Dagelijks bankieren

Self Service Zone – ING Card

Is uw internetbestelling nooit aangekomen? Werd uw laatste aankoop beschadigd bij de levering? Ontdek de verschillende stappen die u moet volgen en de documenten die u moet afdrukken om uw schadedossier correct in te dienen.

Procedure
  • 1

  • U downloadt het schadeaangifteformulier

    U downloadt het formulier via “Documenten” onderaan deze pagina (kies eerst uw type schadegeval). Of u belt onze helpdesk op + 32 2 464 60 01 (kies optie 2 en daarna 3).

  • 2

  • U vult het formulier in

    Vul uw gegevens in, onderteken het formulier en stuur het naar Allianz, Zwaluwenstraat 2, 1000 Brussel. Stuur ook alle bewijsstukken van uw schadegeval mee.

  • 3

  • ALLIANZ ONDERZOEKT UW AANVRAAG

    Het team van Allianz onderzoekt uw vergoedingsaanvraag. Bij aanvaarding wordt er binnen vijf werkdagen een schadedossier geopend. U ontvangt dan een brief met het dossiernummer, de naam en de gegevens van de verantwoordelijke bij Allianz.

Is uw dossier onvolledig?

Als uw dossier niet volledig is, krijgt u een brief van uw verzekeraar waarin u wordt gevraagd de vereiste documenten op te sturen.

U wilt contact opnemen?

Als u vragen hebt, neemt u rechtstreeks contact op met uw dossierverantwoordelijke bij Allianz. Onze helpdeskmedewerkers hebben namelijk geen informatie over de status van uw dossier.

*Allianz is de verzekeringspartner van ING.
Allianz AWP P&C S.A.- Belgian branch
Zwaluwenstraat 2, 1000 Brussel.

Documenten

De ING Card biedt u 3 aanvullende verzekeringen. Elke verzekering stemt overeen met een type schadegeval waarvoor u specifieke documenten moet indienen.

In elk geval:

  • de uitgavenstaat die de aankoop met uw kredietkaart bevestigt
  • elk document met gegevens over het voorwerp, zoals de aankoopdatum, de prijs, het kasticket enz.

Bij diefstal met inbraak of geweldpleging:

  • het politieverslag
  • bij geweldpleging: een medisch attest of een door u opgestelde verklaring
  • bij inbraak: elk element waarmee de schade kan worden aangetoond, bv. de factuur van de slotenmaker.

Bij toevallige schade:

  • een origineel exemplaar van het bestek of de factuur voor de herstelling
  • een attest van de verkoper met een beschrijving van de veroorzaakte schade en de bevestiging dat het voorwerp onherstelbaar is.