De app installeren
Open itsme op uw smartphone en volg de stappen.
Download itsmeVeilig en eenvoudig inloggen, gegevens delen en ook betalen !
Met de itsme app kan je inloggen in Business’Bank en online betalingen opgestart via PC/laptop, en nu zelfs via je smartphone ondertekenen. Dankzij itsme heb je geen kaartlezer meer nodig. Je kan je nu met je smartphone aanmelden in Business’Bank en er ook verrichtingen tekenen. Het is een superveilige manier om je identiteit te bevestigen waardoor je nog makkelijker toegang krijgt tot een heleboel online diensten bij vele banken, overheidsdiensten enz.
Helemaal mobiel
itsme laat u uw identiteit bevestigen met uw smartphone. Dus u kunt u aanmelden in Business'Bank en verrichtingen tekenen zonder uw kaartlezer!
Makkelijk gebruik
Zodra itsme op uw smartphone is ingesteld, kunt u zich met uw pincode of vingerafdruk aanmelden of betalingen bevestigen.
Op en top veilig
itsme gebruikt de gegevens op uw elektronische identiteitskaart (eID), de simkaart van uw smartphone en uw smartphone zelf om een superveilig en uniek ID te maken.
Meer dan bankieren
U kunt itsme ook gebruiken om uw identiteit online te bevestigen bij andere banken, maar ook bij overheidsdiensten, enz. Ontdek waar u overal itsme kunt gebruiken.
Tax on web
Aanmelden voor Tax-on-web doe je vanaf nu in een handomdraai via itsme. Om veilig en een stuk minder belastend je belastingen online in te vullen. Ga naar Tax-on-web
Belgian Mobile ID is een samenwerking tussen grootbanken en mobiele netwerkoperatoren in België. Als grote spelers op onze digitale markt ontwikkelden ze samen een app voor mobiele identiteit en digitale privacy: de itsme-app.
De itsme-app is het resultaat van hun onderzoek. Met deze app kan elke Belg met een smartphone en een elektronische identiteitskaart zich veilig identificeren op vele sites of apps waarvoor een digitale interactie nodig is.
itsme geeft iedere Belg een unieke en veilige mobiele identiteit. Er is geen twijfel meer over de identiteit van de persoon die een beveiligde website wilt bezoeken of online verrichtingen of documenten wilt ondertekenen.
Voor ING wordt itsme over enkele maanden een beveiligde sleutel voor cliënten om zich in Business'Bank aan te melden of om zonder bankkaart of ING-kaartlezer verrichtingen te tekenen.
itsme is uw beveiligde sleutel waarmee u zich in Business'Bank aanmeldt en verrichtingen ondertekent zonder bankkaart noch ING kaartlezer.
itsme is een heel erg veilig manier om u aan te melden en verrichtingen te tekenen in Business’Bank. De app koppelt de gegeven van uw elektronische identiteitskaart (eID) aan de simkaartgegevens van uw smartphone. In combinatie met uw itsme-code van 5 cijfers die alleen ú kent, hebt u een mobiele identiteit die zeer veilig is voor online bankieren of andere online diensten. Lees alles over de veiligheid van itsme op de itsme-website.
Het aanbod van de diensten 'itsme' (of 'Belgian Mobile ID') en 'itsme for ING BE' (of 'Belgian Mobile ID for ING BE') is geldig onder voorbehoud van aanvaarding door ING België nv en door Belgian Mobile ID nv en mits wederzijds akkoord. De voorwaarden (Algemene voorwaarden, tarieven en andere bijkomende informatie) voor de diensten 'itsme' zijn beschikbaar op itsme.be, en voor de diensten 'itsme for ING BE' zijn ze beschikbaar in alle ING-kantoren of op ing.be. De diensten 'itsme' worden geleverd door Belgian Mobile ID nv (Sinter-Goedeleplein 5, 1000 Brussel - BTW 0541.659.084 - BE64 0017 1071 6652) en aangeboden door ING België nv (partner van Belgian Mobile ID nv) en de diensten 'itsme for ING BE' worden geleverd door ING België nv.
Hoe itsme installeren bij ING?
Open itsme op uw smartphone en volg de stappen.
Download itsmeU gaat naar Business’Bank doorgebracht worden
Meld u aan in Business'BankKies uw pincode van 5 cijfers in de itsme-app
U bent klaar!U kunt uw itsme-profiel deblokkeren in Business'Bank. Meld u aan met uw bankkaart en kaartlezer en volg de instructies.
Nee. Uw itsme-profiel is een uniek combinatie van uw smartphone, uw simkaart en uw itsme-code. U kunt uw profiel dus niet zomaar met een ander telefoonnummer of een ander toestel gebruiken.
Wijzigt u het telefoonnummer dat aan uw itsme-profiel is gekoppeld? Dan moet u contact opnemen met itsme om uw profiel opnieuw te laten instellen. Daarna kunt u de itsme-app opnieuw op uw smartphone installeren.
Om itsme op je nieuwe toestel te activeren, volg de volgende stappen:
Eerste optie : op je nieuwe gsm
1) Download de itsme-app (indien dit nog niet gebeurd is)
2) Geef je gsm-nummer in en selecteer heractiveren in de pop-up
3) Kies ING en volg de stappen
4) Per sms krijg je een code die in de app moet ingeven
5) Kies je 5-cijferige pincode en bevestig je code
Tweede optie : op de itsme.be website vie eID:
1) Blokkeer je itsme-account met je gsm-nummer en geboorteplaats.
2) Bevestig dat je je itsme account wil blokkeren en wacht op de confimatie
3) Heractiveer je account op de website
We raden u aan om uw itsme-profiel te blokkeren op de itsme-website.
Denk eraan dat als uw itsme-profiel geblokkeerd is, u itsme ook nergens anders meer voor kunt gebruiken. We raden u ook aan om ING Banking mobile - profielen te verwijderen in Business’Bank.