Veilig online bankieren met ING

Home’Bank

Veelgestelde vragen

Algemene vragen over Home’Bank
  • Hoe blokkeer ik mijn bankkaart?
    ​Bel naar Card Stop op het nummer +32 70 344 344 (24 uur per dag bereikbaar). Uw bankkaart wordt onmiddellijk geblokkeerd, ook als u in het buitenland bent.​​
  • Wat moet ik doen als ik fraude of misbruik vermoed?
    ​Als u denkt het slachtoffer van fraude te zijn, moet u enkele stappen ondernemen om uzelf te beschermen.​
  • Hoe bescherm ik mezelf tegen internetfraude?

    ​ING doet alles om Home’Bank zo veilig mogelijk te houden. Maar een optimale beveiliging bereiken we samen. Volg daarom altijd deze 3 gouden regels om veilig te bankieren op internet:

    • Log altijd in op Home’Bank via de website ing.be;
    • Geef nooit persoonlijke gegevens of codes door;
    • Gebruik altijd het nummer op de achterkant van uw ING-bankkaart als u de Home’Bank Helpdesk wilt bellen.

    Hebt u nog vragen of twijfels? Op ing.be/veiligheid vindt u alle informatie over veilig internetbankieren. U kunt natuurlijk ook altijd terecht bij de Home'Bank Helpdesk op het nummer +32 2 464 60 01 (u vindt dit nummer ook op de achterkant van uw bankkaart).​​​​​​​​​

  • Hoeveel kost Home'Bank?
    ​Home’Bank is gratis als u minstens 1 product voor uw privébankzaken bij ING hebt. Dat kan bijvoorbeeld een rekening, verzekering, lening of belegging zijn.​
  • Kan ik Home’Bank nog gebruiken voor professionele doeleinden?
    ​U zult merken dat uw professionele rekeningen nog steeds beschikbaar zijn in de nieuwe Home’Bank. Dat is echter niet zo voor uw zakelijke beleggingen, verzekeringen, leningen en (pensioen)spaarplannen. Zet daarom uw professionele bankzaken snel over naar Business'Bank, onze gratis dienst voor internetbankieren met specifieke businessopties. U kunt de toegang tot deze dienst eenvoudigonline aanvragen ofeen afspraak maken in uw kantoor.​
  • Kan ik mijn overschrijving via Home’Bank in het Duits doen?

    ​Ja, dat is nog perfect mogelijk. Op de pagina’s die in het Duits beschikbaar zijn, vinden onze Duitstalige cliënten bovenaan rechts een link om naar het Duits over te schakelen.​​​

  • Welke ING-bankkaarten kan ik gebruiken om via Home’Bank betalingen uit te voeren?
    ​Om uw betalingen te doen, kunt u elke bankkaart gebruiken waarop uw ING ID vermeld staat. Het maakt niet uit of u de mandataris of de titularis bent van de aan de kaart gekoppelde rekening. U moet echter wel dezelfde kaart gebruiken om u aan te melden en om een verrichting te ondertekenen.
  • Hoe blokkeer ik mijn toegang tot Home'Bank?
    ​Om uw toegang tot Home'Bank en Phone'Bank te blokkeren, belt u naar de helpdesk op het nummer +32 2 464 60 01 (u vindt dit nummer ook op de achterkant van uw bankkaart). Of ga langs in uw ING-kantoor.​​
  • Ik heb een nieuwe bankkaart gekregen. Waarom krijg ik geen toegang tot Home'Bank?
    ​Controleer goed of alle gegevens die u hebt ingevoerd precies overeenstemmen met die van de kaart die u gebruikt bij het aanmelden. Als het probleem blijft bestaan, neemt u contact op met de Home’Bank Helpdesk op het nummer +32 2 464 60 01 (maandag tot vrijdag van 8 tot 22 uur en op zaterdag van 9 tot 17 uur).
  • Welke overschrijvingslimieten gelden er in Home’Bank? Kan ik ze aanpassen?

    ​Voor uw veiligheid gelden er limieten voor uw verrichtingen in Home’Bank. Het totaalbedrag dat u per dag kunt overschrijven, hangt af van uw leeftijd en ook het type verrichting.

    In deze handige tabel vindt u een overzicht van alle overschrijvingslimieten voor internet- en mobiel bankieren.

    In bepaalde gevallen kunt de overschrijvingslimieten laten aanpassen. Hiervoor moet u langsgaan in uw ING-kantoor. Maar maak eerst een afspraak . Zo bent u zeker van een efficiënt kantoorbezoek.​

  • Hoe veilig is online bankieren met Home’Bank?

    ​In Home’Bank surft u altijd op pagina’s met een beveiligde internetverbinding. Dat ziet u aan het slotje rechtonder op uw scherm.

    Ook aanmelden en verrichtingen ondertekenen gebeurt veilig, dankzij de ING Card Reader en uw ING-bankkaart.

    Wilt u meer weten over veilig internetbankieren? Surf dan naar www.ing.be/veiligheid​.  ​​

  • Mag ik voor mijn betalingen alleen de kaart gebruiken die gekoppeld is aan de rekening die ik gebruik om over te schrijven?

    Om uw betalingen te doen, moet u een bankkaart gebruiken waarop uw ING ID vermeld staat. Het maakt niet uit of u de mandataris of de titularis van de aan de kaart gekoppelde rekening bent. U moet echter wel dezelfde kaart gebruiken om u te identificeren en om een verrichting te ondertekenen.​

  • Hoe installeer ik Home'Bank?

    U hoeft niets te installeren.

    Ga gewoon naar ing.be​ of homebank. Daarna kunt u aanmelden met uw ING Card Reader, uw bankkaart (of ING Home’Bank Card) en uw paswoord. ​​​​​

  • Wat met Windows XP?

    Gebruikt u Windows XP? Lees dan zeker dit bericht!

    Sinds 8 april 2014 biedt Microsoft geen ondersteuning meer voor hun besturingsprogramma Windows XP. Dat betekent concreet dat Microsoft de veiligheid van het Windows XP-platform niet meer garandeert. Als bank voelen we ons dus verplicht om dit op een heldere manier aan onze cliënten te melden.

    Wat doet Microsoft?

    Eind maart 2014 bood Microsoft een laatste update van Windows XP aan. Sinds 8 april 2014 is de technische ondersteuning voor Windows XP stopgezet.

    Meer info hierover vindt u op de website van Microsoft

    Wat doet ING?

    ING biedt u een dienst aan om uw bankzaken te regelen via internet en zorgt dat dit op een veilige manier kan gebeuren.

    ING is niet verantwoordelijk voor de apparatuur, software, browsers of besturingssystemen die u op uw computer gebruikt. We kunnen dan ook niet instaan voor hinder of schade die kan ontstaan als deze software of apparatuur verouderd raakt en niet meer door de fabrikant ervan wordt ondersteund. Net als bank voelen we ons dus zeker verplicht om onze cliënten te melden dat het gebruik van Windows XP mogelijk veiligheidsrisico’s kan inhouden.

    Cliënten die onze diensten gebruiken met een verouderd systeem of browser zullen we in hun browser een bericht tonen om hen hierop te wijzen.

    Hoe lost u dit op?

    Installeer een recente versie van Windows (Windows Vista, Windows 7 of Windows 8), of een ander modern besturingssysteem waarvoor er door de fabrikant ondersteuning wordt geboden.

    Blijft Home’Bank nog werken?

    Ja, aan onze systemen verandert er niets! Omdat Windows XP na sinds 8 april 2014 niet meer wordt ondersteund, kunnen we als bank ook niet garanderen dat alles zal blijven werken bij volgende evoluties van onze digitale platformen. Om veiligheidsredenen raden we u ten zeerste aan om op een nieuw besturingssysteem over te stappen.

    Met vragen over functies en mogelijkheden over Home’Bank kunt u altijd terecht bij onze helpdesk op het nummer +32 2 464 60 01.

  • Ik zie alleen rekeningen van Mr Schuman. Hoe komt dat ?

    We gebruiken de naam Schuman om onze diensten uit te leggen:

    • een video over een nieuwe functie in Home’Bank
    • een nieuwe dienst in Business'Bank
    • onze interactieve demo's in ING Smart Banking voor smartphone en voor tablet.


    Uw eigen naam en rekeningen, verzekeringen enz. verschijnen uitsluitend nadat u bent aangemeld in de dienst voor internet- of mobiel bankieren.

    ​​​​​​​
ING Card Reader
Iets vinden in Home’Bank
  • Hoe kan ik zien dat ik in Home’Bank aangemeld ben?

    ​Er zijn verschillende manieren om te zien dat u in Home’Bank bent.Onderaan rechts ziet u in de statusbalk onder uw naam de vermelding “Aangemeld” met de duur dat u bent aangemeld. Deze statusbalk is altijd zichtbaar, ook als u naar boven of onder scrolt.Bovenaan links in het scherm ziet u naast het ING-logo en de leeuw, ook het logo van Home’Bank staan. Helemaal bovenaan én onderaan rechts ziet u ook uw naam en “Afmelden”. Als u een onderdeel kiest in het ING-menu, ziet u uiterst links altijd het bijbehorende Home’Bank-menu voorafgegaan door een hangslotje. Zo ziet u bv. “Mijn rekeningen en betalingen” voor het onderdeel “Dagelijks Bankieren”.​​​​​

  • Hoe keer ik van ing.be terug naar Home’Bank?

    ​Klik op het Home’Bank-logo naast de leeuw, op het icoononder het ING-logo uiterst links in het hoofdmenu of juist daaronder op het icoon.​

  • Hoe krijg ik in Home’Bank een overzicht van mijn rekeningen?

    ​Bekijk onze demo en ontdek hoe u uitgebreide en up-to-date informatie over al uw rekeningen weergeeft!​​​

  • Hoe pas ik in Home’Bank mijn directe links aan?
    ​Klik op en volg de stappen op het scherm.​​​
  • Hoe pas ik mijn Home’Bank-startpagina aan?
    ​Klik op en volg de stappen op het scherm​​​
  • Waar in Home’Bank kan ik mijn adres aanpassen?

    ​Op de Home’Bank-startpagina ziet u links onder uw naam de link “Mijn instellingen”. Die geeft toegang tot de pagina waarop u al uw instellingen beheert, ook uw adres. Kies “Persoonlijke gegevens” en klik vervolgens op “Wijzig” naast “Contactgegevens” om uw contactadres aan te passen.

    Om uw wettelijk adres aan te passen, gaat u langs inuw ING-kantoor.​​​

  • Waar in Home’Bank kan ik mijn mobiele instellingen aanpassen?

    ​Op de Home’Bank-startpagina ziet u bovenaan links onder uw naam de link “Mijn instellingen”. Die geeft toegang tot de pagina waarop u al uw instellingen beheert, ook uw instellingen voor mobiel bankieren.

    U kunt ook bovenaan of onderaan rechts op uw naam klikken. Er verschijnt dan een klein menu waarin u de optie “Mobile Banking-instellingen” kunt kiezen.​​

  • Waar in Home’Bank vind ik mijn beleggingen?

    ​Als u in het ING-menu op “Beleggen” klikt, verschijnt het overzicht van al uw beleggingen bij ING. U moet natuurlijk wel aangemeld zijn.​​

  • Waar in Home’Bank vind ik mijn leningen?

    ​Als u in het ING-menu op “Lenen” klikt, verschijnt het overzicht van uw leningen bij ING.

    U moet natuurlijk wel aangemeld zijn.​​

  • Waar in Home’Bank vind ik mijn pensioenspaarplannen?

    ​Als u in het ING-menu op “Pensioen” klikt, verschijnt het overzicht van al uw pensioenplannen bij ING. U moet natuurlijk wel aangemeld zijn.​

  • Waar in Home’Bank vind ik mijn spaarrekeningen?

    ​U vindt enkele spaarrekeningen op uw Home’Bank-startpagina.

    Als u onder de tabel op “Al mijn rekeningen” klikt, gaat u meteen naar de pagina met al uw zicht- en spaarrekeningen. Hier vindt u de “gewone” spaarrekeningen.

    U kunt ook in het ING-menu op “Sparen” klikken voor een overzicht van al uw spaarplannen: spaarrekeningen, termijnrekeningen, en flexibele spaarplannen, beleggingsverzekeringen en andere spaarplannen.

    U moet natuurlijk wel aangemeld zijn.​​​

  • Waar in Home’Bank vind ik mijn termijnrekeningen?

    ​Klik in het ING-menu op “Sparen” om een overzicht van al uw spaarplannen bij ING te zien. Hier vindt u uw termijnrekeningen.

    U moet natuurlijk wel aangemeld zijn.​​​

  • Waar in Home’Bank vind ik mijn zichtrekeningen?

    ​U vindt enkele zichtrekeningen op uw Home’Bank-startpagina. U kunt de rekeningen op deze pagina trouwens zelf kiezen.

    Voor een overzicht van al uw zicht- en spaarrekeningen, klikt u op “Al mijn rekeningen” onder de tabel of op “Dagelijks bankieren” in het ING-menu. U moet natuurlijk wel aangemeld zijn.​​

  • Waar vind ik in Home’Bank het oude “Uw menu” terug?

    ​De optie “Uw menu” is vervangen door de “Directe links”. U vindt ze in de rechterkolom van de Home’Bank-startpagina en van de pagina’s “Mijn rekeningen en betalingen”, “Mijn leningen”, “Mijn spaargeld”, “Mijn beleggingen”, “Mijn verzekeringen” en “Mijn pensioen”. U kiest de links door op het te klikken en daarna de stappen op het scherm te volgen.​​

  • Wat zijn de “Acties” die ik op sommige Home’Bank-schermen zie?

    ​De link “Acties” biedt een snelle toegang tot vaak gebruikte opties voor de gekozen rekening, kaart, verzekering of belegging. Zo vindt u in het actiemenu van een zichtrekening onder meer “Details”, “Nieuwe overschrijving”, “Elektronische afschriften” en “Zoek een verrichting”.​​

  • Hoe moet ik me in Home’Bank afmelden?

    ​Er zijn verschillende mogelijkheden om af te melden:

    • Klik bovenaan rechts op de oranje knop “Afmelden” of onderaan rechts op de-knop.
    • Klik bovenaan of onderaan rechts op uw naam. Er verschijnt dan een klein menu waarin u de optie “Afmelden” kunt kiezen.​
  • Waar vind ik mijn Mobile Banking-instellingen?

    ​Meld u aan in Home'Bank via ing.be. Klik op uw naam in de grijze balk bovenaan of onderaan de startpagina en kies in het keuzemenu "Mobile Banking-instellingen".

    U kunt ook naar uw Mobile Banking-instellingen gaan via "Mijn instellingen" links bovenaan op het scherm, net onder uw naam.

  • Hoe zoek ik iets op in Home'Bank?

    Raadpleeg onze online demo​ om te weten te komen hoe u in Home'Bank informatie vindt over uw rekeningen en al uw bankverrichtingen. ​​​​​

  • Waar vind ik mijn betalingen in afwachting?

    ​Meld u aan in Home'Bank via ing.be en ga naar het menu "Dagelijks bankieren > Mijn rekeningen en betalingen > Beheren > Beheer overschrijvingen > Overschrijvingen met uitvoeringsdatum". Klik vervolgens op de rekening waarvoor u de betalingen in afwachting wilt raadplegen.​​​​​

Starten met mobiel bankieren
  • Waar vind ik mijn Mobile Banking-instellingen?

    ​Meld u aan in Home'Bank via ing.be. Klik op uw naam in de grijze balk bovenaan of onderaan de startpagina en kies in het keuzemenu "Mobile Banking-instellingen".

    U kunt ook naar uw Mobile Banking-instellingen gaan via "Mijn instellingen" links bovenaan op het scherm, net onder uw naam.

  • Ik zie alleen rekeningen van Mr Schuman. Hoe komt dat ?

    We gebruiken de naam Schuman om onze diensten uit te leggen:

    • een video over een nieuwe functie in Home’Bank
    • een nieuwe dienst in Business'Bank
    • onze interactieve demo's in ING Smart Banking voor smartphone en voor tablet.


    Uw eigen naam en rekeningen, verzekeringen enz. verschijnen uitsluitend nadat u bent aangemeld in de dienst voor internet- of mobiel bankieren.

    ​​​​​​​
Iets doen in Home’Bank
  • Hoe doe ik een overschrijving via Home’Bank?

    ​Er zijn verschillende manieren om een overschrijving te doen.

    • Via de knop “Nieuwe overschrijving”. U vindt die op uw Home’Bank-startpagina onder de lijst van uw rekeningen. Klik erop om naar de pagina te gaan waar u een overschrijving kunt invullen.
    • Via de link “Acties” en vervolgens de optie “Nieuwe overschrijving”. U vindt deze link naast de zicht- en spaarrekeningen op uw Home’Bank-startpagina en op de startpagina’s “Dagelijks bankieren” en “Mijn spaargeld”. Klik op “Acties” en kies “Nieuwe overschrijving” in het menu om naar de pagina te gaan waar u een overschrijving kunt invullen.
    • Via het Home’Bank-menu voor “Dagelijks bankieren”. U vindt de link “Nieuwe overschrijving” links in het menu. Klik erop om naar de pagina te gaan waar u een overschrijving kunt invullen.

    • U kunt ook onze demo ​bekijken.

  • Hoe weet ik of mijn betaling via Home’Bank correct is geregistreerd en/of uitgevoerd?

    Ga naar het Home'Bank-menu “Mijn rekeningen en betalingen”. Kies de optie “Beheer overschrijvingen” en vervolgens “Overschrijvingen met uitvoeringsdatum”. Daar ziet u de betalingen met een uitvoeringsdatum die nog niet zijn uitgevoerd.

    Voor een overzicht van de uitgevoerde betalingen, klikt u op de knop “Geschiedenis”.

    U kunt de lijst van uitgevoerde betalingen voor een bepaalde rekening ook zien door naast die rekening op “Acties” te klikken en dan “Details” te kiezen.​​​​

  • Kan ik in Home’Bank mijn rekening een andere naam geven? Hoe doe ik dat?

    U kunt een rekening een andere naam geven, bijvoorbeeld “volgende vakantie” in plaats van “spaarrekening”. Dat doet u door op de naam te klikken en de naam van uw keuze te typen. ​​​

  • Waar vind ik het Home’Bank-menu en hoe gebruik ik het?

    ​Als u aangemeld bent in Home’Bank, heeft elk onderdeel in het ING-menu een eigen Home’Bank-menu. Het verschijnt uiterst links in het ING-menu en start met “Mijn …”. Het Home’Bank-menu bevat alle opties die u ook in de oude Home’Bank vond. Klik op een optie om naar het overeenstemmende scherm te gaan en de gewenste verrichting uit te voeren.

    De naam van het Home’Bank-menu verwijst naar het overeenstemmende onderdeel in het ING-menu:

    • “Mijn rekeningen en betalingen” voor “Dagelijks bankieren”
    • “Mijn leningen” voor “Lenen”
    • “Mijn spaargeld” voor “Sparen”
    • “Mijn beleggingen” voor “Beleggen”
    • “Mijn verzekeringen” voor “Verzekeren”
    • “Mijn pensioen” voor “Pensioen”
    ​​​
  • Wat gebeurt er als ik betalingen in het betaalmandje van Home’Bank bewaar en afmeld?

    ​Uw betalingen blijven gedurende 5 dagen bewaard. Daarna worden ze definitief verwijderd en moet u ze opnieuw invoeren.​​

  • Wat is Home'Pay?

    ​Home'Pay is een systeem waarmee u uw online aankopen betaalt via de beveiligde verbinding van Home'Bank. Om Home'Pay te gebruiken, hebt u gewoon uw ING-zichtrekening enHome’Bank-toegang nodig. U kunt online betalen in e-shops waar u het icoontje van Home'Pay ziet.

    Lees meer over Home’Pay​.​​

  • Als ik aangemeld ben en ik ga naar ing.be info zoeken, krijg ik dan een bericht als mijn Home’Bank-sessie bijna voorbij is?

    ​Absoluut. Als u gedurende 6 minuten op ing.be bent, krijgt u automatisch een bericht dat u vraagt of u uw sessie wilt verlengen. Dit bericht blijft 1 minuut op het scherm. Als u binnen die minuut uw sessie niet verlengt, wordt u afgemeld. Als u op andere websites surft, zult u dat bericht niet zien.​​

  • Wat moet ik doen om mijn elektronische afschriften te zien en te downloaden?

    ​Meld u aan in Home’Bank via ing.be en kies "Dagelijks bankieren". Plaats de cursor op "Mijn rekeningen en betalingen" en klik rechts onder "Beheren "op "Mijn rekeningafschriften".

    Controleer eerst of de ontvangstwijze correct is ingesteld. Klik daarvoor op "Wijzig ontvangstwijze afschriften" en controleer of de wijze van ontvangst "Home'Bank" is. Plaats de cursor op "Mijn rekeningen en betalingen" en klik onder "Beheren" op "Vraag afschriften op". Vink de rekening(en) aan waarvoor u de afschriften wilt ontvangen en kies het formaat waarin u ze wilt downloaden. Bevestig daarna uw aanvraag door op “Valideer” te klikken.

    Vervolgens kunt u de opgevraagde rekeningafschriften downloaden door onder "Beheren" op "Download afschriften" te klikken. Ze zijn binnen 24 uur na de opvraging beschikbaar en ze blijven dat gedurende 7 dagen.​

Zoomit
  • Ik zie geen Zoomit in Home’Bank.

    ​U kunt Zoomit alleen maar zien als u ook effectief van deze dienst gebruikmaakt. Dat wil zeggen dat u elektronische facturen moet ontvangen van de ondernemingen die Zoomit gebruiken. U vindt een lijst met de “factuurverzenders” op de site van Zoomit. Neem contact op met de onderneming waarvan u uw facturen via Zoomit wilt ontvangen om met deze dienst te starten.​​

  • Wat is Zoomit?

    ​Zoomit is een gratis dienst waarmee u online, rechtstreeks via Home'Bank, uw financiële documenten zoals uw facturen of loonfiches raadpleegt. Lees meer over Zoomit.​​

  • Ik klik op het Zoomit-icoontje maar er gebeurt niets. Wat doe ik?
    • Controleer of uw browser en besturingssysteem up-to-date zijn. Op ing.be vindt u een lijst met alle browsers en besturingssystemen die ondersteund worden.
    • Controleer of uw pop-up-blocker nog aanstaat.
    • Controleer of Javascript ingeschakeld is.​
  • Kan ik andere personen toegang tot mijn Zoomit-documenten geven?

    ​Ja, u kunt alle andere houders van de rekening toegang geven tot de documenten van een afzender. Ga naar de tab "Mijn afzenders beheren". Klik op "Wijzig" in de kolom "Toon aan anderen met toegang rekening". Kies onder "Toegang voor derden" of u de documenten beschikbaar wilt maken voor alle andere rekeninghouders. Klik op "Bevestigen" en daarna op "OK".

    De eerste keer dat u Zoomit gebruikt, krijgt u automatisch het scherm te zien waarop u kunt aangeven of alle andere rekeninghouders de documenten mogen inkijken.

  • Hoe weet ik of ik een nieuw document via Zoomit gekregen heb?

    U kunt kiezen om een verwittigingsmail te krijgen als u via Zoomit nieuwe documenten ontvangen hebt. Ga naar de tab "Mijn afzenders beheren"en klik op "het e-mailadres wijzigen". U krijgt nu een overzicht van uw contactgegevens. Vul onder "notififactiegegevens" uw e-mailadres in. Kies hoe vaak u een verwittigingsmail wilt krijgen: bij elk document, 1  keer per week of nooit. Opgelet, het door u opgegeven e-mailadres en de frequentie gelden voor de documenten van alle afzenders.

    De eerste keer dat u Zoomit gebruikt, krijgt u automatisch het scherm te zien waarop u uw e-mailadres kunt invullen.

    ​​
  • Wie verstuurt documenten via Zoomit?

    ​Een overzicht van de verzenders die via Zoomit documenten versturen, vindt u terug op de website van Zoomit.

    Als u van een verzender geen documenten ziet, dan biedt deze verzender het document nog niet aan via Zoomit. Zodra ze dat wel doet, verschijnen de documenten automatisch in uw overzicht.

  • Hoe kies ik de ondernemingen die mij documenten via Zoomit mogen sturen?

    ​Het zijn de verzenders zelf die kiezen of ze documenten via Zoomit aanbieden. Als ze het doen, dan verschijnen de documenten van de verzender automatisch in uw overzicht.

    U moet wel voor iedere verzender bevestigen of u de documenten wilt ontvangen of weigeren. Open hiervoor een document van de verzender. Klik linksboven op "Zoomit overzicht" en open dan de tab "Verzenders". Selecteer de verzender, kies of u zijn of haar documenten wilt ontvangen en klik op "Bevestigen".

    Als u van een verzender geen documenten ziet, dan biedt deze verzender nog geen documenten aan via Zoomit. Zodra ze dat wel doet, verschijnen de documenten automatisch in uw overzicht.

  • Wat betekenen de verschillende betaalstatussen in Zoomit?

    ​Hieronder worden de verschillende betaalstatussen kort uitgelegd:

    • Te betalen:
      ​​nieuwe factuur die u nog moet betalen. Als u een factuur niet met Zoomit betaalt, moet u de betaalstatus handmatig wijzigen naar "Elders betaald".

    • Betaald via Zoomit:
      de afzender van het document bevestigt dat u de factuur betaald hebt en dat het bedrag van uw rekening werd afgehouden.

    • Elders betaald::
      u hebt zelf aangegeven dat u de factuur niet met Zoomit betaald hebt, maar via het kantoor, een bankterminal of manuele Home'Bank-overschrijving.

    • Geweigerd:
      u wilt de factuur niet betalen en hebt daarom de status zelf gewijzigd naar "Geweigerd".

    • In afwachting van betaling:
      u hebt de factuur al betaald via Zoomit, maar het bedrag is nog niet afgehouden van uw rekening (bijvoorbeeld omdat u een toekomstige uitvoeringsdatum hebt opgegeven).

    • In afwachting van automatische betaling:
      de betaling werd automatisch uitgevoerd via een domiciliëring, maar het bedrag is nog niet afgehouden van uw rekening .

    • Betaling mislukt:
      de automatische betaling of betaling met toekomstige uitvoeringsdatum kon niet uitgevoerd worden.

    • Betaling geïnitieerd:
      u hebt de betaling uitgevoerd met Zoomit.

    Voor meer gedetailleerde informatie raadpleegt u best de Zoomit-demo’s “4b. Betaalstatuut aanpassen” en “6. Betaalstatussen” via de menuknop linksonder.

    ​​​​​​
  • Er staat een rode "i" voor mijn rekeningnummer in de kolom "Te betalen" in Zoomit. Wat betekent dit?
    ​Een rood informatie-icoontje geeft aan dat er niet genoeg geld op uw zichtrekening staat om de betaling uit te voeren.
Paswoorden en aanmelden in Home’Bank
  • Als ik verschillende kaarten gebruik om me in Home'Bank aan te melden, moet ik dan voor elke kaart een ander paswoord aanmaken?

    ​​Het Home'Bank-paswoord is aan uw abonnement gekoppeld, niet aan uw ING-bankkaart. U beschikt dus over 1 passwoord dat u gebruikt telkens wanneer u zich aanmeldt met een van uw persoonlijke ING-bankkaarten. ​​​​

  • Ik heb geen ING-bankkaart, kan ik dan Home'Bank gebruiken?

    ​Ja, dankzij de ING Home'Bank Card, speciaal ontworpen voor Home'Bank-gebruikers die geen ING-bankkaart hebben en voor Business'Bank-gebruikers die hun ING-bankkaart niet willen gebruiken op hun werkplek. De ING Home'Bank Card is geen bankkaart: ze bevat geen enkele betaalfunctionaliteit (Bancontact, Maestro, Proton) en kan enkel worden gebruikt met een ING Card Reader. Ga langs in uw ING-kantoor om een ING Home'Bank Card aan te vragen.​​

  • Ik heb nog geen Home'Bank-paswoord. Wat doe ik?

    ​U hebt een Home'Bank-paswoord nodig om extra veiligheidsredenen. Ga naar het Home'Bank-identificatiescherm en klik op "Nieuw paswoord"​​

  • Ik wil mijn Home'Bank-paswoord wijzigen. Wat doe ik?

    ​Ga naar het Home'Bank-identificatiescherm en identificeer u met uw ING Card Reader.

    Als u in Home'Bank bent aangemeld, klikt u in de linkerkolom onder uw naam op “Mijn instellingen”. Bij de “Home’Bank-instellingen” ziet u “Paswoord”. Klik op “Wijzig” om naar het scherm te gaan waar u een nieuw paswoord kunt invullen. Het nieuwe paswoord moet uit minstens 8 tekens bestaan. Nadat u het 2 keer hebt ingevuld, klikt u op “Valideren”.​​

  • Mijn partner en ik hebben een gemeenschappelijke rekening. Mag ik zijn/haar kaart gebruiken om in Home'Bank aan te melden?

    ​Nee. De toegang tot Home'Bank is gekoppeld aan een fysieke persoon. U moet dus aanmelden met uw eigen kaart. Kijk ook goed na of de ING ID van uw eigen bankkaart overeenstemt met de gegevens die u invoert.​

  • Waar vind ik mijn Card ID?

    ​U vindt uw Card ID op uw ING-bankkaart. Het is een nummer dat bestaat uit 17 cijfers die als volgt zijn weergegeven: 6703-1234-1234-1234-1.​

  • Waar vind ik mijn ING ID?

    ​U vindt uw ING ID in de linkerbenedenhoek van uw ING-bankkaart. Het is een getal van 10 cijfers die als volgt zijn weergegeven: 12345678 01.

    U kunt uw ING ID afdrukken in een Self'Bank. Klik op optie 6: ING Self'Service > 2: Home'Bank > 7: ING ID.

    U kunt uw ING ID ook aanvragen in een ING-kantoor.​​​​

  • Welke soorten bankkaarten kan ik gebruiken voor Home'Bank?

    ​U hebt een van de volgende bankkaarten nodig:

    • een ING-bankkaart
    • een ING Go to 18-bankkaart
    • een Privalis-bankkaart
    • een ING Home'Bank Card
    • een tijdelijke ING-bankkaart​
  • Ik ben mijn Home'Bank-paswoord vergeten. Wat doe ik?

    ​Ga naar het Home'Bank-identificatiescherm en klik in het vak “Uw gegevens” op de link “Paswoord vergeten?”. Volg daarna gewoon de stappen op het scherm.  Bekijk ook het filmpje.

    Opgelet: om veiligheidsredenen wordt uw toegang tot Home'Bank gedurende 24 uur geblokkeerd telkens wanneer u uw paswoord opnieuw instelt.
    U kunt hiervoor ook naar uw kantoor. Een van onze medewerkers stelt uw paswoord dan opnieuw in. Als u daarna wilt aanmelden, klikt u in het vak “Uw gegevens” op de link “Nieuw paswoord?”. U hoeft dan ook geen 24 uur te wachten.

  • Wat heb ik nodig om Home’Bank te kunnen gebruiken?

    ​Om te kunnen internetbankieren bij ING hebt u het volgende nodig:

    • uw ING-bankkaart
    • uw ING ID (op uw ING-bankkaart)
    • uw Card ID (op uw ING-bankkaart)
    • een ING Card Reader
    • een computer met internetaansluiting
Algemeen
  • Ik zie alleen rekeningen van Mr Schuman. Hoe komt dat ?

    We gebruiken de naam Schuman om onze diensten uit te leggen:

    • een video over een nieuwe functie in Home’Bank
    • een nieuwe dienst in Business'Bank
    • onze interactieve demo's in ING Smart Banking voor smartphone en voor tablet.


    Uw eigen naam en rekeningen, verzekeringen enz. verschijnen uitsluitend nadat u bent aangemeld in de dienst voor internet- of mobiel bankieren.

    ​​​​​​​
Iets doen in Business’Bank
  • Ik zie alleen rekeningen van Mr Schuman. Hoe komt dat ?

    We gebruiken de naam Schuman om onze diensten uit te leggen:

    • een video over een nieuwe functie in Home’Bank
    • een nieuwe dienst in Business'Bank
    • onze interactieve demo's in ING Smart Banking voor smartphone en voor tablet.


    Uw eigen naam en rekeningen, verzekeringen enz. verschijnen uitsluitend nadat u bent aangemeld in de dienst voor internet- of mobiel bankieren.

    ​​​​​​​

Terug naar Zelf bankieren