Wat moet u doen bij vermoeden van fraude of misbruik?

  • Online veiligheid
  • Bescherming tegen fraude
  • Bankkaarten blokkeren

 

U denkt het slachtoffer te zijn van fraude? Onderneem dan meteen volgende stappen om uzelf te beschermen.

  • Uw bankkaarten: blokkeer onmiddellijk al uw bankkaarten via Card Stop op 070 344 344. 
  • Home'Bank of Business'Bank: verander of blokkeer uw codes. 
  • Politie: doe een aangifte bij de politie en geef het pv-nummer door aan uw ING-kantoor. 

Wat kunt u concreet doen?

  • Bankkaart verloren of gestolen?
    Blokkeer uw bankkaarten via Card Stop op 070 344 344 (of +32 70 344 344 vanuit het buitenland). Uw telefoongesprek wordt automatisch opgenomen en dient als bewijs bij een betwisting.
    Geef zeker uw dossiernummer of pv-nummer aan uw kantoor. Dit is essentieel om, in geval van fraude met uw bankkaart, afhankelijk van de omstandigheden, vergoed te worden.
  • Vermoeden van misbruik met uw Home'Bank of Business'Bank?
    Blokkeer Home'Bank, Business'Bank en Phone'Bank onmiddellijk door te bellen naar +32 2 464 60 01. Deze dienst is de klok rond beschikbaar.
    Houd zeker uw geheime code voor Phone’Bank en uw ING ID (linksonder op uw bankkaart) bij de hand.
  • Een verdacht bericht gekregen?
    Stuur een kopie van het bericht naar phishing@ing.be
  • Uw ING Card Reader verloren of gestolen? Enkel de combinatie van uw bankkaart (of ING Home'Bank Card), uw pincode en uw paswoord geven toegang tot uw bankgegevens. U kunt dus zonder problemen een nieuwe ING Card Reader bestellen. Dat kan op www.ing.be, via een Self’Bank, via uw ING-kantoor of telefonisch via +32 2 464 60 01.  

Plichten, aansprakelijkheden en veiligheidsvoorschriften