Innovatie

20 juni 2017

Joyn Urban: de kracht van de gemeenschap in de steden


Dankzij Joyn konden handelaars zich al aansluiten bij een ambitieus getrouwheidsprogramma dat hun klanten met beloningen en aangename ervaringen verwent. Met Joyn Urban gaat deze oplossing nu een stapje verder, door gebruik te maken van de gemeenschapskern van steden en gemeenten. Een woordje uitleg.

Getrouwheidspunten verzamelen en met Joyn betalen, behoren zonder twijfel tot de grootste voordelen van deze innoverende oplossing. Meer dan 5000 handelaars en 1,4 miljoen gebruikers in heel België hebben er al voor gekozen. Joyn wil nu een succesvolle synergie ontwikkelen rond de kern van de steden.

Getrouwheidsprogramma ten voordele van de steden

Joyn Urban is de versie bestemd voor de stad of de gemeente, met een communicatiesysteem dat aan de verantwoordelijken van de gemeentelijke instanties ter beschikking wordt gesteld. Het is een applicatie die zich van haar grote zus Joyn onderscheidt. De applicatie biedt locatiegebaseerde content, gepersonaliseerd met de kleuren van de stad. Meer zichtbaarheid en dichterbij, voor relevante communicatie ten voordele van de inwoners.

Zeer So-Lo-Mo

Sociaal-Lokaal-Mobiel, drie pijlers die een goede definitie vormen van de applicatie, die is bedoeld om de lokale economie te stimuleren. Citymarketing is er niet alleen via de applicatie, maar tevens op een website die het totale aanbod van de stad omvat, met unieke voordelen en informatie op lokaal niveau.

Een digitale en mobiele link

De applicatie verbindt de stad met haar inwoners. Ze verzamelt het laatste nieuws en evenementen, en biedt gebruikers de gelegenheid om hun mening te geven. Joyn Urban biedt eveneens een intranet waarmee de instanties kunnen communiceren op b2b-niveau met hun netwerk van handelaars/leden. Die kunnen er rechtstreeks al hun informatie bewerken, die zowel op de applicatie als op de website beschikbaar is.

Aanpak gericht op samenwerking, voor een leefbaardere, intelligentere stad

Joyn Urban richt zich eveneens op partnerschappen om het aanbod op vlak van parkeergelegenheid, informatieborden of nabijheidsmarketing te vergroten en te verbeteren.

Naast de getrouwheidspunten die bij de handelaars worden verkregen, ontvangen de gebruikers ook punten die door de stad worden aangeboden. Men kan deze punten dan uitwisselen tegen voordelen bij de gemeentelijke diensten, bijvoorbeeld een korting voor het zwembad of het museum. Elke gemeente kan natuurlijk zelf kiezen welke voordelen ze aanbiedt en welke promotiecampagnes ze aan de inwoners voorstelt. Het aanbod kan dus altijd aan de gemeenschap en de context van de stad worden aangepast.

Een heuse upgrade van de gemeentelijke communicatie
Het biedt een nieuw, modern communicatiekanaal voor de gemeentelijke instanties.

Dit systeem, waarvan de consumenten, in dit geval de inwoners, direct kunnen profiteren, heeft zich al bewezen. Het biedt een nieuw, modern communicatiekanaal voor de gemeentelijke instanties, die vaak moeilijkheden ondervinden bij de ontwikkeling van hun digitale informatietool. Het is een digitale etalage voor de activiteiten van een stad die haar netwerk van handelaars wil promoten om de ervaring van de inwoners te verrijken.

Een win-winsituatie?

De toekomst zal het ons leren. Verschillende steden hebben zich al in dit avontuur gestort, onder andere Kortrijk. De schepen van die stad vertelde ons over zijn motivatie en eerste indrukken van Joyn Urban, in mei gelanceerd in zijn stad.

Meer weten?

Bent u betrokken bij of werkt u in de publieke sector? Onze Relationship Managers en National Managers helpen u verder bij al uw uitdagingen.