Online bankieren

7 februari 2020

Self Service Zone - ING Mastercard Gold en ING Visa Gold

Moet u uw reis inkorten of zelfs annuleren? Is uw internetbestelling nooit aangekomen? Ontdek de verschillende stappen die u moet volgen en de documenten die u moet afdrukken om uw schadedossier correct in te dienen.

Procedure

Download het schadeformulier of dien online de schade in bij Allianz


1. DOWNLOAD HET SCHADEAANGIFTEFORMULIER

  • U downloadt het formulier via “Documenten” onderaan deze pagina (kies eerst uw type schadegeval).
  • Vul uw gegevens in, onderteken het formulier en stuur het naar Allianz, Koning Albert II-laan 32, 1000 Brussel - België of via E-mail (welcome.be@allianz.com). Stuur ook alle bewijsstukken van uw schadegeval mee.


2. DIEN ONLINE SCHADE IN BIJ ALLIANZ (enkel voor reisannulatieverzekering)

  • U dient online (*) een schade in bij Allianz voor uw reisannulatie verzekering. U heeft de 6 eerste cijfers van uw kredietkaart nummer als polisnummer nodig om het online aangifteformulier in te vullen.
  • Voor de aangifte van een reisannulering of –onderbreking en evenementannulering wordt u doorverwezen naar een online aangifteformulier waar u ook de noodzakelijke documenten / bewijstukken kan uploaden. Gelieve deze documenten (inschrijvingsfactuur, annuleringsfactuur, bewijs ter staving van de annulering) afzonderlijk in te scannen in pdf formaat vóór het invullen van de aangifte. In het geval van annulering wegens medische reden verzoeken wij u eerst het medisch formulier te downloaden en te laten invullen door uw arts, alvorens de online aangifte in te vullen.

(*) U verlaat nu de website van ING België en gaat naar een website die niet door ING België wordt beheerd. Wij zijn niet verantwoordelijk voor de inhoud of de beschikbaarheid van de gelinkte sites. Als u meer gedetailleerde vragen of zorgen hebt over de producten en diensten die door derden worden aangeboden via de gelinkte website van derden, neem dan rechtstreeks contact op met de derde partij.


3. ALLIANZ ONDERZOEKT UW AANVRAAG

Allianz onderzoekt uw vergoedingsaanvraag. Bij aanvaarding wordt er binnen vijf werkdagen een schadedossier geopend. U ontvangt dan een brief met het dossiernummer, de naam en de gegevens van de verantwoordelijke bij Allianz.

Is uw dossier onvolledig?

Als uw dossier niet volledig is, krijgt u een brief van uw verzekeraar waarin u wordt gevraagd de vereiste documenten op te sturen.

Heeft u vragen over uw dossier?

Als u vragen hebt, neemt u rechtstreeks contact op met uw dossierverantwoordelijke bij Allianz op +32 2 290 64 68. ING Client Services hebben namelijk geen informatie over de status van uw dossier.

Meer informatie?

Wilt u meer informatie over de verzekeringen van uw ING Mastercard Gold en ING Visa Gold kredietkaart, neem contact met onze Client Services op + 32 2 464 60 01 (kies optie 3 en daarna 1). Onze medewerkers staan voor u klaar van maandag tot vrijdag van 8 tot 22 uur, en op zaterdag van 9 tot 17 uur.​

Documenten

De ING Mastercard Gold en ING Visa Gold bieden u verschillende aanvullende verzekeringen. Elke verzekering stemt overeen met een type schadegeval waarvoor u specifieke documenten moet indienen.