Top 5
  • Wat moet ik doen om op mijn smartphone of tablet overschrijvingen te doen naar bewaarde begunstigden?

    Meld u aan in Home’Bank via ing.be en kies links onder uw naam de optie “Mijn instellingen”. Klik daarna op “Mobile Banking-instellingen” en dan op “Andere rekening(en)”. Op die pagina vinkt u de optie “Ik sta mobiele verrichtingen toe naar bewaarde begunstigden” aan. Onderaan ziet u ook de link “Beheer mijn begunstigden”. Via dat scherm kiest u de begunstigden om voor Mobile Banking te gebruiken. Kies JA in de kolom “Mobile Banking” om betalingen te doen naar die begunstigde. Voor begunstigden die u niet voor Mobile Banking wilt gebruiken, kiest u NEE. Enkel betalingen naar Europese rekeningen zijn toegestaan.

  • Wat moet ik doen om mijn elektronische afschriften te zien en te downloaden?

    Meld u aan in Home’Bank via ing.be en kies "Dagelijks bankieren". Plaats de cursor op "Mijn rekeningen en betalingen" en klik rechts onder "Beheren "op "Mijn rekeningafschriften".

    Controleer eerst of de ontvangstwijze correct is ingesteld. Klik daarvoor op "Wijzig ontvangstwijze afschriften" en controleer of de wijze van ontvangst "Home'Bank" is. Plaats de cursor op "Mijn rekeningen en betalingen" en klik onder "Beheren" op "Vraag afschriften op". Vink de rekening(en) aan waarvoor u de afschriften wilt ontvangen en kies het formaat waarin u ze wilt downloaden. Bevestig daarna uw aanvraag door op “Valideer” te klikken.

    Vervolgens kunt u de opgevraagde rekeningafschriften downloaden door onder "Beheren" op "Download afschriften" te klikken. Ze zijn binnen 24 uur na de opvraging beschikbaar en ze blijven dat gedurende 7 dagen.

  • Welke overschrijvingslimieten gelden er in Home’Bank? Kan ik ze aanpassen?
    • 125.000 euro per verrichting voor nationale en internationale overschrijvingen tussen rekeningen waarvan u houder en/of medehouder bent, of rekeningen waarop u een onbeperkte volmacht hebt.
    • 25.000 euro per dag voor nationale en internationale overschrijvingen naar andere rekeningen.

    U kunt deze limiet laten aanpassen tot maximaal 250.000 euro per dag. Hiervoor moet u langsgaan in uw ING-kantoor. Maak meteen een afspraak via www.ing.be/afspraak. Zo bent u zeker van een efficiënt kantoorbezoek.

    Opgelet: voor jongeren van 12 tot 17 jaar gelden er andere limieten voor overschrijvingen naar andere rekeningen:

    • 50 euro per dag voor jongeren van 12 tot en met 15 jaar
    • 500 euro per dag voor jongeren van 16 tot en met 17 jaar.

    De overschrijvinglimieten voor mobiel bankieren op uw smartphone en tablet, vindt u bij de FAQ van de applicatie.

  • Wanneer komt er een mobiele applicatie voor Windows Phone?

    ING België heeft momenteel een Mobile Banking-app voor Apple iOS en Android. Omdat het marktaandeel van Windows Phone eerder klein is, zijn er momenteel geen directe plannen om de app ook voor Windows Phone beschikbaar te maken. Natuurlijk blijven we de marktsituatie op de voet volgen. We houden u zeker op de hoogte als er een Windows Phone-app komt.

  • Ik ben mijn Home'Bank-paswoord vergeten. Wat doe ik?

    Ga naar het Home'Bank-identificatiescherm en klik in het vak “Uw gegevens” op de link “Paswoord vergeten?”. Volg daarna gewoon de stappen op het scherm. Bekijk ook het filmpje.
    Opgelet: om veiligheidsredenen wordt uw toegang tot Home'Bank gedurende 24 uur geblokkeerd telkens wanneer u uw paswoord opnieuw instelt.

    U kunt hiervoor ook naar uw kantoor. Een van onze medewerkers stelt uw paswoord dan opnieuw in. Als u daarna wilt aanmelden, klikt u in het vak “Uw gegevens” op de link “Nieuw paswoord?”. U hoeft dan ook geen 24 uur te wachten.

Algemeen
  • Hoeveel kost Home'Bank?
    Home’Bank is gratis als u minstens 1 product voor uw privébankzaken bij ING hebt. Dat kan bijvoorbeeld een rekening, verzekering, lening of belegging zijn.
  • Hoe bestel ik een ING Card Reader?
    Surf naar ons online aanvraagformulier of ga langs in uw ING-kantoor.
  • Hoeveel kost een ING Card Reader?
    ING bezorgt u gratis een ING Card Reader. Hapert hij? Laat hem dan gratis vervangen in uw ING-kantoor. U kunt de batterijen ook zelf verwisselen (LR441.V x 4). Elke extra ING Card Reader kost 25 euro.
  • Mijn ING Card Reader werkt niet. Wat doe ik?

    Is de batterij van uw ING Card Reader leeg? Laat hem dan gratis vervangen in uw ING-kantoor. U kiest of uw nieuwe ING Card Reader bij u thuis of in uw kantoor geleverd wordt. U kunt de batterijen ook zelf verwisselen (LR441.V x 4).

    Is uw ING Card Reader defect? Laat hem dan gratis vervangen in uw ING-kantoor. U kiest of uw nieuwe ING Card Reader bij u thuis of in uw kantoor geleverd wordt. U kunt ook een extra ING Card Reader bestellen voor 25 euro.

  • Ik ben mijn ING Card Reader verloren of hij is gestolen. Wat doe ik?

    Controleer meteen of u uw ING-bankkaart nog hebt. Bel bij twijfel onmiddellijk naar Card Stop op het nummer +32 70 344 344 om uw kaart te blokkeren. Hebt u uw bankkaart nog, dan zal niemand toegang kunnen krijgen tot uw Home'Bank-account. Uw ING-bankkaart is uw toegangssleutel tot Home'Bank, en niet uw ING Card Reader. Bestel een nieuwe ING Card Reader.

  • Hoe blokkeer ik mijn bankkaart?

    Bel naar Card Stop op het nummer +32 70 344 344 (24 uur per dag bereikbaar). Uw bankkaart wordt onmiddellijk geblokkeerd, ook als u in het buitenland bent.

  • Hoe blokkeer ik mijn toegang tot Home'Bank?

    Om uw toegang tot Home'Bank, Home'Bank Plus en Phone'Bank te blokkeren, belt u naar de Home'Bank Helpdesk op het nummer +32 2 464 60 01 (u vindt dit nummer ook op de achterkant van uw bankkaart). Of ga langs in uw ING-kantoor.

  • Hoe bescherm ik mezelf tegen internetfraude?

    ING doet alles om Home’Bank zo veilig mogelijk te houden. Maar een optimale beveiliging bereiken we samen. Volg daarom altijd deze 3 gouden regels om veilig te bankieren op internet:

    • Log altijd in op Home’Bank via de website ing.be.
    • Geef nooit persoonlijke gegevens of codes door.
    • Gebruik altijd het nummer op de achterkant van uw ING-bankkaart als u de Home’Bank Helpdesk wilt bellen.

    Hebt u nog vragen of twijfels? Op ing.be/veiligheid vindt u alle informatie over veilig internetbankieren. U kunt natuurlijk ook altijd terecht bij de Home'Bank Helpdesk op het nummer +32 2 464 60 01 (u vindt dit nummer ook op de achterkant van uw bankkaart).

  • Wat moet ik doen als ik fraude of misbruik vermoed?

    Als u denkt het slachtoffer van fraude te zijn, moet u enkele stappen ondernemen om uzelf te beschermen.

  • Welke ING-bankkaarten kan ik gebruiken om via Home’Bank betalingen uit te voeren?

    Om uw betalingen te doen, kunt u elke bankkaart gebruiken waarop uw ING ID vermeld staat. Het maakt niet uit of u de mandataris of de titularis bent van de aan de kaart gekoppelde rekening. U moet echter wel dezelfde kaart gebruiken om u aan te melden en om een verrichting te ondertekenen.

  • Ik heb een nieuwe bankkaart gekregen. Waarom krijg ik geen toegang tot Home'Bank?

    Controleer goed of alle gegevens die u hebt ingevoerd precies overeenstemmen met die van de kaart die u gebruikt bij het aanmelden. Als het probleem blijft bestaan, neemt u contact op met de Home’Bank Helpdesk op het nummer +32 2 464 60 01 (maandag tot vrijdag van 8 tot 22 uur en op zaterdag van 9 tot 17 uur).

  • Ik heb een tijdelijke kaart en kan me niet aanmelden in Home'Bank met mijn ING Card Reader. Wat moet ik doen?

    Controleer of de ingevoerde ING ID en Card ID overeenstemmen met de gegevens op het document dat u in het kantoor ontving bij het afhalen van uw tijdelijke ING-bankkaart. Als ze overeenstemmen en het aanmelden lukt toch niet, neemt u contact op met de Home'Bank Helpdesk op het nummer +32 2 464 60 01 (van maandag tot vrijdag van 8 tot 22 uur en op zaterdag van 9 tot 17 uur).

  • Waarom is Home’Bank Plus niet aangepast?

    We zijn momenteel hard aan het werk om ook Home’Bank Plus op te frissen. In de loop van volgend jaar krijgt u hierover meer nieuws.

  • Waarom heeft mijn buurman wel al de nieuwe Home’Bank en ik nog niet?

    De overgang van de oude naar de nieuwe Home'Bank gebeurt geleidelijk en in fases zodat we iedereen die vragen heeft efficiënt kunnen helpen. Bovendien worden per fase de cliënten volkomen willekeurig uitgekozen. Het is niet te voorspellen wie er op welk moment toegang krijgt tot de vernieuwde Home’Bank.

    Als er in 1 gezin meerdere Home’Bank-gebruikers zijn, dan krijgt wel iedereen tegelijk toegang tot de nieuwe Home’Bank.

  • Kan ik Home’Bank nog gebruiken voor professionele doeleinden?

    U zult merken dat uw professionele rekeningen nog steeds beschikbaar zijn in de nieuwe Home’Bank. Dat is echter niet zo voor uw zakelijke beleggingen, verzekeringen, leningen en (pensioen)spaarplannen. Zet daarom uw professionele bankzaken snel over naar Home’Bank Plus, onze gratis dienst voor internetbankieren met specifieke businessopties. U kunt de toegang tot deze dienst eenvoudig online aanvragen of een afspraak maken in uw kantoor.

  • Kan ik mijn overschrijving via Home’Bank in het Duits doen?

    Ja, dat is nog perfect mogelijk. Op de pagina’s die in het Duits beschikbaar zijn, vinden onze Duitstalige cliënten bovenaan rechts een link om naar het Duits over te schakelen.

  • Hoe maak ik in Home’Bank Offline een sleutel aan tijdens een nieuwe installatie?

    Ga naar “Home’Bank > Instellingen > Veiligheid” en klik op "Wijzigen". U ziet dan het scherm “Sleutelwijziging”. Vul in het tweede en derde veld “Nieuwe sleutel” de sleutel in die uw wilt gebruiken. Laat het eerste veld “Sleutel” leeg. De sleutel moet minimaal 4 tekens bevatten. Klik op “Bevestigen” als u de sleutel hebt ingegeven.

    Wilt u geen sleutel gebruiken? Klik dan op “Doorgaan”.

  • Kan ik Home’Bank Offline op verschillende computers gebruiken?

    Ja, u kunt Home’Bank Offline op verschillende computers gebruiken.

    Home’Bank Offline moet natuurlijk eerst goed werken op de eerste computer. Als dat zo is, download en installeer Home’Bank Offline op de tweede computer. Als u Home’Bank Offline op de tweede computer opent, wordt u gevraagd een nieuwe gebruiker aan te maken.

    Wilt u uw Home’Bank Offline-gegevens van de eerste computer hergebruiken? Open dan Home’Bank Offline op de eerste computer. Ga naar “Home’Bank > Beheer van gebruikersgegevens” en klik op “Gegevens bewaren”. U kunt vervolgens uw gegevens opslaan als een zip-bestand op een usb-stick of cd-rom.

    Steek de usb-stick of cd-rom met de gegevens in de tweede computer en open er Home’Bank Offline. Ga naar “Home’Bank > Beheer van gebruikersgegevens” en klik op “Gegevens herstellen”. Selecteer het zip-bestand en klik op “Openen”. U kunt nu uw opgeslagen Home’Bank Offline-gegevens op de tweede computer gebruiken.

  • Hoe een Card ID koppelen aan Home’Bank Offline?

    Open Home’Bank Offline. Om toegang te krijgen tot Home’Bank Online, ga naar “Diensten > On-line diensten > Home’Bank” en klik op “Card ID’s beheren”. Op het volgende scherm ziet u een overzicht van al uw aan Home’Bank Offline gekoppelde Card ID’s. Klik op “Nieuw”, vul uw Card ID in en sla de wijziging op. De nieuwe Card ID staat nu tussen het overzicht.

  • Hoe een nieuwe gebruiker toevoegen in de Offline-diensten van Home'Bank?

    Open Home’Bank Offline. U ziet automatisch het scherm “Veiligheidstype voor identificatie”. Vul uw ING ID in, kies Home’Bank of Home’Bank Plus en klik op “Creëren”. U krijgt nu het scherm “Home’Bank – Identificatie”. Selecteer daar uw ING ID in de lijst en klik op “Verder” om uw gebruikersprofiel aan te maken.

  • Ik krijg tijdens de identificatie in Home’Bank Offline een rood kruisje in de takenlijst. Wat nu?

    Controleer:

    • of uw internetaansluiting werkt.
    • of uw datum- en uuraanduiding in Windows correct is.
    • of uw antivirusprogramma een verbinding met Home’Bank toestaat.
    • of u de laatste versie van Home’Bank Offline hebt.
    • of uw verbindingsinstellingen op de startpagina van Home’Bank Offline wel up-to-date zijn. Ga naar “Home'Bank > Instellingen > Verbinding > Wijzigen” om uw instellingen te veranderen. Selecteer "kabel/DSL" als u verbinding maakt via wifi of ethernetkabel.

    Als u de oplossing voor uw probleem niet vindt, neem dan contact op met de Home’Bank Helpdesk op +32 464 60 01, van maandag tot vrijdag van 8 tot 22 uur en op zaterdag van 9 tot 17 uur.

  • Kan ik de begunstigden die ik in Home’Bank Offline heb bewaard overdragen naar Home’Bank Online?

    Ja. Ga naar “Diensten > Verzamelgiro > Lijst van begunstigden" en selecteer vervolgens de begunstigden die u wilt overbrengen naar Home’Bank Online.

    Klik op "Synchronisatie" en daarna op "Online verzenden". Sluit het scherm, ga naar “Diensten > Takenlijst” en klik op “Uitvoeren”. De begunstigden worden zo naar Home’Bank Online verzonden.

  • Ik heb een visuele handicap. Is Home’Bank aangepast voor gebruik door blinden en slechtzienden?

    Ja, Home’Bank is compatibel met programma’s die schermen voorlezen of in braille vertalen. ING heeft ook een sprekende kaartlezer waarmee u hoort wat u zelf intoetst en moet intoetsen. U kunt ermee aanmelden in Home’Bank en uw verrichtingen ondertekenen, net zoals met de andere kaartlezer. Bij de kaartlezer hoort een cd die in samenwerking met de Brailleliga is gemaakt en u vertelt hoe u hem gebruikt.

    De sprekende kaartlezer is helemaal gratis voor personen met een visuele handicap.

    Neem contact op met uw ING-kantoor om deze kaartlezer te bestellen of om te weten welke oplossing voor u de beste is.

Iets doen in Home’Bank
  • Hoe zoek ik iets op in Home'Bank?
    Raadpleeg onze online demo om te weten te komen hoe u in Home'Bank informatie vindt over uw rekeningen en al uw bankverrichtingen.
  • Waar vind ik het Home’Bank-menu en hoe gebruik ik het?

    Als u aangemeld bent in Home’Bank, heeft elk onderdeel in het ING-menu een eigen Home’Bank-menu. Het verschijnt uiterst links in het ING-menu en start met “Mijn …”. Het Home’Bank-menu bevat alle opties die u ook in de oude Home’Bank vond. Klik op een optie om naar het overeenstemmende scherm te gaan en de gewenste verrichting uit te voeren.

    De naam van het Home’Bank-menu verwijst naar het overeenstemmende onderdeel in het ING-menu:

    • “Mijn rekeningen en betalingen” voor “Dagelijks bankieren”
    • “Mijn leningen” voor “Lenen”
    • “Mijn spaargeld” voor “Sparen”
    • “Mijn beleggingen” voor “Beleggen”
    • “Mijn verzekeringen” voor “Verzekeren”
    • “Mijn pensioen” voor “Pensioen”
  • Hoe voer ik in Home’Bank betalingen uit?
    Raadpleeg onze online demo en maak kennis met het betaalmandje. Zie hoe u met 1 enkele handtekening meerdere betalingen tegelijk laat uitvoeren. Of ontdek nog vele andere handige functionaliteiten.
  • Wat is Zoomit?

    Zoomit is een gratis dienst waarmee u online, rechtstreeks via Home'Bank, uw financiële documenten zoals uw facturen of loonfiches raadpleegt. Lees meer over Zoomit.

  • Ik zie geen Zoomit in Home’Bank.

    U kunt Zoomit alleen maar zien als u ook effectief van deze dienst gebruikmaakt. Dat wil zeggen dat u elektronische facturen moet ontvangen van de ondernemingen die Zoomit gebruiken. U vindt een lijst met de “factuurverzenders” op de site van Zoomit. Neem contact op met de onderneming waarvan u uw facturen via Zoomit wilt ontvangen om met deze dienst te starten.

  • Wat is Home'Pay?

    Home'Pay is een systeem waarmee u uw online aankopen betaalt via de beveiligde verbinding van Home'Bank. Om Home'Pay te gebruiken, hebt u gewoon uw ING-zichtrekening en Home’Bank-toegang nodig. U kunt online betalen in e-shops waar u het icoontje van Home'Pay ziet.

    Lees meer over Home’Pay.

  • Welke ING-bankkaarten kan ik gebruiken om via Home’Bank betalingen uit te voeren?

    Om uw betalingen te doen, kunt u elke bankkaart gebruiken waarop uw ING ID vermeld staat. Het maakt niet uit of u de mandataris of de titularis bent van de aan de kaart gekoppelde rekening. U moet echter wel dezelfde kaart gebruiken om u aan te melden en om een verrichting te ondertekenen.

  • Hoe weet ik of mijn betaling via Home’Bank correct is geregistreerd en/of uitgevoerd?

    Ga naar het Home'Bank-menu “Mijn rekeningen en betalingen”. Kies de optie “Beheer overschrijvingen” en vervolgens “Overschrijvingen met uitvoeringsdatum”. Daar ziet u de betalingen met een uitvoeringsdatum die nog niet zijn uitgevoerd.

    Voor een overzicht van de uitgevoerde betalingen, klikt u op de knop “Geschiedenis”.

    U kunt de lijst van uitgevoerde betalingen voor een bepaalde rekening ook zien door naast die rekening op “Acties” te klikken en dan “Details” te kiezen.

  • Welke overschrijvingslimieten gelden er in Home’Bank?
    • 125.000 euro per verrichting voor nationale en internationale overschrijvingen tussen rekeningen waarvan u houder en/of medehouder bent, of rekeningen waarop u een onbeperkte volmacht hebt.
    • 25.000 euro per dag voor nationale en internationale overschrijvingen naar andere rekeningen.

    U kunt deze limieten laten aanpassen tot maximaal 250.000 euro per dag. Hiervoor moet u langsgaan in uw ING-kantoor. Maak meteen een afspraak via www.ing.be/afspraak. Zo bent u zeker van een efficiënt kantoorbezoek.

    Opgelet: voor jongeren van 12 tot 17 jaar gelden er andere limieten voor overschrijvingen naar andere rekeningen:

    • 50 euro per dag voor jongeren van 12 tot en met 15 jaar
    • 500 euro per dag voor jongeren van 16 tot en met 17 jaar.
  • Hoe doe ik een overschrijving via Home’Bank?

    Er zijn verschillende manieren om een overschrijving te doen.

    • Via de knop “Nieuwe overschrijving”. U vindt die op uw Home’Bank-startpagina onder de lijst van uw rekeningen. Klik erop om naar de pagina te gaan waar u een overschrijving kunt invullen.
    • .
    • Via de link “Acties” en vervolgens de optie “Nieuwe overschrijving”. U vindt deze link naast de zicht- en spaarrekeningen op uw Home’Bank-startpagina en op de startpagina’s “Dagelijks bankieren” en “Mijn spaargeld”. Klik op “Acties” en kies “Nieuwe overschrijving” in het menu om naar de pagina te gaan waar u een overschrijving kunt invullen.
    • Via het Home’Bank-menu voor “Dagelijks bankieren”. U vindt de link “Nieuwe overschrijving” links in het menu. Klik erop om naar de pagina te gaan waar u een overschrijving kunt invullen.
  • Wat gebeurt er als ik betalingen in het betaalmandje van Home’Bank bewaar en afmeld?

    Uw betalingen blijven gedurende 5 dagen bewaard. Daarna worden ze definitief verwijderd en moet u ze opnieuw invoeren.

  • Kan ik in Home’Bank mijn rekening een andere naam geven? Hoe doe ik dat?

    U kunt een rekening een andere naam geven, bijvoorbeeld “volgende vakantie” in plaats van “spaarrekening”. Dat doet u door op de naam te klikken en de naam van uw keuze te typen.

  • Wat zijn de “Acties” die ik op sommige Home’Bank-schermen zie?

    De link “Acties” biedt een snelle toegang tot vaak gebruikte opties voor de gekozen rekening, kaart, verzekering of belegging. Zo vindt u in het actiemenu van een zichtrekening onder meer “Details”, “Nieuwe overschrijving”, “Elektronische afschriften” en “Zoek een verrichting”.

  • Wat moet ik doen om mijn elektronische afschriften te zien en te downloaden?

    Meld u aan in Home’Bank via ing.be en kies “Diensten > Rekeninginformatie > Uw rekeningafschriften > Beheer”. Kijk na of er als wijze van ontvangst wel degelijk “Home’Bank” is gekozen. Als dat niet zo is, past u dit aan.

    Kies vervolgens “Diensten > Rekeninginformatie > Uw rekeningafschriften > Opvragen”. Vink de rekening(en) aan waarvoor u de afschriften wilt ontvangen en kies het formaat waarin u ze wilt downloaden. Klik op “Valideer” om te bevestigen.

    Daarna kunt u de opgevraagde rekeningafschriften downloaden via “Diensten > Rekeninginformatie > Uw rekeningafschriften > Downloaden”. Ze zijn binnen 24 uur na de opvraging beschikbaar en ze blijven dat gedurende 7 dagen.

Paswoorden en aanmelden in Home’Bank
  • Wat heb ik nodig om toegang te hebben tot Home'Bank?

    Om toegang te krijgen tot de e-bankingdiensten van ING hebt u nodig:

    • uw (tijdelijke) ING-bankkaart of Home’Bank Card
    • uw ING Card Reader
    • een internetverbinding
  • Welke soorten bankkaarten kan ik gebruiken voor Home'Bank?

    U hebt een van de volgende bankkaarten nodig:

    • een ING-bankkaart
    • een ING Go to 18-bankkaart
    • een Privalis-bankkaart
    • een ING Home'Bank Card
    • een tijdelijke ING-bankkaart
  • Hoe identificeer ik mij in Home'Bank?
    Vul uw ING ID, Card ID en uw Home’Bank-paswoord in en plaats uw ING-bankkaart in uw kaartlezer. Druk vervolgens op IDENTIFY, toets uw pincode in en druk op OK. Er verschijnt een code (RESPONSE-code) op de kaartlezer die u zonder spaties overtypt in het lege veld. Nu klikt u gewoon op “Aanmelden” en u bent klaar.
  • Ik heb nog geen Home'Bank-paswoord. Wat doe ik?

    U hebt een Home'Bank-paswoord nodig om extra veiligheidsredenen. Ga naar het Home'Bank-identificatiescherm en klik op "Nieuw paswoord".

  • Ik wil mijn Home'Bank-paswoord wijzigen. Wat doe ik?

    Ga naar het Home'Bank-identificatiescherm en identificeer u met uw ING Card Reader.

    Als u in Home'Bank bent aangemeld, klikt u in de linkerkolom onder uw naam op “Mijn instellingen”. Bij de “Home’Bank-instellingen” ziet u “Paswoord”. Klik op “Wijzig” om naar het scherm te gaan waar u een nieuw paswoord kunt invullen. Het nieuwe paswoord moet uit minstens 8 tekens bestaan. Nadat u het 2 keer hebt ingevuld, klikt u op “Valideren”.

  • Ik ben mijn Home'Bank-paswoord vergeten. Wat doe ik?

    Ga naar het Home'Bank-identificatiescherm en klik op “Paswoord vergeten?”. Bekijk ook het filmpje. Opgelet: om veiligheidsredenen wordt uw toegang tot Home'Bank gedurende 24 uur geblokkeerd telkens wanneer u uw paswoord opnieuw instelt.

  • Waar vind ik mijn ING ID?

    U vindt uw ING ID in de linkerbenedenhoek van uw ING-bankkaart. Het is een getal van 10 cijfers die als volgt zijn weergegeven: 12345678 01.

    U kunt uw ING ID afdrukken in een Self'Bank. Klik op optie 6: ING Self'Service > 2: Home'Bank > 7: ING ID.

    U kunt uw ING ID ook aanvragen in een ING-kantoor.

  • Waar vind ik mijn Card ID?

    U vindt uw Card ID op uw ING-bankkaart. Het is een getal van 17 cijfers die als volgt zijn weergegeven: 6703-1234-1234-1234-1.

  • Ik heb geen ING-bankkaart, kan ik dan Home'Bank gebruiken?

    Ja, dankzij de ING Home'Bank Card, speciaal ontworpen voor Home'Bank-gebruikers die geen ING-bankkaart hebben en voor Home'Bank Plus-gebruikers die hun ING-bankkaart niet willen gebruiken op hun werkplek. De ING Home'Bank Card is geen bankkaart: ze bevat geen enkele betaalfunctionaliteit (Bancontact, Maestro, Proton) en kan enkel worden gebruikt met een ING Card Reader. Ga langs in uw ING-kantoor om een ING Home'Bank Card aan te vragen.

  • Hoe blokkeer ik mijn toegang tot Home'Bank?

    Om uw toegang tot Home'Bank, Home'Bank Plus en Phone'Bank te blokkeren, belt u naar de Home'Bank Helpdesk op het nummer +32 2 464 60 01 (van maandag tot vrijdag van 8 tot 22 uur en op zaterdag van 9 tot 17 uur). U kunt hiervoor ook terecht in uw ING-kantoor.

  • Ik heb een nieuwe bankkaart gekregen. Waarom krijg ik geen toegang tot Home'Bank?

    Controleer goed of alle gegevens die u hebt ingevoerd precies overeenstemmen met die van de kaart die u gebruikt om aan te melden. Als het probleem blijft bestaan, belt u naar de Home'Bank Helpdesk op het nummer +32 2 464 60 01 (van maandag tot vrijdag van 8 tot 22 uur en op zaterdag van 9 tot 17 uur).

  • Mijn partner en ik hebben een gemeenschappelijke rekening. Mag ik zijn/haar kaart gebruiken om in Home'Bank aan te melden?

    Nee. De toegang tot Home'Bank is gekoppeld aan een fysieke persoon. U moet dus aanmelden met uw eigen kaart. Kijk ook goed na of de ING ID van uw eigen bankkaart overeenstemt met de gegevens die u invoert.

  • Wat moet ik doen als ik me op Home'Bank wil aanmelden en de boodschap “card blocked, contact bank” op het scherm van mijn ING Card Reader verschijnt?

    Deze boodschap verschijnt nadat u driemaal de verkeerde code hebt ingevoerd. U moet dan uw bankkaart laten deblokkeren. Hoe u dat doet, hangt af van het kaarttype.

    • ING-bankkaart
      Als u in Europa bent, neemt u contact op met uw ING-kantoor of de Home’Bank Helpdesk op het nummer +32 2 464 60 01 (van maandag tot vrijdag van 8 tot 22 uur en op zaterdag van 9 tot 17 uur).
      Als u niet in Europa bent, neemt u contact op met uw ING-kantoor. Onze medewerkers zullen het nodige doen om uw bankkaart te deblokkeren.
    • ING Home’Bank Card
      Als u in Europa bent, neemt u contact op met uw ING-kantoor of de Home’Bank Helpdesk op het nummer +32 2 464 60 01 (van maandag tot vrijdag van 8 tot 22 uur en op zaterdag van 9 tot 17 uur).
      Als u zich in een ander Europees land bevindt, neemt u contact op met uw ING-kantoor. Onze medewerkers zullen het nodige doen om uw bankkaart te deblokkeren.
    • Kredietkaart
      Als u in Europa bent, neemt u contact op met uw ING-kantoor of de Home’Bank Helpdesk op het nummer +32 2 464 60 01 (van maandag tot vrijdag van 8 tot 22 uur en op zaterdag van 9 tot 17 uur).
      Als u niet in Europa bent, neemt u contact op met uw ING-kantoor. Onze medewerkers zullen het nodige doen om uw bankkaart te deblokkeren.
  • Ik heb een tijdelijke kaart en kan me niet aanmelden in Home'Bank met mijn ING Card Reader. Wat moet ik doen?

    Controleer of de ingevoerde ING ID en Card ID overeenstemmen met de gegevens op het document dat u in het kantoor ontving bij het afhalen van uw tijdelijke ING-bankkaart. Als ze overeenstemmen en het aanmelden lukt toch niet, neemt u contact op met de Home'Bank Helpdesk op het nummer +32 2 464 60 01 (van maandag tot vrijdag van 8 tot 22 uur en op zaterdag van 9 tot 17 uur).

  • Als ik verschillende kaarten gebruik om me in Home'Bank aan te melden, moet ik dan voor elke kaart een ander paswoord aanmaken?

    Het Home'Bank-paswoord is aan uw abonnement gekoppeld, niet aan uw ING-bankkaart. U beschikt dus over 1 paswoord dat u gebruikt telkens wanneer u zich aanmeldt met een van uw persoonlijke ING-bankkaarten.

  • Hoe moet ik me in Home’Bank afmelden?

    Er zijn verschillende mogelijkheden om af te melden:

    • Klik bovenaan rechts op de oranje knop “Afmelden” of onderaan rechts op de afmelden-knop.
    • Klik bovenaan of onderaan rechts op uw naam. Er verschijnt dan een klein menu waarin u de optie “Afmelden” kunt kiezen.
Iets vinden in Home’Bank
  • Hoe krijg ik in Home’Bank een overzicht van mijn rekeningen?

    Bekijk onze demo en ontdek hoe u uitgebreide en up-to-date informatie over al uw rekeningen weergeeft!

  • Waar vind ik het Home’Bank-menu en hoe gebruik ik het?

    Als u aangemeld bent in Home’Bank, heeft elk onderdeel in het ING-menu een eigen Home’Bank-menu. Het verschijnt uiterst links in het ING-menu en start met “Mijn …”. Het Home’Bank-menu bevat alle opties die u ook in de oude Home’Bank vond. Klik op een optie om naar het overeenstemmende scherm te gaan en de gewenste verrichting uit te voeren.

    De naam van het Home’Bank-menu verwijst naar het overeenstemmende onderdeel in het ING-menu:

    • "Mijn rekeningen en betalingen” voor “Dagelijks bankieren”
    • “Mijn leningen” voor “Lenen”
    • “Mijn spaargeld” voor “Sparen”
    • “Mijn beleggingen” voor “Beleggen”
    • “Mijn verzekeringen” voor “Verzekeren”
    • “Mijn pensioen” voor “Pensioen”
  • Waar vind ik in Home’Bank het oude “Uw menu” terug?

    De optie “Uw menu” is vervangen door de “Directe links”. U vindt ze in de rechterkolom van de Home’Bank-startpagina en van de pagina’s “Mijn rekeningen en betalingen”, “Mijn leningen”, “Mijn spaargeld”, “Mijn beleggingen”, “Mijn verzekeringen” en “Mijn pensioen”. U kiest de links door op het settings te klikken en daarna de stappen op het scherm te volgen.

  • Hoe kan ik zien dat ik in Home’Bank aangemeld ben?

    Er zijn verschillende manieren om te zien dat u in Home’Bank bent.

    • Onderaan rechts ziet u in de statusbalk onder uw naam de vermelding “Aangemeld” met de duur dat u bent aangemeld. Deze statusbalk is altijd zichtbaar, ook als u naar boven of onder scrolt.
    • Bovenaan links in het scherm ziet u naast het ING-logo en de leeuw, ook het logo van Home’Bank staan.
    • Helemaal bovenaan én onderaan rechts ziet u ook uw naam en “Afmelden”.
    • Als u een onderdeel kiest in het ING-menu, ziet u uiterst links altijd het bijbehorende Home’Bank-menu voorafgegaan door een hangslotje. Zo ziet u bv. “Mijn rekeningen en betalingen” voor het onderdeel “Dagelijks Bankieren”.
  • Als ik aangemeld ben en ik ga naar ing.be info zoeken, krijg ik dan een bericht als mijn Home’Bank-sessie bijna voorbij is?

    Absoluut. Als u gedurende 6 minuten op ing.be bent, krijgt u automatisch een bericht dat u vraagt of u uw sessie wilt verlengen. Dit bericht blijft 1 minuut op het scherm. Als u binnen die minuut uw sessie niet verlengt, wordt u afgemeld. Als u op andere websites surft, zult u dat bericht niet zien.

  • Waar in Home’Bank vind ik mijn zichtrekeningen?

    U vindt enkele zichtrekeningen op uw Home’Bank-startpagina. U kunt de rekeningen op deze pagina trouwens zelf kiezen.

    Voor een overzicht van al uw zicht- en spaarrekeningen, klikt u op “Al mijn rekeningen” onder de tabel of op “Dagelijks bankieren” in het ING-menu. U moet natuurlijk wel aangemeld zijn.

  • Waar in Home’Bank vind ik mijn spaarrekeningen?

    U vindt enkele spaarrekeningen op uw Home’Bank-startpagina.

    Als u onder de tabel op “Al mijn rekeningen” klikt, gaat u meteen naar de pagina met al uw zicht- en spaarrekeningen. Hier vindt u de “gewone” spaarrekeningen.

    U kunt ook in het ING-menu op “Sparen” klikken voor een overzicht van al uw spaarplannen: spaarrekeningen, termijnrekeningen, en flexibele spaarplannen, beleggingsverzekeringen en andere spaarplannen.

    U moet natuurlijk wel aangemeld zijn.

  • Waar in Home’Bank vind ik mijn leningen?

    Als u in het ING-menu op “Lenen” klikt, verschijnt het overzicht van uw leningen bij ING.

    U moet natuurlijk wel aangemeld zijn.

  • Waar in Home’Bank vind ik mijn beleggingen?

    Als u in het ING-menu op “Beleggen” klikt, verschijnt het overzicht van al uw beleggingen bij ING.

    U moet natuurlijk wel aangemeld zijn.

  • Waar in Home’Bank vind ik mijn pensioenspaarplannen?

    Als u in het ING-menu op “Pensioen” klikt, verschijnt het overzicht van al uw pensioenplannen bij ING.

    U moet natuurlijk wel aangemeld zijn.

  • Hoe moet ik me in Home’Bank afmelden?

    Er zijn verschillende mogelijkheden om af te melden:

    • Klik bovenaan rechts op de oranje knop “Afmelden” of onderaan rechts op de afmelden-knop.
    • Klik bovenaan of onderaan rechts op uw naam. Er verschijnt dan een klein menu waarin u de optie “Afmelden” kunt kiezen.
  • Waar in Home’Bank kan ik mijn mobiele instellingen aanpassen?

    Op de Home’Bank-startpagina ziet u bovenaan links onder uw naam de link “Mijn instellingen”. Die geeft toegang tot de pagina waarop u al uw instellingen beheert, ook uw instellingen voor mobiel bankieren.

    U kunt ook bovenaan of onderaan rechts op uw naam klikken. Er verschijnt dan een klein menu waarin u de optie “Mobile Banking-instellingen” kunt kiezen.

  • Waar in Home’Bank kan ik mijn adres aanpassen?

    Op de Home’Bank-startpagina ziet u links onder uw naam de link “Mijn instellingen”. Die geeft toegang tot de pagina waarop u al uw instellingen beheert, ook uw adres. Kies “Persoonlijke gegevens” en klik vervolgens op “Wijzig” naast “Contactgegevens” om uw contactadres aan te passen.

    Om uw wettelijk adres aan te passen, gaat u langs in uw ING-kantoor.

  • Hoe keer ik van ing.be terug naar Home’Bank?

    Klik op het Home’Bank-logo naast de leeuw, op het icoon home onder het ING-logo uiterst links in het hoofdmenu of juist daaronder op het icoon secure.

  • Hoe pas ik in Home’Bank mijn directe links aan?

    Klik op settings en volg de stappen op het scherm.

  • Hoe pas ik mijn Home’Bank-startpagina aan?

    Klik op settings en volg de stappen op het scherm.

  • Wat zijn de “Acties” die ik op sommige Home’Bank-schermen zie?

    De link “Acties” biedt een snelle toegang tot vaak gebruikte opties voor de gekozen rekening, kaart, verzekering of belegging. Zo vindt u in het actiemenu van een zichtrekening onder meer “Details”, “Nieuwe overschrijving”, “Elektronische afschriften” en “Zoek een verrichting”.

  • Waar in Home’Bank vind ik mijn termijnrekeningen?

    Klik in het ING-menu op “Sparen” om een overzicht van al uw spaarplannen bij ING te zien. Hier vindt u uw termijnrekeningen.

    U moet natuurlijk wel aangemeld zijn.