SmBanking Tablet
Zelf bankieren

ING Smart Banking

Beheer uw privé- en businessrekeningen op uw tablet!

ING Smart Banking is de mobile banking-app waarmee u verrichtingen met uw tablet beheert: betalen, online aankopen doen, een spaarrekening openen ... Mobiel bankieren is gratis, gebruiksvriendelijk, overal beschikbaar en ultrabeveiligd.

  • Mobiel bankieren

    Met mobile banking en de ING Smart Banking-app beheert u uw rekeningen waar en wanneer u maar wilt: thuis in uw zetel, op de trein ...

  • Gebruiksvriendelijke app

    Geen handleiding nodig: onze tablet-app is zo eenvoudig dat u vanzelf uw weg vindt.

  • Uiterst beveiligd systeem

    Maak uw profiel aan met uw kaartlezer. Daarna hebt u alleen nog een code van 6 cijfers nodig om in te loggen.

  • Budget altijd onder controle

    De budgetmodule deelt al uw inkomsten en uitgaven op in categorieën en geeft ze weer in grafieken. In een oogopslag ziet u waaraan u uw geld besteedt!

  • Voor privé- en beroepsrekeningen

    Bekijk uw saldo, doe betalingen (zelfs als er meer handtekeningen nodig zijn), maak een afspraak in uw kantoor ... U hebt uw bank altijd bij de hand!

De ING Smart Banking-app voor tablet is beschikbaar voor alle ING-cliënten:


U installeert en gebruikt ING Smart Banking op een tablet met internetverbinding. De tablet moet ook compatibel zijn met onze app, zoals:

  • iPad 2, iPad Mini en hoger, met iOS 6.0 of een latere versie
  • een tablet met Android 4.0 of hoger.

Download en installeer de ING Smart Banking op uw tablet. Houd uw ING-kaartlezer en uw bankkaart klaar: u hebt ze nodig om uw profiel aan te maken. En daarna kunt u mobiel bankieren met de app voor tablet!

  1. Hoe de app voor tablet downloaden?

    • Ga naar www.ing.be/ipad met uw iPad. Of typ rechtstreeks 'ING Smart Banking' in het zoekveld van de App Store.
    • Ga naar www.ing.be/androidtablet met tablet. Of typ rechtstreeks 'ING Smart Banking' in het zoekveld van Google Play.

    ING Smart Banking voor tablet is beschikbaar voor alle Belgische ING-rekeningen, in 3 talen en in 10 landen. In welke locaties van de App Store of Google Play Store de app beschikbaar is, leest u in onze meest gestelde vragen.

    Niet overtuigd? Nog geen cliënt bij ING? Download de applicatie, probeer onze demo uit en word cliënt met uw smartphone of tablet.

  2. Uw profiel aanmaken

    Na installatie van onze mobile banking-app maakt u uw ING Smart Banking-profiel aan met uw ING-kaartlezer en uw bankkaart. Kies een profielcode van 6 cijfers. Die code gebruikt u daarna om u aan te melden en al uw verrichtingen te bevestigen. U kunt verschillende profielen aanmaken op verschillende toestellen. Dat is erg handig als u bijvoorbeeld een apart profiel wilt gebruiken voor uw privé- en voor uw beroepsrekeningen.

  3. Rekeningen en begunstigden

    Zodra uw profiel aangemaakt is, zijn uw rekeningen en begunstigden automatisch beschikbaar in ING Smart Banking. U kunt die gegevens wijzigen via uw instellingen. Is het pictogram in de kolom 'Mobile Banking' oranje? Dan is uw rekening beschikbaar in de app. Een rekening waar een grijs pictogram naast staat, is niet beschikbaar in Mobile Banking.

  4. Betalingen

    Betalingen zijn mogelijk naar uw eigen rekeningen, naar de begunstigden die u in Home’Bank of Business’Bank bewaarde en naar om het even welke Europese rekening (in een van de landen uit de SEPA-zone). Kunt u geen betalingen doen? Kijk uw Mobile Banking-instellingen na. Mobiele verrichtingen naar bewaarde begunstigden en andere rekeningen moeten aangevinkt zijn.

Met de ING Smart Banking-app voor tablet kunt u heel wat bankzaken regelen.

  • U heeft een overzicht van al uw geld bij ING

    De startpagina geeft uw financiële situatie bij ING weer: de laatste verrichtingen die u deed, uw uitgaven en inkomsten van vorige maand vergeleken met die van deze maand en de kwartaalevolutie van al uw geld bij ING.

  • U houdt uw budget onder controle

    Met duidelijke en dynamische grafieken krijgt u een perfect overzicht van uw maandelijkse uitgaven en inkomsten. Ze zijn opgedeeld in herkenbare categorieën zoals bijvoorbeeld gezin, gezondheid, lening, verzekering of vervoer. Als u liever een andere categorie wilt voor een verrichting, dan wijzigt u die zelf in een handomdraai.

  • Uw privé- en beroepsrekeningen opvolgen

    U raadpleegt het saldo en het overzicht van uw zichtrekeningen en uw spaarrekeningen voor privé- en beroepsgebruik. U volgt ook uw kredietkaarten voor privégebruik op.

  • Betalingen doen

    U doet overschrijvingen naar uw eigen rekeningen en naar om het even welke rekening in Europa (in alle landen van de SEPA-zone). U kunt ook een uitvoeringsdatum toevoegen, zoals in Home'Bank of Business'Bank. Bovendien tekent u betalingen waarvoor meerdere handtekeningen nodig zijn.

    • Doorlopende opdrachten aanmaken

      Voor al uw terugkerende betalingen en uw automatisch sparen.

    • Toekomstige betalingen opvolgen

    Via 'Geplande verrichtingen' in uw lijst van verrichtingen krijgt u een overzicht van betalingen met een uitvoeringsdatum die nog niet zijn uitgevoerd. U ziet ook wanneer de volgende doorlopende opdrachten worden uitgevoerd. Daarnaast kunt u ook geplande verrichtingen met een uitvoeringsdatum verwijderen.

  • Een rekening of spaarplan openen

    In een handomdraai opent u een spaarrekening of pensioenspaarfonds.

  • Verrichtingen opzoeken

    Met de zoekfunctie vindt u uw betalingen snel terug.

  • Uw rekeningnummer e-mailen

    Is een vriend u nog geld verschuldigd? Mail hem uw rekeningnummer en voeg een persoonlijk bericht toe.

  • Een rekening hernoemen

    U kunt uw rekeningen een andere naam geven om ze makkelijker te herkennen. Bijvoorbeeld 'gemeenschappelijke rekening', 'spaarrekening kind 1' ... Ook in Home'Bank en Business'Bank wordt de naam dan aangepast.

  • Het dichtstbijzijnde ING-kantoor zoeken en een afspraak maken

    U vindt meteen het dichtstbijzijnde kantoor en maakt er rechtstreeks een afspraak. U kunt de afspraak ook direct in uw persoonlijke agenda laten toevoegen.

Verwijder meteen uw profiel Smart Banking. Zo zijn uw rekeningen niet meer toegankelijk via uw tablet.

De snelste manier om dit te doen is:

  • Aanmelden in Home'Bank of Business'Bank. Selecteer onder uw naam in de rechterbovenhoek van de homepage de optie 'Mobile Banking-instellingen'. Klik op die pagina op 'Actie' en selecteer 'Verwijder profiel'. Wilt u alle profielen verwijderen? Selecteer dan 'Verwijder alle profielen'.
  • Ons bellen op het nummer + 32 2 464 60 01 (u vindt dit nummer ook op de achterkant van uw bankkaart) van maandag tot vrijdag van 8 tot 22 uur en op zaterdag van 9 tot 17 uur. Een van onze medewerkers zal u helpen bij het verwijderen van uw profiel.

Download en installeer de app

via de App Store of Google Play

Download ING Smart Banking
Maak uw profielcode aan

... en hou uw kaartlezer en bankkaart bij de hand

Gebruik ING Smart Banking

en hou uw budget onder controle, doe overschrijvingen ...