Onthoud dat ING u nooit zal vragen naar uw rekeninggegevens, pincodes of codes die u met uw kaartlezer aanmaakt.
Voor uw privérekeningen
Krijgt u een mail waarin u naar deze gegevens gevraagd wordt, stuur dit mailtje dan door naar phishing@ing.be. Reageer er verder niet op.
Krijgt u een verdachte brief of vreemd telefoontje? Bel onmiddellijk onze helpdesk op +32 2 464 60 01. We zijn bereikbaar van maandag tot vrijdag van 8 tot 22 uur en op zaterdag van 9 tot 17 uur.
Als u vermoedt dat uw bankkaart gestolen of misbruikt werd, bel meteen Card Stop op +32 70 344 344. Dit kan ook vanuit het buitenland.
Uw business-rekeningen
Hebt u bewijzen van fraude, zoals factuur- of CEO-fraude, verwittig dan direct uw kantoor of ING-contactpersoon. Stuur ook een mail met uw contactgegevens naar fraud@ing.be. We contacteren u zo snel mogelijk.
Lees ook onze artikels over internetveiligheid en ontdek hoe u zich het best tegen cyberfraude beschermt.
Denkt u dat u het slachtoffer bent van internetfraude?
Wacht dan geen seconde en …
blokkeer uw bankkaarten via Card Stop op +32 70 344 344
doe aangifte bij de politie en geef het nummer van het pv door aan uw ING-kantoor
Als de fraude je kredietkaart betreft
Blokkeer je kredietkaart via Card Stop op +32 70 344 344.
Meld de frauduleuze aankoop gedaan met je kredietkaart op www.mijnkaart.be.
Ga ook eens kijken op de Belgian Financial Sector Federation, op Safe internet banking en op Safeonweb, het federale platform met informatie en advies over cyberveiligheid.