Online bankieren

7 februari 2020

Self Service Zone - ING Mastercard Gold en ING Visa Gold

Moet u uw reis inkorten of zelfs annuleren? Is uw internetbestelling nooit aangekomen? Ontdek de verschillende stappen die u moet volgen om uw schadedossier correct in te dienen.

Procedure

1. DIEN ONLINE SCHADE IN BIJ INTER PARTNER ASSISTANCE

  • U dient online (*) een schade in en u wordt doorverwezen naar de site van Inter Partner Assistance waar u ook de noodzakelijke documenten / bewijstukken kan uploaden. Gelieve deze documenten (inschrijvingsfactuur, annuleringsfactuur, bewijs ter staving van de annulering) afzonderlijk in te scannen in pdf formaat vóór het invullen van de aangifte. In het geval van annulering wegens medische reden verzoeken wij u eerst het medisch formulier te downloaden en te laten invullen door uw arts, alvorens de online aangifte in te vullen.
  • Voor de reisannulatieverzekering, kies de optie "Start mijn reisclaim".
  • Voor een andere verzekering, kies de optie “Start mijn niet-reizen claim”.
  • Na het invoeren van uw persoonlijke gegevens, selecteert u ING als zorgverzekeraar in het menu Verzekeringsmaatschappij en vult u de gegevens met betrekking tot het incident in.

Kan u de aangifte niet online indienen, dan kan u telefonisch contact opnemen met Inter Partner Assistance op nr. +32 2 550 05 21. 

(*) U verlaat nu de website van ING België en gaat naar een website die niet door ING België wordt beheerd. Wij zijn niet verantwoordelijk voor de inhoud of de beschikbaarheid van de gelinkte sites. Als u meer gedetailleerde vragen of zorgen hebt over de producten en diensten die door derden worden aangeboden via de gelinkte website van derden, neem dan rechtstreeks contact op met de derde partij.


2. INTER PARTNER ASSISTANCE ONDERZOEKT UW AANVRAAG

Inter Partner Assistance onderzoekt uw vergoedingsaanvraag. Bij aanvaarding wordt er binnen vijf werkdagen een schadedossier geopend. U ontvangt dan per email een ontvangstbevestiging met daarin het referentienummer van uw dossier.

Is uw dossier onvolledig?

Als uw dossier niet volledig is, krijgt u een email van de verzekeraar waarin u wordt gevraagd de vereiste documenten op te sturen.

Heeft u vragen over uw dossier?

Als u vragen hebt, neemt u rechtstreeks contact op met Inter Partner Assistance op +32 2 550 05 21. ING Client Services hebben namelijk geen informatie over de status van uw dossier.

Meer informatie?

Wilt u meer informatie over de verzekeringen van uw ING Mastercard Gold en ING Visa Gold kredietkaart, neem contact met onze Client Services op + 32 2 464 60 01 (kies optie 3 en daarna 1). Onze medewerkers staan voor u klaar van maandag tot vrijdag van 8 tot 20 uur, en op zaterdag van 9 tot 17 uur.​

Documenten

De ING Mastercard Gold en ING Visa Gold bieden u verschillende aanvullende verzekeringen. Elke verzekering stemt overeen met een type schadegeval waarvoor u specifieke documenten moet indienen.