Moet u uw reis inkorten of zelfs annuleren? Is uw internetbestelling nooit aangekomen? Ontdek de verschillende stappen die u moet volgen om uw schadedossier correct in te dienen.
Procedure
1. DIEN ONLINE SCHADE IN BIJ INTER PARTNER ASSISTANCE
- U dient online (*) een schade in en u wordt doorverwezen naar de site van Inter Partner Assistance waar u ook de noodzakelijke documenten / bewijstukken kan uploaden. Gelieve deze documenten (inschrijvingsfactuur, annuleringsfactuur, bewijs ter staving van de annulering) afzonderlijk in te scannen in pdf formaat vóór het invullen van de aangifte. In het geval van annulering wegens medische reden verzoeken wij u eerst het medisch formulier te downloaden en te laten invullen door uw arts, alvorens de online aangifte in te vullen.
- Voor de reisannulatieverzekering, kies de optie "Start mijn reisclaim".
- Voor een andere verzekering, kies de optie “Start mijn niet-reizen claim”.
- Na het invoeren van uw persoonlijke gegevens, selecteert u ING als zorgverzekeraar in het menu Verzekeringsmaatschappij en vult u de gegevens met betrekking tot het incident in.
Kan u de aangifte niet online indienen, dan kan u telefonisch contact opnemen met Inter Partner Assistance op nr. +32 2 550 05 21.
(*) U verlaat nu de website van ING België en gaat naar een website die niet door ING België wordt beheerd. Wij zijn niet verantwoordelijk voor de inhoud of de beschikbaarheid van de gelinkte sites. Als u meer gedetailleerde vragen of zorgen hebt over de producten en diensten die door derden worden aangeboden via de gelinkte website van derden, neem dan rechtstreeks contact op met de derde partij.
2. INTER PARTNER ASSISTANCE ONDERZOEKT UW AANVRAAG
Inter Partner Assistance onderzoekt uw vergoedingsaanvraag. Bij aanvaarding wordt er binnen vijf werkdagen een schadedossier geopend. U ontvangt dan per email een ontvangstbevestiging met daarin het referentienummer van uw dossier.
Is uw dossier onvolledig?
Als uw dossier niet volledig is, krijgt u een email van de verzekeraar waarin u wordt gevraagd de vereiste documenten op te sturen.
Heeft u vragen over uw dossier?
Als u vragen hebt, neemt u rechtstreeks contact op met Inter Partner Assistance op +32 2 550 05 21. ING Client Services hebben namelijk geen informatie over de status van uw dossier.
Meer informatie?
Wilt u meer informatie over de verzekeringen van uw ING Mastercard Gold en ING Visa Gold kredietkaart, neem contact met onze Client Services op + 32 2 464 60 01 (kies optie 3 en daarna 1). Onze medewerkers staan voor u klaar van maandag tot vrijdag van 8 tot 20 uur, en op zaterdag van 9 tot 17 uur.
Documenten
De ING Mastercard Gold en ING Visa Gold bieden u verschillende aanvullende verzekeringen. Elke verzekering stemt overeen met een type schadegeval waarvoor u specifieke documenten moet indienen.
In elk geval:
- de uitgavenstaat die de aankoop met uw kredietkaart bevestigt
- elk document met gegevens over het voorwerp, zoals de aankoopdatum, de prijs, het kasticket enz.
Bij diefstal met inbraak of geweldpleging:
- het politieverslag
- bij geweldpleging: een medisch attest of een door u opgestelde verklaring
- bij inbraak: elk element waarmee de schade kan worden aangetoond, bv. de factuur van de slotenmaker
Bij toevallige schade:
- een origineel exemplaar van het bestek of de factuur voor de herstelling
- een attest van de verkoper met een beschrijving van de veroorzaakte schade en de bevestiging dat het voorwerp onherstelbaar is
Dien online schade in bij Inter Partner Assistance of bel nummer +32 2 550 05 21.
In elk geval:
- de uitgavenstaat die de aankoop met uw kredietkaart bevestigt
- een e-mail die uw bestelling bevestigt, een ander document van de verkoper waaruit de bestelling blijkt of een schermafdruk (printscreen) als bewijs van uw bestelling
- een kopie van de uitgavenstaat van uw kredietkaart die de betaling van de aankoop bevestigt
- bij levering door een koerier: de leveringsbon
- bij levering per post: de bevestiging van de verzending
- als het voorwerp naar de afzender werd teruggestuurd: het bewijs van de vervoerskosten
Dien online schade in bij Inter Partner Assistance of bel nummer +32 2 550 05 21.
In elk geval:
- de uitgavenstaat die de aankoop met uw kredietkaart bevestigt
- het medisch attest/verslag
- de naam en het adres van het ziekenhuis
- een kopie van de reisfactuur
- Een bewijsstuk van het gebruik van een vervoermiddel/huurwagen en/of de schadeaangifte aan het vervoersbedrijf:
- Proces-verbaal/rapport
Bij overlijden:
- een uittreksel uit de overlijdensakte, ondertekend door de plaatselijke bevoegde instantie
- het origineel erfelijkheidsattest
- de documenten betreffende de repatriëring
- de naam en het adres van de wettelijke erfgenamen of van de wettelijke vertegenwoordiger
Dien online schade in bij Inter Partner Assistance of bel nummer +32 2 550 05 21.
Bij annulering van uw reis:
- de bevestiging van de boeking van de reis en een annuleringsbewijs
Bij onderbreking van uw reis:
- de bevestiging van de boeking en een verklaring van het reisbureau met vermelding van het aantal dagen die niet werden opgenomen
Bij overlijden:
- een overlijdensattest
Bij ziekte:
- een medisch attest
Bij aanzienlijke materiële schade:
- een document van de politie dat de gebeurtenissen bij u thuis of in uw bedrijf bevestigt
Bij diefstal van uw reisdocumenten:
- een kopie van het politieverslag met de vaststelling van de diefstal en het pv-nummer
Dien online schade in bij Inter Partner Assistance of bel nummer +32 2 550 05 21.
- Komt Inter Partner Assistance tussenbeide als ik mijn reis wil annuleren uit angst voor het Coronavirus?
Nee, Inter Partner Assistance grijpt niet in om annuleringskosten te vergoeden. Het feit dat u niet meer op reis wilt vertrekken, is geen reden voor annulering zoals opgenomen in de algemene voorwaarden.
- Komt Inter Partner Assistance tussen in de terugbetaling van annuleringskosten, als er een inreisverbod is in het land waar ik heen wilde reizen?
Nee, de gevolgen van overheidsbesluiten zijn niet gedekt (om de annuleringskosten te beperken, moet u uw reis echter annuleren zodra er zich een gebeurtenis voordoet die de reis kan verstoren). We grijpen in wanneer u daadwerkelijk ziek wordt vóór het verbod om het land van bestemming binnen te komen. (gedekte garantie)
Voorbeeld: de Verenigde Staten hebben besloten de grenzen voor Europese burgers te sluiten. U besluit dus uw reis te annuleren. Inter Partner Assistance is niet betrokken bij de terugbetaling.
- Komt Inter Partner Assistance tussen in de terugbetaling van annuleringskosten, indien de Belgische autoriteiten een negatief advies uitbrengen naar het buitenland of naar het land van bestemming?
Nee, Inter Partner Assistance komt niet tussenbeide voor de terugbetaling van annuleringskosten aangezien het negatieve advies van de Belgische autoriteiten niet één van de oorzaken is van annulering zoals opgenomen in de algemene voorwaarden.
- Komt Inter Partner Assistance tussen in de terugbetaling van annuleringskosten als ik mijn reis zelf moet annuleren omdat ik het Coronavirus heb opgelopen terwijl ik nog thuis was (en daarom kunt u uw reis niet starten )?
Ja, er is een annuleringsdekking op voorwaarde dat het land van bestemming niet is afgesloten en / of er geen verbod is om het grondgebied binnen te komen, en er geen reisbeperkingen zijn die door de Belgische autoriteiten zijn opgelegd (om de annuleringskosten te beperken, moet u uw reis echter annuleren van zodra er zich een gebeurtenis voordoet die haar kan verstoren).
In elk geval:
- de uitgavenstaat die de aankoop met uw kredietkaart bevestigt
- een origineel document of kopie van de factuur, een kopie van de uitgavenstaat van uw kaart en het serienummer van het gekochte voorwerp
- details over de uit te voeren herstelling
- een kopie van de oorspronkelijke waarborg van de constructeur
Dien online schade in bij Inter Partner Assistance of bel nummer +32 2 550 05 21.
In elk geval:
- de uitgavenstaat die de aankoop met uw kredietkaart bevestigt
- het nummer van het dossier dat bij Card Stop werd geopend om de blokkering van de kaart te bevestigen
- een kopie van de uitgavenstaat met de afgehouden bedragen door fraude
- een kopie van het politieverslag met vermelding van het gestolen bedrag
Dien online schade in bij Inter Partner Assistance of bel nummer +32 2 550 05 21.