Online veiligheid

Wat doet ING voor uw veiligheid wanneer u mobiele applicaties gebruikt?

Bij ING is uw veiligheid onze topprioriteit. Daarom gebruiken we de nieuwste technologieën om u te beschermen tegen fraude. Hier sommen we enkele maatregelen op die we nemen om online bankieren zo veilig mogelijk te maken.

Concreet: hoe beschermt ING u?
  • De nieuwste encryptiesystemen voor alle verrichtingen/mededelingen die via onze bank lopen.
  • Automatische verbreking van de verbinding na 3 minuten inactiviteit.
  • Na 5 foutieve pincodes wordt uw profiel gedeactiveerd en moet u een nieuw profiel aanmaken.
  • Verrichtingen zijn maar mogelijk tot een bepaald bedrag.
  • Monitoring van de verrichtingen: bij ongewone en verdachte bewegingen blokkeren we de toegang.
  • Uw persoonlijke en bankgegevens worden niet bewaard op uw toestel.
Wat betekent monitoring van de verrichtingen?

Om uw gegevens te beschermen controleren wij voortdurend de bewegingen op uw rekening. Zodra wij een verdachte en/of ongewone beweging merken en als wij vinden dat een bepaalde transactie "ongewoon is voor uw doen", blokkeren wij ze totdat u ons bevestigt dat u wel degelijk de opdrachtgever bent. Zo nodig blokkeren we ook de toegang tot de app. U doet er dus goed aan al uw contactgegevens in Home'Bank bij te werken, zodat wij u snel kunnen bereiken mocht een dergelijke situatie zich voordoen.

Belangrijke herinnering

Als wij u bellen vragen wij nooit naar uw wachtwoorden, toegangscodes, pincodes, persoonsgegevens of andere "gevoelige" informative.

Als u gebeld wordt door ING maar twijfels hebt over de beller, hang dan op en bel +32 2 464 60 01 (dit nummer staat ook op de achterkant van uw ING-bankkaart). Dit is het enige contactnummer bij ING voor dergelijke procedures.