Dagelijks bankieren

Self Service Zone - ING MasterCard Gold en ING Visa Gold

Moet u uw reis inkorten of zelfs annuleren? Is uw internetbestelling nooit aangekomen? Ontdek de verschillende stappen die u moet volgen en de documenten die u moet afdrukken om uw schadedossier correct in te dienen.

Procedure
  • 1

  • U downloadt het schadeaangifteformulier

    U downloadt het formulier via “Documenten” onderaan deze pagina (kies eerst uw type schadegeval). Of u belt onze helpdesk op + 32 2 464 60 01 (kies optie 2 en daarna 3).

  • 2

  • U vult het formulier in

    Vul uw gegevens in, onderteken het formulier en stuur het naar Allianz, Zwaluwenstraat 2, 1000 Brussel - België. Stuur ook alle bewijsstukken van uw schadegeval mee.

  • 3

  • ALLIANZ ONDERZOEKT UW AANVRAAG

    Het team van Allianz onderzoekt uw vergoedingsaanvraag. Bij aanvaarding wordt er binnen vijf werkdagen een schadedossier geopend. U ontvangt dan een brief met het dossiernummer, de naam en de gegevens van de verantwoordelijke bij Allianz.

Is uw dossier onvolledig?

Als uw dossier niet volledig is, krijgt u een brief van uw verzekeraar waarin u wordt gevraagd de vereiste documenten op te sturen.

U wilt contact opnemen?

Als u vragen hebt, neemt u rechtstreeks contact op met uw dossierverantwoordelijke bij Allianz. Onze helpdeskmedewerkers hebben namelijk geen informatie over de status van uw dossier.

*Allianz is de verzekeringspartner van ING.
Allianz AWP P&C S.A.- Belgian branch
Zwaluwenstraat 2, 1000 Brussel.

Meer informatie?
Over de verzekeringen van uw ING MasterCard Gold en ING Visa Gold.
Documenten

De ING MasterCard Gold en ING Visa Gold bieden u verschillende aanvullende verzekeringen. Elke verzekering stemt overeen met een type schadegeval waarvoor u specifieke documenten moet indienen.


In elk geval:

  • de uitgavenstaat die de aankoop met uw kredietkaart bevestigt
  • elk document met gegevens over het voorwerp, zoals de aankoopdatum, de prijs, het kasticket enz.

Bij diefstal met inbraak of geweldpleging:

  • het politieverslag
  • bij geweldpleging: een medisch attest of een door u opgestelde verklaring
  • bij inbraak: elk element waarmee de schade kan worden aangetoond, bv. de factuur van de slotenmaker

Bij toevallige schade:

  • een origineel exemplaar van het bestek of de factuur voor de herstelling
  • een attest van de verkoper met een beschrijving van de veroorzaakte schade en de bevestiging dat het voorwerp onherstelbaar is

In elk geval:

  • de uitgavenstaat die de aankoop met uw kredietkaart bevestigt
  • een e-mail die uw bestelling bevestigt, een ander document van de verkoper waaruit de bestelling blijkt of een schermafdruk (printscreen) als bewijs van uw bestelling
  • een kopie van de uitgavenstaat van uw kredietkaart die de betaling van de aankoop bevestigt
  • bij levering door een koerier: de leveringsbon
  • bij levering per post: de bevestiging van de verzending
  • als het voorwerp naar de afzender werd teruggestuurd: het bewijs van de vervoerskosten

In elk geval:

  • de uitgavenstaat die de aankoop met uw kredietkaart bevestigt
  • het medisch attest/verslag
  • de naam en het adres van het ziekenhuis
  • een kopie van de reisfactuur

Een bewijsstuk van het gebruik van een vervoermiddel/huurwagen en/of de schadeaangifte aan het vervoersbedrijf:

  • Proces-verbaal/rapport
  • Bij overlijden:

    • een uittreksel uit de overlijdensakte, ondertekend door de plaatselijke bevoegde instantie
    • het origineel erfelijkheidsattest
    • de documenten betreffende de repatriëring
    • de naam en het adres van de wettelijke erfgenamen of van de wettelijke vertegenwoordiger

Bij annulering van uw reis:

  • de bevestiging van de boeking van de reis en een annuleringsbewijs

Bij onderbreking van uw reis:

  • de bevestiging van de boeking en een verklaring van het reisbureau met vermelding van het aantal dagen die niet werden opgenomen

Bij overlijden:

  • een overlijdensattest

Bij ziekte:

  • een medisch attest

Bij aanzienlijke materiële schade:

  • een document van de politie dat de gebeurtenissen bij u thuis of in uw bedrijf bevestigt

Bij diefstal van uw reisdocumenten:

  • een kopie van het politieverslag met de vaststelling van de diefstal en het pv-nummer

In elk geval:

  • de uitgavenstaat die de aankoop met uw kredietkaart bevestigt
  • een origineel document of kopie van de factuur, een kopie van de uitgavenstaat van uw kaart en het serienummer van het gekochte voorwerp
  • details over de uit te voeren herstelling
  • een kopie van de oorspronkelijke waarborg van de constructeur

In elk geval:

  • de uitgavenstaat die de aankoop met uw kredietkaart bevestigt
  • het nummer van het dossier dat bij Card Stop werd geopend om de blokkering van de kaart te bevestigen
  • een kopie van de uitgavenstaat met de afgehouden bedragen door fraude
  • een kopie van het politieverslag met vermelding van het gestolen bedrag