Online veiligheid

23 maart 2017

Sociale media

Voor vele mensen vormen Facebook en Twitter tegenwoordig de belangrijkste nieuws- en informatiekanalen. Lees hier hoe we bij ING sociale media gebruiken.

Info

Sinds de komst van internet, mobiele toestellen en sociale media, verspreidt informatie zich gigantisch snel. Consumenten willen onmiddellijk kunnen reageren op nieuwtjes en hun mening erover delen.

ING België kiest resoluut voor directe en open communicatie. Daarom zijn we actief op sociale media als Facebook, Twitter, LinkedIn en YouTube. U vindt er nuttige tips over bankzaken en informatie over ons aanbod en onze activiteiten. Verder maken we onze acties bekend en reageren we op uw opmerkingen. We luisteren écht naar u en leren uit uw suggesties. Zo kunnen we ons aanbod en onze diensten verbeteren.

Op Facebook en Twitter bent u ook direct op de hoogte van onze wedstrijden. Misschien wint u wel een van de vele mooie prijzen!

Oh ja, u mag altijd op onze berichten reageren, berichten “leuk vinden” of ‘”delen”.

Social Media Charter

ING België nv (hierna ING) gaat ervan uit dat iedereen die de sociale media van ING bezoekt en gebruikt, op de hoogte is van dit Social Media Charter en het ook aanvaardt.

We willen de belangen, rechten en standpunten beschermen van iedereen die onze pagina’s in de sociale media bezoekt. Daarom vragen we u de volgende gedragsregels te volgen.

Vertrouwelijke informatie
  • U bent volledig aansprakelijk voor uw berichten. ING is niet verantwoordelijk en niet aansprakelijk voor de mening van anderen. Ook niet als die mening op de sociale media van ING wordt gepubliceerd.
  • Voor uw eigen veiligheid raadt ING u aan om nooit persoonlijke gegevens te posten (telefoonnummer, adres, e-mailadres, bankgegevens enz.). Om u te beschermen zal ING trouwens dergelijke berichten verwijderen.
  • ING zal ook nooit uw gegevens gebruiken voor commerciële doeleinden, tenzij u daarvoor de toestemming hebt gegeven.
Respect voor iedereen
  • Wederzijds respect is vanzelfsprekend.
  • U post geen meningen of inhoud die obsceen, haatdragend of beledigend is, of beschouwingen die racistisch, etnisch, seksueel, vulgair of smakeloos zijn en die de privacy, eerbaarheid en reputatie van anderen kunnen schaden.
  • Gaat u niet akkoord met een mening? Reageer gerust en onderbouw uw mening met argumenten, maar doe dat altijd op een respectvolle manier.
Respect voor de sociale media
  • U publiceert geen content die virus(sen), een Trojaans paard, kwaadaardige codes of andere software of content bevat en de werking van onze sociale media, onze community en het gebruiksplezier ervan zouden schaden.
  • Om u te beschermen tegen mogelijke frauduleuze praktijken weigert en verwijdert ING commerciële boodschappen, filmpjes, links, enz. die frauduleus zijn of waarvan ING de inhoud niet gepast vindt.
Respect voor de intellectuele eigendom
  • U post, verstuurt of verspreidt alleen maar die content waarvan u de verspreidingsrechten of de intellectuele eigendom bezit.
  • ING heeft altijd het recht om een bericht te verwijderen als het niet voldoet aan deze gedragsregels. Mogelijk onderneemt ING ook gepaste juridische stappen.
Bemiddeling
  • Laat het ons weten op onze sociale media als u berichten, inhoud of gedrag ziet dat niet aan deze gedragsregels voldoet.
Niet-naleven van de gedragsregels
  • Als er iemand deze gedragsregels niet naleeft, heeft ING het recht hem of haar te weren van de sociale media van ING.
The ING Belgium Webcare Team

Het ING België Webcare-team is actief op Facebook en Twitter. Het team reageert snel op uw vragen of opmerkingen. Zo is ING België steeds dichtbij!

U kunt ons bereiken van maandag tot vrijdag, van 8 uur tot 20 uur. Aarzel niet om ons een bericht te sturen via Twitter of Facebook!