10% korting
Tijdelijke ING-reisverzekering
ING Lion Assistance, verzekeraar: Inter Partner Assistance nv.
Plan je een citytrip, een reisje binnen Europa of een verre reis? Denk dan zeker aan je tijdelijke reisbijstand, dé oplossing bij pech. Online ben je onmiddellijk verzekerd voor reisongevallen. Profiteer nu van 10% korting.*
-
Vanaf 22 euro
Voor Europa of wereldwijd? Met of zonder vrienden? Met het gezin of niet? Je stelt zelf je verzekering op maat samen.
-
Online en snel
Sluit deze verzekering online af van A tot Z. Je ontvangt je contract per e-mail en een bevestiging per sms.
-
Direct verzekerd
Je kunt je verzekering zelfs nog de dag voor je vertrek afsluiten. Het contract gaat in op de door jou gekozen datum, en ten vroegste op de dag en het uur dat het werd afgesloten.
Sluit voor 11 september 2022 (inbegrepen) een tijdeljke jaarlijkse ING Lion Assistance* af .
De kortingscode is al in het onlineproces opgenomen. Je hoeft alleen maar je aanvraag te bevestigen
Het is een tijdelijke bijstandsverzekering (niet-leven), onderworpen aan de Belgische wetgeving en ontwikkeld door Inter Partner Assistance nv, voor jou, je gezin, je huis en zelfs je huisdier. Zowel in België als in het buitenland (met uitzondering van landen in oorlog).
Wil je ook je voertuig verzekeren? Voeg dan de optie Bijstand aan voertuigen toe. Binnen België geniet je dan zelfs bijstand voor je fiets.
Raadpleeg voor een overzicht van de dekkingen de algemene voorwaarden. De ING Lion Assistance dekt onder meer (niet-beperkend):
Bijstand aan personen:
- Terugbetaling van de medische kosten (tot 25.000 euro).
- Terugebetaling van de medische kosten na ziekenhuisopname in België (tot 2.500 euro).
- Terugbetaling van de repatriëring van de gewonde en zijn of haar gezin, of de kosten voor een verlengd verblijf in het hotel als de gewonde om medische redenen niet vervoerd mag worden.
Bijstand thuis:
- Terugbetaling van de kosten van een slotenmaker bij verlies of diefstal van je huissleutels of als je de sleutels in de woning vergeten bent waardoor je niet naar binnen kunt (maximaal 250 euro per woning per jaar)
- Terugbetaling van 2 opeenvolgende hotelovernachtingen (maximaal 100 euro per nacht per verzekerde) en 250 euro voor de meest noodzakelijke aankopen in geval van zware schade aan je woning
Bijstand op reis:
- Inlichtingendienst
- Bijstand in geval van verlies of diefstal van reisdocumenten en vervoerbewijzen in het buitenland
- Een koffer met vervangingsbagage of terugbetaling tot 250 euro van de kosten voor de meest noodzakelijke aankopen ter plaatse bij vertraging, diefstal of verlies van je bagage
- Terbeschikkingstelling van een tolk
- Voorschot voor het betalen van niet-gedekte kosten
- De bijkomende reiskosten in geval van een onvrijwillige verlenging van het verblijf door overmacht
Met de (betalende) optie Bijstand aan voertuigen:
- Pechverhelping en takelen, en takelen van het voertuig naar het dichtstbijzijnde benzinestation bij brandstoftekort of vergissing van brandstof
- Vervangen of voorlopig herstellen van een lekke band
- Openen van een voertuig
- Toesturen van onderdelen naar het buitenland
- Bijstand aan een geïmmobiliseerd voertuig in het buitenland: de overbrenging van het voertuig naar de woonplaats van de verzekerde OF treinticket OF vliegticket om het voertuig te gaan ophalen in geval van een herstelling ter plaats en de organisatie en kosten van vervoer en repatriëring naar de gekozen garage in de nabijheid van de woonplaats als het voertuig niet ter plaatse wordt hersteld
- Bijstand aan verzekerden die in het buitenland geïmmobiliseerd zijn de hotelkosten OF de kosten voor een taxi of huurvoertuig bij herstelling ter plaatse en de kosten voor een onmiddellijke terugkeer OF de kosten voor een taxi of huurvoertuig bij niet-herstelling ter plaatse
- Bijstand bij diefstal/carjacking/homejacking van het verzekerde voertuig
Een volledige beschrijving van de verzekering, de dekking, de uitsluitingen en beperkingen van de dekkingen vind je in de algemene voorwaarden en het document met informatie over het verzekeringsproduct.
Enkele voorbeelden van uitsluitingen en beperkingen:
- Gebeurtenissen veroorzaakt door zelfmoord, opzettelijke daad of grove nalatingheid van de verzekerde
- De terugbetaling van annulatiekosten van het verblijf of de gevolgen van stakingen, tenzij specifiek vermeld onder bepaalde prestaties
- Gebeurtenissen die het gevolg zijn van oorlog, burgeroorlog, staking, oproer of volksopstand, terrorisme of sabotage, tenzij de verzekerde aantoont dat hij niet aan die gebeurtenis heeft deelgenomen
- Kleine aandoeningen of letsels die de verzekerde niet beletten zijn reis verder te zetten, mentale aandoeningen waarvoor de verzekerde al behandeld werd
- De aankoop en reparatie van prothesen, brillen en contactlenzen
Je overweegt om de optie Bijstand aan voertuigen aan de dekking toe te voegen? Enkele voorbeelden van uitsluitingen en beperkingen:
- Terugbetaling van de kosten voor onderdelen, reparatie, onderhoud of brandstof van het verzekerde voertuig
- Immobilisatie van het voertuig voor een onderhoud
- Herhaalde gebreken als gevolg van het gebrek aan reparatie of onderhoud van het voertuig als de verzekeraar in de afgelopen twaalf maanden al is tussengekomen wegens twee soortgelijke of identieke gebreken
Een gezondheidscrisis zoals de pandemie van 2020 verstoort heel wat reisplannen en vakantieprojecten. In deze periode van onzekerheid vraag je je misschien af wat een reisverzekering wel en niet dekt.
De verzekeraar baseert zijn beslissing om al dan niet tussenkomst te bieden op de adviezen van de FOD Buitenlandse Zaken. Raadpleeg daarom steeds de richtlijnen per land van de FOD Buitenlandse Zaken. Raadpleeg voor de omvang van de dekking ook de algemene voorwaarden en het document met informatie over je verzekering.
Let op: de reisbijstand komt niet tussen als het reisadvies van de FOD Buitenlandse Zaken negatief was voor je vertrek en je beslist hebt toch op reis te vertrekken. De medische kosten in het buitenland zullen in dat geval niet terugbetaald worden.
Hier vind je de antwoorden op al je vragen hierover.
Natuurlijke en meerderjarige personen die in België wonen of er gewoonlijk verblijven (minstens 180 dagen per jaar) en zowel nieuwe als bestaande ING-klanten.
- De verzekeringnemer
- Iedereen die met hem meereist en voldoet aan de criteria vermeld in de bijzondere voorwaarden van het contract.
- Bereken je tarief via ing.be, Home'Bank, telefonisch (+32 2 464 60 01) of in je ING-kantoor.
- Overtuigd? Bevestig je aanvraag.
- Je ontvangt vervolgens alle nodige documenten per post of e-mail.
Over het tarief van de ING Lion Assistance:
Al naargelang de gemaakte keuzes voor de optionele waarborgen, omvat het bedrag van de premie volgende onderdelen:
Basiswaarborg: bijstand aan personen
Het bedrag is afhankelijk van de looptijd van de polis van de reisbijstandsverzekering.
- Europa: minimaal 22 euro/persoon en maximaal 37 euro/persoon
- Wereld: minimaal 47 euro/persoon en maximaal 70 euro/persoon
Over de duur van het verzekeringscontract:
- Inwerkingtreding: het contract van de reisverzekering gaat in op de door jou gekozen datum, en ten vroegste op de dag en het uur dat het werd afgesloten.
- Einde van het contract: de verzekering loopt af op de datum die je hebt gekozen bij intekening. De looptijd kan niet langer zijn dan 28 dagen.
Je contract beheren was nog nooit zo eenvoudig met onze reisverzekering. Hoe kun je jouw contract wijzigen of opzeggen?
- Online via ING Home'Bank
- Telefonisch: neem contact op met ING via het nummer +32 2 464 60 01 (van maandag tot vrijdag van 8 tot 18 uur en op zaterdag van 9 tot 17 uur)
- Persoonlijk in een ING-kantoor
Snelle bevestiging van al je wijzigingen
* Actie geldig voor elk nieuw verzekeringscontract met tijdelijke premie ING Lion Assistance tussen 24/05/2022 en 11/09/2022, onder voorbehoud van aanvaarding van je dossier en met wederzijds akkoord. De korting van 10% geldt alleen op de eerste jaarpremie en wordt onmiddellijk toegepast bij de berekening van je eerste premie. Ze is niet cumuleerbaar met eventuele andere kortingen. Raadpleeg voordat je de verzekering neemt de voorwaarden en uitsluitingen in de algemene voorwaarden en de informatiefiche, die beschikbaar zijn op www.ing.be en in alle ING-kantoren.
Een volledige beschrijving van deze verzekering met alle uitsluitingen en beperkingen vind je in de algemene voorwaarden (pdf) en het informatiedocument over het verzekeringsproduct (pdf). Neem deze documenten grondig door voor je je verzekeringscontract ondertekent.
Over de verzekeringen en belangenconflicten: je vindt de algemene informatie over de verzekeringen en het belangenconflictenbeleid van ING België nv en van de verzekeraar naar Nederlands recht NN Non-Life Insurance nv op ing.be > Tarieven en reglementen > Informatie en reglementen > Verzekeren
Niet helemaal tevreden?
Niet helemaal tevreden over de distributie van dit product?
- Contacteer ING online: www.ing.be/klachten
- Bel ING: +32 2 464 60 01
Niet helemaal tevreden over je ING Lion Assistance ?
- Contacteer IPA online : quality.brussels@ip-assistance.com
Voor klachten over de distributie of het product
- Je kan ook beroep doen op de Ombudsman van de Verzekeringen, de Meeûssquare 35, 1000 Brussel - Tel.: + 32 2 547 58 71 - Fax: + 32 2 547 59 75 - info@ombudsman-insurance.be - www.ombudsman-insurance.be
ING Lion Assistance wordt u voorgesteld (onder voorbehoud van aanvaarding van uw dossier door Inter Partner Assistance nv en wederzijds akkoord) door:
Verzekeringsbemiddelaar: ING België nv, verzekeringsmakelaar, ingeschreven bij de FSMA onder het codenummer 0403200393. Vennootschapszetel: Marnixlaan 24, B-1000 Brussel - RPR Brussel - Btw BE 0403.200.393 - www.ing.be - BIC: BBRUBEBB - IBAN: BE45 3109 1560 2789.
Verzekeraar: Inter Partner Assistance nv, verzekeringsmaatschappij toegelaten onder het codenummer 0487. Vennootschapszetel: Louizalaan 166, Bus 1, B-1050 Brussel - RPR Brussel - BTW: BE 0415.591.055 - www.ip-assistance.be - BIC: BBRUBEBB - IBAN: BE66 3630 8057 8243.
Hoe ga je van start?
-
Simuleer
Bereken je premie in enkele stappen.
-
Vraag aan
Tevreden? Doe je aanvraag in 2 minuten.
-
Geniet
Je bent meteen verzekerd na je betaling!
-
- Ben ik goed verzekerd?
- Check uw verzekeringen met ING
-
- Vergelijk onze bijstandsformules
- Vind de reisverzekering die bij u past
-
- Hoe een schadegeval aangeven?
- Bel naar ING Assist'Line op +32 2 550 06 00.
-
- Al uw verzekeringspolissen in 1 overzicht?
- Bekijk uw contracten online via Home'Bank.