Dagelijks beheer

3 maart 2017

Digitaal betalen: uw prioriteit!

We zitten in het tijdperk van de elektronische betalingen. De smartphone vervangt stilaan de bankkaarten en het contant geld. Voor bedrijven schept dat enorme mogelijkheden om hun verkoop te boosten en aan klantenbinding te doen.

Is het einde van de bankbiljetten in zicht?

Na het verdwijnen van de cheques en de overschrijvingen op papier zou op termijn hetzelfde kunnen gebeuren met onze bankbiljetten. Elke dag evolueren we een stapje meer in die richting. Bijna de helft van de Belgen (49%) heeft dit jaar minder cash geld gebruikt dan het jaar voordien. Daarmee behoren we tot het Europese gemiddelde (53%). Meer nog, vier Europeanen op tien bevestigen dat ze al aankopen hebben gedaan met hun smartphone en 56% denkt eraan nog dit jaar een betaal-app te gebruiken. Dat tonen de cijfers van de ING International Survey aan.

De bank zal een essentiële rol spelen
“8 op de 10 Belgische smartphonegebruikers heeft meer vertrouwen in een betaal-app, ontwikkeld door hun eigen bank”

Uit de ING International Survey blijkt dat 8 op 10 Belgische smartphonegebruikers meer vertrouwen heeft in een betaal-app die ontwikkeld is door hun eigen bank. In die context kan de rol van een bank zich niet langer beperken tot een aantal transacties en beleggingen. Uw adviseur wordt een partner die met u meeloopt. Hij werkt mee aan uw groei, uw ontwikkeling en helpt u om uw klanten beter te leren kennen. Daarom moet een bank vandaag eenvoudige en collectieve oplossingen aanbieden om te kunnen inspelen op drie belangrijke aspecten voor professionals: betalingen ontvangen, facturen beheren en klanten aan zich binden en ermee communiceren.

Digitale getrouwheidskaart

ING werd in September 2015 partner van het getrouwheidsplatform joyn. Een geslaagde zet! Vandaag is joyn de meest gebruikte getrouwheidskaart in België met meer dan 1.520.000 gebruikers en 2.800 deelnemende winkels. Het voordeel? Eén enkele getrouwheidskaart, op papier of mobiel, en originele beloningen. Via dit kanaal kan de professional e-mail- en marketingcampagnes lanceren, kortingsbonnen versturen, … en zelfs zijn verkoop rechtstreeks doorsturen naar de boekhouder dankzij een gebruiksvriendelijke webinterface.

Payconic en de nieuwste generatie betaaloplossingen

Payconiq is een ander voorbeeld van de initiatieven die ING neemt betreffende de nieuwste generatie betaaloplossingen. Met die app kunnen klanten makkelijk en veilig betalen via hun smartphone. Het principe is een eenvoudig: de klant geeft het te betalen bedrag in samen met zijn code en de klus is geklaard! De winkelier kan de transactie weergeven op een tablet en beide partijen ontvangen een bericht die de betaling bevestigt. Payconiq is helemaal gratis en gekoppeld aan de joyn-getrouwheidskaart. De app is beschikbaar op iPhone en Android.

Ontdek de voordelen van mobiel betalen

Meer weten?

Surf naar de website ing.be/opportuniteiten om alles te weten te komen over de innoverende betaaloplossingen van ING. Of neem contact op met uw ING-adviseur.