Naar ING overstappen en uw loon op uw ING-rekening domiciliëren? Niets is zo eenvoudig!
Zelf bankieren

Kies ING als hoofdbank

Ontdek waarom en hoe u uw inkomsten op een andere rekening domicilieert

Uw hoofdbank is de bank die uw belangrijke levensfasen samen met u beleeft: uw eerste job, uw eerste woning … Daarom is het ook belangrijk dat die bank diensten heeft die het best aansluiten bij wat u nodig hebt.

Ontdek waarom ING bij u past. Daarna is supermakkelijk om over te stappen en uw loon op uw ING-rekening te laten storten: formulier downloaden, invullen en aan uw baas of uitkeringsinstelling geven.

  • Advies online of in kantoor

    We hebben tips, advies en hulpmiddelen zodat u uw geld perfect kunt beheren wanneer u dat het best uitkomt. U kunt altijd terecht in onze kantoren, maar online kunt u ook heel veel regelen. Aan u de keuze.

  • Sneller bankzaken regelen

    U doet betalingen en volgt uw bankzaken op waar u ook bent: gewoon op uw smartphone. Onze smartphone-app is heel eenvoudig in gebruik zonder aan veiligheid in te boeten.

  • Uw budget controleren

    Met de duidelijke en dynamische grafieken van de budgetmodule van onze tabletapplicatie ziet u waaraan u uw geld uitgeeft: boodschappen, leningen, uitstapjes, verzekeringen enz.

  • Gratis internetbankieren

    In Home’Bank regelt u eenvoudige bankzaken, zoals betalingen, opvolging van uw uitgaven of kredietkaarten, enz. Maar u kunt er ook terecht voor aanpassingen aan uw lening, het opvragen van allerlei attesten enz.

Heel eenvoudig: download het online formulier, vul het in, teken het en geef het aan uw werkgever of uitbetalingsinstelling (pensioen, RVA, OCMW, enz.). Dat is alles! Uw eerstvolgende loon of uitkering komt vanzelf op uw ING-rekening terecht.

ING regelt dit allemaal voor u als u dat wilt.

Download het bankoverstapformulier

Vul het formulier in, teken het en stuur het ons terug:

Dat is alles! Binnen 8 dagen is alles aangepast en worden uw regelmatige facturen gewoon doorbetaald.

Wij proberen onze cliënten alle middelen aan te reiken om hun bankzaken zo makkelijk en goed mogelijk te regelen. Innovatie is daarbij heel belangrijk, zowel op technologisch vlak als wat veranderende behoeften betreft. Zodra we een kans zien om onze diensten te verbeteren, doen we dat.

  • internetbankieren moet volgens ons mee evolueren met uw behoeften. Dus naast betalingen doen en rekeningen opvolgen, kunt u bij ING ook documenten en attesten opvragen, een rekening wijzigen waarmee u een lening afbetaalt enz. Gewoon thuis, online, achter uw computer.
  • onze applicaties voor smartphone en tablet zijn uiteraard superveilig en bijzonder gemakkelijk in gebruik. Daarnaast zijn ze ook vernieuwend: onze bankapplicatie was de eerste in België waar u zich kon aanmelden met uw vingerafdruk, of waar die u kon koppelen aan uw smartwatch.

Eigenlijk boeien alle soorten vernieuwing ons, zolang het maar interessant is voor onze cliënten.

En daar blijft het niet bij. We blijven zoeken naar buitenkansen om uw leven nog makkelijker te maken!

Stel uw vraag aan onze medewerkers

  • in de kantoren
  • aan de telefoon op + 32 2 464 60 01, van maandag tot vrijdag van 8u tot 22u en zaterdag van 9u tot 17u
  • via chat, als u een online aanvraag doet

Vul het formulier in

En teken het.

Naar het formulier
Het formulier aan uw werkgever geven

Uw loon of uitkering wordt automatisch op uw ING-rekening gestort.

Klaar!

Doe hetzelfde voor uw domiciliëringen en laat geen enkele rekening onbetaald.

Download het formulier