Familie

2 juni 2020

Schadeaangifte

Schade na de recente storm? Of schade aan uw wagen door een ongeval of diefstal? Of aan uw woning door brand? En wat als u autopech hebt of ernstig ziek wordt in het buitenland? Op deze pagina leest u per type schade hoe u aangifte moet doen.

Hoe doet u schadeaangifte?

Bel onmiddellijk ING Assist’Line op het nummer +32 2 550 06 00. Onze medewerkers zijn 24 uur op 24 en 7 dagen op 7 bereikbaar.

ING Autoverzekering
Ongeval of schade aan uw wagen?

Bel onmiddellijk ING Assist’Line op +32 2 550 06 00. Onze medewerkers zijn 24 uur op 24 en 7 dagen op 7 bereikbaar.

Vul uw aanrijdingsformulier in en bezorg ons dit zo snel mogelijk:

per fax: +32 2 407 71 53

of per mail: myclaim@nn.be

U krijgt een bevestiging van ontvangst met de naam van uw schaderegelaar en het dossiernummer. De verdere afhandeling van uw dossier verloopt rechtstreeks via de schaderegelaar die uw belangrijkste contactpersoon is.

Bij glasbraak kunt u rechtstreeks een afspraak maken met Carglass. . Hebt u de optionele waarborg Mini-Omnium of Omnium, dan regelt ING de betaling voor u en wordt er geen franchise gevraagd.

Update ten gevolge van het coronavirus

Carglass® Service Centers zijn open. Carglass hanteert strikte veiligheidsmaatregelen die terug te vinden zijn op hun website. Drive-in service is voorlopig niet mogelijk. U moet vooraf een afspraak maken. 

De garages zijn ook open met de nodige veiligheidsmaatregelen voor hun werknemers en klanten. Expertises kunnen dus plaatsvinden.  

6 + 6 dagen vervangvoertuig: de verzekeraar NN zal specifieke vragen tot verlenging flexibel behandelen. 

De autokeuringscentra zijn herstart op 4 mei. Indien uw keuringsbewijs vervalt, verlengen we de geldigheid tot 4 november 2020 voor alle voertuigen die tussen 13 maart 2020 en 3 juni 2020 naar de keuring moesten.


ING Home & Family Insurance.
Schade door brand, slechte weersomstandigheden, diefstal of vandalisme?

Bel onmiddellijk ING Assist’Line op +32 2 550 06 00. Onze medewerkers zijn 24 uur op 24 en 7 dagen op 7 bereikbaar.

Download het schadeaangifteformulier en bezorg ons dit zo snel mogelijk per mail: myclaim@nn.be.

Update ten gevolge van het coronavirus

Schade-expertises gebeuren met de nodige voorzorgsmaatregelen: 

  • We informeren vooraf en bij aankomst naar uw gezondheidstoestand. Indien nodig stellen we de expertise uit. 
  • We raden het gebruik van een mondmasker aan.
  • Hou minstens 1,5 m afstand van elkaar.
  • Respecteer de basisregels voor handhygiëne.
  • Om het document van de schadevaststelling te ondertekenen, gebruikt u uw eigen balpen. 

Lek-detecties kunnen opnieuw gebeuren, volgens de hierboven vermelde regels. 

Herstellingen in natura zijn ook opnieuw mogelijk, volgens de hierboven vermelde regels.  

Hebt u gekozen voor uitstel van premiebetalingen en doet er zich in die periode een schade voor? Dan zal de dekking niet betwist worden, conform de polisvoorwaarden. 


ING Assistance, ING Lion Assistance of ING Global Assistance
Pech of een ongeval met de wagen en bijstand nodig? Ziek of gewond in het buitenland?

Bel onmiddellijk ING Assist’Line op +32 2 550 06 00. Onze medewerkers zijn 24 uur op 24 en 7 dagen op 7 bereikbaar.

ING Lion Travel Stop
Annulatie of onderbreking van uw reis?

Vul het schadeaangifteformulier in en stuur het samen met de gevraagde bewijsstukken naar het adres dat vermeld staat op het formulier.
Voor bijkomende vragen kunt u ING Assist’Line bellen op +32 2 550 06 00..

AON Motorverzekering
Ongeval of schade aan uw moto?

Bel onmiddellijk het nummer +32 3 217 98 59 om uw schade-aangifte te doen.

ING België nv, verzekeringsmakelaar, ingeschreven bij de FSMA onder het nummer 12381A.