Secure Business

28 juli 2020

Wat als ik het slachtoffer word van phishing?

Onthoud dat ING u nooit zal vragen naar uw rekeninggegevens, pincodes of codes die u met uw kaartlezer aanmaakt.

Voor uw privérekeningen

Krijgt u een mail waarin u naar deze gegevens gevraagd wordt, stuur dit mailtje dan door naar phishing@ing.be. Reageer er verder niet op.

Krijgt u een verdachte brief of vreemd telefoontje? Bel onmiddellijk onze helpdesk op +32 2 464 60 01. We zijn bereikbaar van maandag tot vrijdag van 8 tot 22 uur en op zaterdag van 9 tot 17 uur.

Als u vermoedt dat uw bankkaart gestolen of misbruikt werd, bel meteen Card Stop op +32 70 344 344. Dit kan ook vanuit het buitenland.

Uw business-rekeningen

Hebt u bewijzen van fraude, zoals factuur- of CEO-fraude, verwittig dan direct uw kantoor of ING-contactpersoon. Stuur ook een mail met uw contactgegevens naar fraud@ing.be. We contacteren u zo snel mogelijk.

Lees ook onze artikels over internetveiligheid en ontdek hoe u zich het best tegen cyberfraude beschermt.

Denkt u dat u het slachtoffer bent van internetfraude?

Wacht dan geen seconde en …

Als de fraude je kredietkaart betreft


Ga ook eens kijken op de Belgian Financial Sector Federation, op Safe internet banking en op Safeonweb, het federale platform met informatie en advies over cyberveiligheid.