FAQ
  • Kan ik de begunstigden die ik in Home’Bank Offline heb ook gebruiken in Home’Bank Online?
    Ja. U doet dat door uw begunstigden te synchroniseren. De manier waarop u dat doet is verschillend voor Windows (pdf) en Mac OS (pdf).
  • Welke functies zijn niet beschikbaar in Home’Bank Online?
    • budgetanalyse en beheer van de omzetten
    • mogelijkheid om te filteren/categoriseren op rekeningen en begunstigden
    • dupliceren van betalingen (In Home’Bank Online kunt u een begunstigde aanmaken en heel wat elementen zoals bedrag en mededelingen bewaren en dus hergebruiken.)
  • Kan ik mijn Home’Bank Offline-historiek behouden?
    Ja. U kunt die behouden door uw Home’Bank Offline-gegevens te exporteren naar een csv- of txt-bestand. Daarna moet u uw verrichtingen in Home'Bank Online uitvoeren omdat u niet meer kunt synchroniseren tussen Home'Bank Offline en Home'Bank Online. In Home’Bank Online kunt u verrichtingen zoeken en exporteren die maximaal 15 jaar oud zijn en u kunt nu teruggaan tot 2002 (overstap naar euro).
  • Hoe kan ik mijn gegevens exporteren naar een csv- of txt-bestand?

    De procedure om uw gegevens om te exporteren, is verschillend voor Windows (pdf) en Mac OS (pdf).

  • Hoe kan ik makkelijk en veilig aanmelden in Home’Bank Online?

    Via ing.be. Bovenaan rechts ziet u de knop "Log on". Klik erop om naar de aanmeldpagina te gaan en aan te melden in Home’Bank Online. U kunt deze pagina ook toevoegen aan uw favorieten in uw browser.

  • Waar vind ik meer informatie terug over Home’Bank (Plus)?

    Op ing.be.

    Voor Home’Bank gaat u naar “Dagelijks bankieren”. Kies daar “Zelf bankieren” en dan “Home’Bank”.

    Voor Home’Bank Plus kiest u bovenaan links de tab “Business”. Dan kiest u “Dagelijks bankieren” en daarna “Internetbankieren > Online beheer voor zelfstandigen en ondernemingen”.

  • Is online bankieren wel veilig?

    Ja, door gebruik te maken van een kaartlezer bent u de enige die toegang heeft tot uw rekeningen. De kaartlezer leest de chip van uw bankkaart en maakt unieke codes aan. Bovendien wordt de verbinding met Home’Bank automatisch beëindigd als er op de site even geen beweging is geweest.

    ING doet natuurlijk alles om Home’Bank zo veilig mogelijk te houden. Maar een optimale beveiliging bereiken we samen. Volg daarom altijd deze 3 gouden regels om veilig te bankieren op internet:/p>

    • Log altijd in op Home’Bank via de website ing.be.
    • Geef nooit persoonlijke gegevens of codes door.
    • Gebruik altijd het nummer op de achterkant van uw ING-bankkaart als u de helpdesk wilt bellen.

    Hebt u nog vragen of twijfels? Op ing.be/veiligheid vindt u alle informatie over veilig internetbankieren.

  • Waarom verdwijnt Home’Bank Offline?

    ING heeft de laatste jaren grote investeringen gedaan in Home’Bank Online en Mobile Banking. Er kwamen vooral nieuwe en verbeterde functionaliteiten bij die de gebruiksvriendelijkheid sterk hebben verbeterd. Bovendien is er met mobiel bankieren nog een manier bijgekomen om vlot en veilig bankzaken te beheren.

    De mogelijkheden en functionaliteiten van Home’Bank Online zijn trouwens nagenoeg identiek aan die van Home’Bank Offline. Daarnaast biedt de online dienst extra opties zoals een makkelijk beheer van rekeningen en begunstigden, verschillende opties voor uw beleggingsportefeuilles, het openen en aanvragen van rekeningen, verzekeringen en nog veel meer.

  • Hoe kan ik meerdere overschrijvingen tegelijk invoeren en doorsturen?

    Eenvoudigweg door ze in te voeren en te bewaren in het betaalmandje. Als alle overschrijvingen ingevoerd zijn, hoeft u ze maar 1 keer te tekenen om ze te laten uitvoeren.

    Hoe u betalingen doet en hoe het betaalmandje werkt, ziet u in deze demo of leest u hieronder.

    U doet een overschrijving via:

    • de knop “Nieuwe overschrijving”. U vindt die op uw Home’Bank-startpagina onder de lijst van uw rekeningen. Klik erop om naar de pagina te gaan waar u een overschrijving kunt invullen.
    • de link “Acties” en vervolgens de optie “Nieuwe overschrijving”. U vindt deze link naast de zicht- en spaarrekeningen op uw Home’Bank-startpagina en op de startpagina’s “Dagelijks bankieren” en “Mijn spaargeld”. Klik op “Acties” en kies “Nieuwe overschrijving” in het menu om naar de pagina te gaan waar u een overschrijving kunt invullen.
    • het Home’Bank-menu voor “Dagelijks bankieren”. U vindt de link “Nieuwe overschrijving” links in het menu. Klik erop om naar de pagina te gaan waar u een overschrijving kunt invullen.
  • Is er ook een historiek in Home’Bank Online?

    Er is geen specifieke optie om de historiek van uw verrichtingen op te vragen.

    U kunt wel heel makkelijk verrichtingen zoeken in Home’Bank via “Zoek een verrichting” die u onder meer terugvindt in het menu “Dagelijks bankieren > Mijn rekeningen en betalingen > Beheren > Zoek een verrichting”.

    U kunt ook uw verrichtingen exporteren via “Dagelijks bankieren > Mijn rekeningen en betalingen > Beheren > Exporteer verrichtingen”. In Home’Bank Online kunt u verrichtingen zoeken en exporteren die maximaal 15 jaar oud zijn en u kunt teruggaan tot 2002 (overstap naar euro).

  • Kan ik ook gegevens van begunstigden bewaren?

    U kunt perfect begunstigden bewaren en ze vlot beheren. U vult een alias (naam) in, kiest het land, het rekeningnummer en de naam (en eventueel het adres) in. Daarnaast kunt u de begunstigde ook als favoriet aanduiden zodat hij of zij bovenaan in de lijst van uw begunstigden verschijnt. U kunt begunstigden ook activeren voor Mobile Banking om ze te gebruiken als u met uw smartphone of tablet betalingen doet.

    Het is ook perfect mogelijk een bedrag en een gewone of gestructureerde mededeling in te vullen. Deze worden dan automatisch ingevuld als u de begunstigde kiest voor een nieuwe overschrijving.