Ontdek de verschillende mogelijkheden om je zichtrekening of spaarrekening als particulier of zelfstandige te sluiten.
Weet u zeker dat u uw rekening wilt sluiten?
Als particulier, ontdek de extra bankdiensten die automatisch gekoppeld zijn aan je rekening. Deze kunnen echt een verschil maken voor je budget want ze helpen je tot wel 500 euro per jaar te besparen.
Bent u een professionele klant? Herontdek de voordelen van uw ING Professionele zichtrekening, onder andere: een onbeperkt aantal volmachthebbers, een bankkaart met Bancontact en Maestro, gratis geldopnames overal in de eurozone.
Bespaar tijd voor belangrijke zaken met onze online diensten privé gebruik of professioneel gebruik.
Wat moet ik doen voor ik mijn rekening sluit?
- Download je rekeningafschriften via Home'Bank of Business'Bank alvorens je de rekening sluit, omdat ze daarna niet meer beschikbaar zijn.
- Overschrijvingen van uw spaarrekening zijn alleen mogelijk naar uw zichtrekening. Als u van plan bent om beide te sluiten, sluit dan eerst uw spaarrekening. Wanneer dit is bevestigd en het resterende saldo op uw zichtrekening staat, kunt u het verzoek indienen om uw zichtrekening te sluiten.
- Bedraagt het saldo op uw zichtrekening meer dan 30 euro? Schrijf dan eerst het bedrag hoger dan 30 euro over naar een andere rekening, alvorens uw online aanvraag tot sluiting in te dienen.
Kan ik mijn rekening online sluiten?
Je kan uw spaarrekening sluiten via je ING Banking-app naar: 'Diensten' > 'Rekeningen' of je Home'Bank/Business'Bank.
Je zichtrekening kan je sluiten via je ING Banking-app of via Home'Bank/Business'Bank als je aan deze 5 voorwaarden voldoet:
- Houder zijn van een mandaat voor het algemeen beheer van de rekening
- Geen enkel ander product gekoppeld aan de rekening, behalve een kredietkaart op uw naam en/of ING Geldreserve
- Positief saldo op de rekening, en lager dan 1.500 EUR
- Beschikken over een andere Belgische rekening om het eventuele saldo naar over te schrijven
- Een geldig e-mailadres hebben
Ga in je ING Banking-app naar Diensten > Rekeningen of in je Home'Bank/Business'Bank.
Wat kan ik doen als ik mijn rekening niet online kan sluiten?
We hebben drie oplossingen voor jou:
Als particulier, neem contact met de andere bank om te weten wat je moet doen. Zij zullen dit in orde brengen voor jou.
Deze dienst is niet beschikbaar voor de ING Professionele zichtrekening.
Je saldo op uw rekening is lager dan 30 EUR?
En er is maar één product aan je rekening gekoppeld, zoals een kredietkaart, een ING Geldreserve, een verzekering of belegging, maar geen hypothecair krediet?
Bel ons eenvoudig via je ING Banking-app. Je vindt het telefoonnummer ook onderaan deze pagina.
Voldoet je rekening niet aan de voorwaarden om online of via onze klantendienst afgesloten te worden?
Je saldo is hoger dan 30 EUR en je kan deze niet overschrijven naar een andere rekening via je ING Banking-app of Home'Bank/Business'Bank?
En/of heb je een hypothecair krediet of verschillende producten gekoppeld aan je zichtrekening: zoals een kredietkaart, een ING Geldreserve, een verzekering of belegging?
Maak dan hier een afspraak in je kantoor.
Op zoek naar hulp?
Kan je niet vinden wat je zoekt? We helpen je graag verder. Bel ons makkelijk via de ING Banking-app (menu 'Diensten') of bel naar +32 2 464 60 01. Van maandag tot vrijdag van 8 tot 20 uur en op zaterdag van 9 tot 17 uur.
Wettelijke vermeldingen
De toegang tot de Home’Bank- , Business’Bank, de ING Smart Banking- en de ING Banking-diensten is gratis (buiten de kosten van uw telecomoperator of van bepaalde verrichtingen, zoals internationale overschrijvingen) voor alle houders van een Home’Bank-, Business’Bank- ING Smart Banking- of ING banking-abonnement (onder voorbehoud van aanvaarding door ING en wederzijds akkoord). De kosten voor telefoongesprekken evenals de mogelijke kosten verbonden aan de toegang tot en het gebruik van elektronishe communicatienetwerken om toegang te krijgen tot en gebruik te maken van de oproep via de app zijn voor rekening van de gebruiker. De Algemene Voorwaarden Home’Bank-, Business’Bank, ING Smart Banking-diensten ( bijlage bij het Algemeen reglement van de verrichtingen van ING), de Algemene Voorwaarden ING Banking, de tarieven van de verrichtingen, zijn beschikbaar op ing.be, in uw ING-kantoor en telefonisch op het nummer + 32 2 464 60 01.