Secure Business

Waarom willen wij je beter leren kennen?

Wij streven ernaar om onze activiteiten uit te voeren met het hoogste niveau van integriteit, in overeenstemming met de geldende wetten, voorschriften en normen.

Wij identificeren onze klanten en controleren of de informatie die wij over hen hebben correct is en in overeenstemming met zowel de wet als de marktregels.

Dit proces, bekent als "Know Your Customer” (KYC), helpt ons om ons system te beschermen en financiële criminaliteit te bestrijden.

Wij evalueren voortdurend onze relaties met onze klanten en andere banken. Dit stelt ons in staat om, indien nodig, relaties te beëindigen die niet voldoen aan onze controlestandaarden of die niet in overeenstemming zijn met onze risicoanalyse.

Wat betekent dit voor jou?

Als je klant wordt bij ING, of het al een tijdje bent, zorgen we ervoor dat we je meest recente authenticatiegegevens, zowel persoonlijk als professioneel, in handen hebben. Zo zorgen we ervoor dat je profiel accuraat is.

Het klinkt misschien vreemd of stressvol, maar maak je geen zorgen! Het is een normale stap in ons proces. Het stelt ons in staat je beter te leren kennen en een gezonde en transparante relatie op te bouwen.

Zodra deze informatie is verzameld, wordt het naar ons gespecialiseerde team gestuurd, dat zich volledig toelegt op het identificeren en controleren van klanten.

Na de analyse

Er zijn drie mogelijke uitkomsten:

  • Alles is in orde en je klantenreis gaat normaal door.
  • We moeten bij je terugkomen omdat we op een bepaald punt meer duidelijkheid nodig hebben. Maar geen paniek, soms is het gewoon een detail of een ontbrekend administratief element.
  • Het dossier is geblokkeerd en we kunnen niet verdergaan met het proces.