Online bankieren

20 februari 2020

Kies voor Online oplossingen en Home'Bank Offline uitschakelen.

Kies voor onze online oplossingen en ontdek ING Multi Mandate

Home'Bank (Plus) Offline

Op het ogenblik gebruikt u Home’Bank (Plus) offline. Dit was een van de allereerste programma’s die ING ontwikkeld heeft. Dit programma wordt nu gaandeweg afgebouwd, zodat u de stap kunt zetten naar ons realtime verbonden online platform.

Hoe blijf ik op de hoogte van deze overschakeling?

U hebt onlangs een bericht van ING ontvangen. Daarin staat dat we uw toegang tot Home'Bank (Plus) Offline de komende weken zullen uitschakelen.

Wanneer u Home’Bank (Plus) Offline opent, verschijnt er een soortgelijk bericht.

Wat zijn mijn alternatieven?

  • Optie 1: Met Home'Bank Online of Business'Bank Online voert u al uw online bankdiensten gratis en in alle veiligheid uit, waar en wanneer u dit wenst.
  • Optie 2: Het ING Multi Mandate-platform: een perfect alternatief voor iedereen met een vrij of een juridisch beroep. Of wanneer u meerdere gemandateerde rekeningen beheert.


Deze nieuwe performante tool laat u toe:

  • uw mandaatrekeningen per dossier te organiseren;
  • uw betalingen voor te bereiden;
  • ze te categoriseren;
  • er een document aan toe te voegen;
  • rapporten of grafieken op maat generen (journaal, budgetevolutie, …)


Surf voor meer informatie naar : ING Multi Mandate

Wat gebeurt er als mijn toegang tot Home'Bank (Plus) Offline is uitgeschakeld?

Vanaf de vermelde datum kunt u uw rekeningen niet meer beheren met Home'Bank (Plus) Offline.

Wel kunt u - zelfs wanneer uw toegang tot Home’Bank (Plus) Offline is uitgeschakeld - nog steeds uw Home’Bank (Plus) Offline nog gegevens raadplegen, die lokaal op uw computer worden bewaard. Zodra echter uw toegang tot Home'Bank (Plus) Offline is uitgeschakeld, kunt u deze informatie niet langer gebruiken om nieuwe verrichtingen te doen.

Moet ik iets in Home'Bank (Plus) Offline doen vooraleer men mijn toegang verbreekt?

U gebruikt Home'Bank Offline of Home'Bank Plus Offline om uw rekeningen te beheren? Beheer ze vanaf nu online! Breng dus uw begunstigden over naar ons online platform: ING doet alles om u daar een sublieme gebruikservaring te geven in:

 

• Home'Bank, voor gratis online toegang tot al uw bankdiensten via uw computer.

• Business'Bank, om uw professionele bankzaken altijd en overal via het internet te beheren.

• Smart Banking-app, de krachtige, veilige en gemakkelijk te gebruiken mobiele app van ING.

Hoe breng ik mijn begunstigden naar het online platform?

Zodra u toegang hebt tot onze diensten voor online dienst, raden wij u ook aan om uw begunstigden van Home'Bank (Plus) Offline over te brengen naar Home'Bank Online of Business'Bank Online. Dat doet u rechtstreeks in Home’Bank (Plus) Offline. Ga naar de multitransfer-module en geef uw lijst met offline begunstigden weer. Duid de begunstigden aan die u wilt beheren en klik op “synchroniseren”. Daarna wordt een lijst met taken uitgevoerd en er verschijnt een symbool voor elke begunstigde.

Check de datum waarop we Home’Bank (Plus) Offline afsluiten. U vindt die wanneer u inlogt of in het bericht dat we u hebben verzonden. Zorg ervoor dat u voor deze datum de volgende stappen onderneemt in Home'Bank (Plus) Offline om de begunstigden te synchroniseren:


  1. Klik op “Home'Bank” in de linkerbovenhoek (naast Security).
  2. Klik op het submenu dat verschijnt en daarna op "Internationale betalingen".
  3. In het venster dat in het midden van het scherm verschijnt, klikt u op het 5de icoon "lijst van internationale begunstigden".
  4. Selecteer ALLE begunstigden door te klikken op de eerste in de lijst en erna ‘shifttoets” in te houden en te klikken op de laatste in de lijst om ze allemaal te selecteren (indien OK, zullen de begunstigden in het blauw staan) n.b: (de CTRL+A functie werkt niet)
  5. Klik op de knop “Synchronisatie” in het midden van de actiebalk onder de lijst met ontvangers.
  6. Selecteer de regel "On-Line verzenden".
  7. Maak zoals gebruikelijk een takenlijst via de Home'Bank box (naast Security) in de linkerbovenhoek, zorg ervoor dat het vakje "send X international beneficiaries" in het eerste scherm van de takenlijst is aangevinkt.
  8. Log in bij de Business Bank en controleer of uw begunstigden zijn geïmporteerd.
  9. Herhaal de stappen 4-5-6 en selecteer in stap 6 de 2e regel "niet verzenden" om het opnieuw verzenden in de volgende takenlijst te vermijden.