Dagelijks bankieren

Self Service Zone – ING Visa Classic

Is uw internetbestelling nooit aangekomen? Werd uw laatste aankoop beschadigd bij de levering? Ontdek de verschillende stappen die u moet volgen en de documenten die u moet afdrukken om uw schadedossier correct in te dienen.

Procedure
  • 1

  • U downloadt het schadeaangifteformulier

    U downloadt het formulier via “Documenten” onderaan deze pagina (kies eerst uw type schadegeval). Of u belt onze helpdesk op + 32 2 464 60 01 (kies optie 2 en daarna 3).

  • 2

  • U vult het formulier in

    Vul uw gegevens in, onderteken het formulier en stuur het naar Allianz, Zwaluwenstraat 2, 1000 Brussel - België. Stuur ook alle bewijsstukken van uw schadegeval mee.

  • 3

  • Allianz onderzoekt uw aanvraag

    Het team van Allianz onderzoekt uw vergoedingsaanvraag. Bij aanvaarding wordt er binnen vijf werkdagen een schadedossier geopend. U ontvangt dan een brief met het dossiernummer, de naam en de gegevens van de verantwoordelijke bij Allianz.

Is uw dossier onvolledig?

Als uw dossier niet volledig is, krijgt u een brief van uw verzekeraar waarin u wordt gevraagd de vereiste documenten op te sturen.

U wilt contact opnemen?

Als u vragen hebt, neemt u rechtstreeks contact op met uw dossierverantwoordelijke bij Allianz. Onze helpdeskmedewerkers hebben namelijk geen informatie over de status van uw dossier.


Lees de algemene voorwaarden (PDF) voor meer informatie over de verzekeringen gelinkt aan uw ING Visa Classic-kredietkaart.

*Allianz is de verzekeringspartner van ING.
Allianz AWP P&C S.A.- Belgian branch, Zwaluwenstraat 2, 1000 Brussel - België.

Documenten

De ING Visa Classic-kredietkaart biedt u 3 aanvullende verzekeringen. Elke verzekering stemt overeen met een type schadegeval waarvoor u specifieke documenten moet indienen.

In elk geval:

  • de uitgavenstaat die de aankoop met uw kredietkaart bevestigt
  • elk document met gegevens over het voorwerp, zoals de aankoopdatum, de prijs, het kasticket enz.

Bij diefstal met inbraak of geweldpleging:

  • het politieverslag
  • bij geweldpleging: een medisch attest of een door u opgestelde verklaring
  • bij inbraak: elk element waarmee de schade kan worden aangetoond, bv. de factuur van de slotenmaker

Bij toevallige schade:

  • een origineel exemplaar van het bestek of de factuur voor de herstelling
  • een attest van de verkoper met een beschrijving van de veroorzaakte schade en de bevestiging dat het voorwerp onherstelbaar is

In elk geval:

  • een kopie van de uitgavenstaat die de aankoop met uw kredietkaart bevestigt
  • een e-mail die uw bestelling bevestigt, een ander document van de verkoper waaruit de bestelling blijkt of een schermafdruk (printscreen) als bewijs van uw bestelling
  • bij levering door een koerier: de leveringsbon
  • bij levering per post: de bevestiging van de verzending
  • als het voorwerp naar de afzender werd teruggestuurd: het bewijs van de vervoerskosten

In elk geval:

  • de uitgavenstaat die de aankoop met uw kredietkaart bevestigt
  • het medisch attest/verslag
  • de naam en het adres van het ziekenhuis
  • een kopie van de reisfactuur

Een bewijsstuk van het gebruik van een vervoermiddel/huurwagen en/of de schadeaangifte aan het vervoersbedrijf:

  • Proces-verbaal/rapport

Bij overlijden:

  • een uittreksel uit de overlijdensakte, ondertekend door de plaatselijke bevoegde instantie
  • het origineel erfelijkheidsattest
  • de documenten betreffende de repatriëring
  • de naam en het adres van de wettelijke erfgenamen of van de wettelijke vertegenwoordiger