Gezin

15 februari 2022

Een geval van schade aangeven

NN Insurance is daar om je te helpen

Hoe doe je schadeaangifte?

> Zorg ervoor dat jezelf en je dierbaren veilig zijn.

> Contacteer zo snel mogelijk NN Insurance 24/7

  • Online via myclaim.be
  • Of telefonisch via de ING Assist’Line 02 550 06 00
  • Of voor autoschade, stuur het Europees aanrijdingsformulier naar myclaim@nn.be

Geef eerst je schade aan en je mag nadien alle mogelijke gegevens verzamelen en overmaken: foto's, offertes voor heerstellingen, facturen van beschadigde voorwerpen, ...

Wat gebeurt er daarna?

Je krijgt een bevestiging van ontvangst met de naam van je persoonlijke schaderegelaar, het dossiernummer en zijn/haar contactgegevens. De verdere afhandeling van je dossier verloopt rechtstreeks via de schaderegelaar die je belangrijkste contactpersoon is.

ING Home & Family Insurance (verzekerd door NN Insurance)

Je krijgt een bevestiging van ontvangst met de naam van je schaderegelaar en het dossiernummer. De verdere afhandeling van je dossier verloopt rechtstreeks via de schaderegelaar die je belangrijkste contactpersoon is.


Schade-expertises gebeuren met de nodige voorzorgsmaatregelen: 

  • We informeren vooraf en bij aankomst naar je gezondheidstoestand. Indien nodig stellen we de expertise uit. 
  • We raden het gebruik van een mondmasker aan.
  • Hou minstens 1,5 m afstand van elkaar.
  • Respecteer de basisregels voor handhygiëne.
  • Om het document van de schadevaststelling te ondertekenen, gebruikt je je eigen balpen. 
  • Lek-detecties kunnen opnieuw gebeuren, volgens de hierboven vermelde regels. 
  • Herstellingen in natura zijn ook opnieuw mogelijk, volgens de hierboven vermelde regels.  
  • Heb je gekozen voor uitstel van premiebetalingen en doet er zich in die periode een schade voor? Dan zal de dekking niet betwist worden, conform de polisvoorwaarden. 

ING Autoverzekering (verzekerd door NN Insurance)

Je krijgt een bevestiging van ontvangst met de naam van je schaderegelaar en het dossiernummer. De verdere afhandeling van je dossier verloopt rechtstreeks via de schaderegelaar die je belangrijkste contactpersoon is.


  • Carglass® Service Centers zijn open. Carglass hanteert strikte veiligheidsmaatregelen die terug te vinden zijn op hun website. Drive-in service is voorlopig niet mogelijk. Je moet vooraf een afspraak maken. 
  • De garages zijn ook open met de nodige veiligheidsmaatregelen voor hun werknemers en klanten. Expertises kunnen dus plaatsvinden.  
  • 6 + 6 dagen vervangvoertuig: de verzekeraar NN zal specifieke vragen tot verlenging flexibel behandelen. 
  • De autokeuringscentra zijn herstart op 4 mei. Indien je keuringsbewijs vervalt, verlengen we de geldigheid tot 4 november 2020 voor alle voertuigen die tussen 13 maart 2020 en 3 juni 2020 naar de keuring moesten.

ING Assistance, ING Lion Assistance of ING Global Assistance

Pech of een ongeval met de wagen en bijstand nodig? Ziek of gewond in het buitenland?

Bel onmiddellijk ING Assist’Line op +32 2 550 06 00. Onze medewerkers zijn 24 uur op 24 en 7 dagen op 7 bereikbaar.

ING Lion Travel Stop

Annulatie of onderbreking van uw reis?

Vul het schadeaangifteformulier in en stuur het samen met de gevraagde bewijsstukken naar het adres dat vermeld staat op het formulier.
Voor bijkomende vragen kunt u ING Assist’Line bellen op +32 2 550 06 00..

AON Motorverzekering

Ongeval of schade aan uw moto?

Bel onmiddellijk het nummer +32 3 217 98 59 om uw schade-aangifte te doen.

ING België nv, verzekeringsmakelaar, ingeschreven bij de FSMA onder het nummer 12381A.