Online veiligheid

27 maart 2017

Wat doet ING voor uw veiligheid?

Via het internet kunt u snel en gemakkelijk online shoppen en uw bankzaken regelen waar en wanneer u maar wilt. Helaas maken ook mensen met minder goede bedoelingen er gebruik van. Daarom stelt ING alles in het werk om uw financiële transacties en uw privacy te beschermen. Niet alleen als u Home'Bank en Business'Bank gebruikt, maar ook als u naar onze beveiligde websites surft, kunt u rekenen op onze doeltreffende beveiligingstechnieken.

Home’Bank
De ING Card Reader: de elektronische handtekening

De ING Card Reader zorgt er samen met uw ING-bankkaart voor dat u uw rekeningen kunt raadplegen en uw transacties kunt uitvoeren vanaf om het even welke computer: heel handig dus voor mensen die zich vaak verplaatsen.

De ING Card Reader leest de chip op uw ING-bankkaart en maakt unieke codes aan, waarmee u uw online transacties kunt ondertekenen. Dankzij deze beveiliging blijft u de enige die toegang heeft tot uw rekeningen.

Hebt u geen ING-bankkaart? Ontdek de ING Home'Bank Card

Automatisch verbreken van de internetverbinding

ING verbreekt de internetsessie automatisch als die enkele minuten ongebruikt blijft.Om daarna terug gebruik te maken van Home'Bank of Business'Bank, moet u zich opnieuw aanmelden. Zo voorkomen we dat uw internetverbinding met ING door een moment van verstrooidheid open blijft staan.

ING-websites
De beveiligde verbinding

De ING-websites (waaronder ing.be, promo.ing.be, Home’Bank en Business'Bank) waarop gevraagd wordt naar persoonlijke gegevens, gebruiken een beveiligde verbinding. Zo zorgen we ervoor dat uw gegevens niet bij de verkeerde personen belanden.

Lees hier hoe u pogingen tot internetfraude zoals phishing kunt herkennen.

De communicatie tussen ING en haar cliënten

ING België wil ervoor zorgen dat u zonder zorgen internet kunt gebruiken. Daarom opteert ING België voor een betrouwbare e-mailmarketing:

  • ING België bezorgt u enkel commerciële e-mails indien u zich hiertegen niet verzet hebt en/of indien u ons hiervoor de toestemming gegeven hebt.
  • Normaalgezien worden e-mails van ING België verstuurd vanuit het domein ing.be.
  • ING België zal u in een e-mail nooit persoonlijke of financiële gegevens vragen (zoals paswoorden en kaartnummers). Enkel de elektronische kanalen van ING België zoals Home’Bank, Business'Bank en Telelink@isabel hebben een beveiligd e-mailplatform.
  • In het kader van online marktonderzoeken is het mogelijk dat u e-mails van een van onze externe partners ontvangt. In dat geval vindt u in het e-mailadres van de afzender geen ing.be-label terug. U kunt er echter zeker van zijn dat het hier betrouwbare, onafhankelijke marktonderzoeksbureaus betreft, die uw privacy respecteren.

De externe partners waarmee ING samenwerkt zijn TNS Dimarso, Insites Consulting, GFK Significant, Synovate, SatMetrix en Ipsos. Bij twijfel kunt u contact opnemen met market.research@ing.be.

Samen houden we online bankieren veilig

Om veiligheidsredenen en om u een communicatie op maat te garanderen, vraagt ING u om uw persoonlijke gegevens bij de kleinste wijziging te updaten. Alle informatie is belangrijk voor ons, zowel uw adres, uw telefoonnummer als uw e-mailadres.

Uw persoonlijke gegevens vernieuwen
  1. Ga naar Home'Bank of Business'Bank - Info - Persoonlijke gegevens - Algemene informatie.

  2. Klik op “Wijzig” naast “Contactgegevens” om uw gegevens te bekijken of aan te passen.

  3. Hebt u uw gegevens aangepast? Klik dan onderaan op “Controle”.

  4. Onderteken de wijzigingen met uw ING Card Reader.