De ING-diensten voor personen met bijzondere noden

  • Voor blinden of slechtzienden

    • De codes van de kaartlezer vergroten

      Uw kaartlezer geeft u codes die u moet overtypen op uw computer als u zich aanmeldt in Home’Bank of Business’Bank of als u verrichtingen wilt tekenen.

      Is de code niet goed leesbaar? U kunt de code vergroten door op de 0 van de kaartlezer te duwen als de code verschijnt.


    • De sprekende kaartlezer

      ING heeft ook een sprekende kaartlezer voor online bankieren met Home’Bank en Business’Bank. Hij leest u voor wat u zelf intoetst of moet overtypen.

      U verkrijgt deze kaartlezer met oortjes volledig gratis op 2 manieren:

      1. Via de post door ons te bellen op +32 2 464 60 01. We zijn bereikbaar van maandag tot vrijdag van 8 tot 22 uur en op zaterdag van 9 tot 17 uur.
      2. Door langs te gaan in uw ING-kantoor.

      Handleiding bij de sprekende kaartlezer van ING

      Met deze kaartlezer kunt u zich in Home’Bank en Business’Bank aanmelden, verrichtingen tekenen en een paswoord aanmaken. Hierna vindt u 3 pdf-bestanden die u hierbij begeleiden:

      1. Aanmelden (pdf)
      2. Verrichtingen tekenen (pdf)
      3. Paswoord aanmaken (pdf)

      De sprekende kaartlezer van een andere bank gebruiken

      Gebruikt u liever uw sprekende kaartlezer van een andere bank om u in Home’Bank en/of Business’Bank aan te melden? Ook dan moeten we eerste enkele instellingen aanpassen. Bel ons dus even op + 32 2 464 60 01, van maandag tot vrijdag van 8 tot 22 uur en op zaterdag van 9 tot 17 uur.


  • Voor personen met een lichamelijke beperking

    • Naar een ING-kantoor in een rolstoel

      Vele ING-kantoren zijn toegankelijk voor personen in een rolstoel. Er is voldoende ruimte voor rolstoelgebruikers om vrij te bewegen, de schermen van de geldautomaten bevinden zich op de juiste hoogte en zijn goed leesbaar enz.

      Op onze site vind u makkelijk de kantoren in uw buurt die toegankelijk zijn voor rolstoelgebruikers.

      Vind een kantoor dat toegankelijk is voor mindervaliden.


ING-visie inzake toegankelijkheid

ING is zich bewust van de specifieke noden van mensen met lichamelijke beperkingen. We willen ook dat iedereen zelfstandig zijn of haar bankzaken kan regelen en dit met zoveel mogelijk gebruikscomfort. Daarom proberen we voortduren de toegankelijkheid van onze diensten te verbeteren.

Naast de diensten die we hierboven bespreken, hebben we ook aan de leesbaarheid van de ING-bankkaarten en -websites gesleuteld.

  • ING-bankkaarten

    Dankzij het grotere kleurencontrast van de cijfers en de letters op de ING-bankkaarten, is de informatie op uw kaart goed leesbaar.


  • Home’Bank en Business’Bank

    • Makkelijke kaartlezers voor iedereen

      Onze kaartlezers zijn bijzonder makkelijk in gebruik:

      • groot contrast tussen de achtergrond en de cijfers
      • toetsen die u makkelijk kunt indrukken
      • duidelijke knoppen: SIGN en IDENTIFY in de plaats van codes M1, M2, enz.
      • de RESPONSE-code blijft 90 seconden lang staan als u om het even welke toets op uw kaartlezer indrukt.


    • Een aangepast veiligheidssysteem

      Als u een schermlezer gebruikt, kunnen de veiligheidsinstellingen voor de toegang tot Home’Bank en Business’Bank voor problemen zorgen. Daarom hebben we een gratis sprekende kaartlezer waarmee u zich anders, maar op een even veilige manier aanmeldt.


    • De opbouw van de pagina’s

      De titels van de pagina’s, de paragrafen, de hyperlinks, de knoppen … Alles is zo duidelijk en eenvoudig mogelijk geschreven. Zo surft u vlot door Home’Bank en Business’Bank zonder de weg kwijt te raken of ergens terecht te komen waar u niet wilt zijn.

Hulp nodig als u bankiert met Home’Bank en/of Business’Bank?

Bekijk zeker de demofilmpjes. Ze leggen stap voor stap uit hoe onze verschillende online diensten werken.

Bekijk onze demo’s.

Uiteraard staan ook onze medewerkers in de kantoren voor u klaar. Maak een afspraak zodat ze u zo doeltreffend mogelijk kunnen helpen.

Uw suggesties en opmerkingen zijn welkom

We proberen onze diensten voortdurend beter te maken. Daarom zijn uw suggesties en opmerkingen zeker en vast welkom. U kunt ze doorgeven op 4 manieren: