Kaarten en betalingen

14 juni 2018

Self Service Zone – ING Card

Is uw internetbestelling nooit aangekomen? Werd uw laatste aankoop beschadigd bij de levering? Ontdek de verschillende stappen die u moet volgen en de documenten die u moet afdrukken om uw schadedossier correct in te dienen.

Procedure

1. DOWNLOAD HET SCHADEAANGIFTEFORMULIER

  • U downloadt het formulier via “Documenten” onderaan deze pagina (kies eerst uw type schadegeval).
  • Vul uw gegevens in, onderteken het formulier en stuur het naar Allianz, Koning Albert II-laan 32, 1000 Brussel - België of via E-mail (welcome.be@allianz.com). Stuur ook alle bewijsstukken van uw schadegeval mee.


2. ALLIANZ ONDERZOEKT UW AANVRAAG

Allianz onderzoekt uw vergoedingsaanvraag. Bij aanvaarding wordt er binnen vijf werkdagen een schadedossier geopend. U ontvangt dan een brief met het dossiernummer, de naam en de gegevens van de verantwoordelijke bij Allianz.

Is uw dossier onvolledig?

Als uw dossier niet volledig is, krijgt u een brief van uw verzekeraar waarin u wordt gevraagd de vereiste documenten op te sturen.

Heeft u vragen over uw dossier?

Als u vragen hebt, neemt u rechtstreeks contact op met uw dossierverantwoordelijke bij Allianz op +32 2 290 64 68. ING Client Services hebben namelijk geen informatie over de status van uw dossier.

Meer informatie?

Wilt u meer informatie over de verzekeringen van uw ING Card kredietkaart, neem contact met onze Client Services op + 32 2 464 60 01 (kies optie 3 en daarna 1). Onze medewerkers staan voor u klaar van maandag tot vrijdag van 8 tot 22 uur, en op zaterdag van 9 tot 17 uur.​

Lees de algemene voorwaarden (pdf)

Documenten

De ING Card biedt u 3 aanvullende verzekeringen. Elke verzekering stemt overeen met een type schadegeval waarvoor u specifieke documenten moet indienen.

In elk geval:


  • de uitgavenstaat die de aankoop met uw kredietkaart bevestigt
  • elk document met gegevens over het voorwerp, zoals de aankoopdatum, de prijs, het kasticket enz.


Bij diefstal met inbraak of geweldpleging:


  • het politieverslag
  • bij geweldpleging: een medisch attest of een door u opgestelde verklaring
  • bij inbraak: elk element waarmee de schade kan worden aangetoond, bv. de factuur van de slotenmaker.


Bij toevallige schade:


  • een origineel exemplaar van het bestek of de factuur voor de herstelling
  • een attest van de verkoper met een beschrijving van de veroorzaakte schade en de bevestiging dat het voorwerp onherstelbaar is.