- "Selectie": Maak een selectie tussen actieve regels of alle regels
- "Meer opties": Check meer opties om ook de details te exporteren
- Klik op "Exporteer" in de popup
=> Resultaat: Een Excel met daarin de regels wordt gegenereerd.
Filter op regels op de pagina Configuratie > Beheer regels
Regels filteren: Vul het zoekveld in + Klik op "Zoek"
U kunt zoeken op:
- de naam van de regel
- de IBAN
- de zoekwaarde gebruikt in de regel
- de categorie in de regel
Wanneer de filter is toegepast, wordt er een informatie lijn getoond met het aantal zoekresultaten.
Het resultaat resetten: Klik op "Reset zoekopdracht"
Filter op regels op de pagina Configuratie > Beheer categorieën
Categorieën filteren: Vul het zoekveld in + Klik op "Zoek"
U kunt zoeken op:
- de naam van de groep
- de naam van de categorie
Het resultaat resetten: Klik op "Reset zoekopdracht"
Maak een nieuwe categorie aan bij het bewerken van een transactie, bij het bewerken of aanmaken van een betaling of bij het bewerken of aanmaken van een regel.
Stappen:
Bij het configureren van een regel om te categoriseren heeft u nu meer mogelijkheden bij "Waar zoeken" voor de zoekwaarde in de transactie.
Vroeger kon je enkel zoeken in de tegenpartij of in de mededeling.
Nu kunt u ook zoeken in het betalingstype en in de referentie (enkel beschikbaar indien de HB Offline database geïmporteerd is).
Algemeen
Als u de functie "Rijen per pagina" gebruikt, kunt u tot 500 dossiers, rekeningen of rapporten bekijken zonder de paginering onderaan de pagina te gebruiken.
Ga daarvoor via het menu naar "Dossiers", "Rekeningen" of "Rapporten".
Klik vervolgens op het driehoekje naast "Rijen per pagina:" en selecteer het aantal rijen dat u op 1 pagina wilt hebben: 20, 50, 100, 200 of 500.
Uw voorkeur wordt "onthouden" door het systeem.
Heeft u problemen met een functie in ING Multi Mandate?
Als u problemen heeft met een functie in ING Multi Mandate, aarzel dan niet om contact op te nemen met de ING Helpdesk / Business:
- +32 2 464 60 01 maandag tot vrijdag 8.00 uur tot 18.00 uur.