Fraude banner
Online veiligheid

15 maart 2017

Wat doe ik als een verdachte brief, mail of telefoonoproep krijg?

Denk eraan dat ING nooit zal vragen naar uw rekeninggegevens, pincodes of codes die u met uw kaartlezer aanmaakt.

Voor uw privérekeningen

Als u een mail krijgt waarin naar deze gegevens gevraagd wordt, stuur dit mailtje dan door naar phishing@ing.be.

Krijgt u een verdachte brief of vreemd telefoontje? Bel dan onmiddellijk onze helpdesk op +32 2 464 60 01. We zijn bereikbaar van maandag tot vrijdag van 8 tot 22 uur en op zaterdag van 9 tot 17 uur.

Als u vermoedt dat uw bankkaart gestolen of misbruikt werd, bel meteen Card Stop op +32 70 344 344.

Voor uw businessrekeningen

Hebt u bewijzen van fraude, zoals factuur- of CEO-fraude, verwittig dan direct uw kantoor of ING-contactpersoon. Stuur ook een mail met uw contactgegevens naar fraud@ing.be. We nemen zo snel mogelijk contact op met u.

Lees ook onze artikels over internetveiligheid en ontdek hoe u zich het best tegen cyberfraude beschermt.