Zelf beleggen

Je beleggingen van thuis uit

Wist je dat het vanaf nu mogelijk is om beleggingsadvies te krijgen zonder je zetel te verlaten?

Hoe?

  • Contacteer je adviseur en spreek samen een tijdstip af voor een videogesprek.
  • Je krijgt een bevestigingsmail met de gekozen datum en tijdslot. Hierin vind je ook de link naar de video call-omgeving. 48u voor de aanvang van de video afspraak krijg je eveneens een herinneringsmail.
  • Om op een betrouwbare en vlotte manier beleggingsadvies op afstand te verkrijgen, werd een beveiligde procedure ingesteld om u als klant te beschermen. Hierbij wordt o.a. een gepersonaliseerd contract opgesteld dat een wettelijk kader biedt voor advies en transacties op afstand. 

Wat moet je doen om je voor te bereiden?


  • Zorg ervoor dat je persoonlijke gegevens up-to-date zijn. We hebben een correct e-mailadres nodig als je wenst dat bepaalde documenten per e-mail bezorgd worden. Hoe kan je dit controleren? 
  • Via de ING Banking-app: klik op je Profiel > Instellingen > Persoonlijke gegevens
  • Via Home'Bank: log in en ga dan naar "Mijn instellingen".
  • Zorg ervoor dat je toegang hebt tot Home’Bank (via je bankkaart en card reader of de Itsme app) om, indien nodig, de gewenste orders / transacties digitaal te kunnen bevestigen. Indien je nog geen Home’Bank abonnement hebt, vraag het hier online aanvragen. 

Hoe verloopt dit gesprek in de praktijk?

  • Jouw adviseur zal je enkele veiligheidsvragen stellen om je identiteit te bevestigen. Om deze vlot te kunnen beantwoorden, raden we je aan om je ING Banking app of Home’Bank bij de hand te houden.
  • Je kan vervolgens een gesprek voeren zoals je zou doen tijdens een gewoon gesprek. Het enige verschil: het gesprek wordt opgenomen, we zijn daartoe wettelijk verplicht.
  • Als je naar de volgende stap wil gaan en orders / transacties wenst door te geven, sturen we je digitaal via Home’Bank (of indien gewenst via e-mail) de precontractuele documenten (KIID, kosten en vergoedingen, productfiche,...) en vervolgens de contractuele documenten door.
  • Voor de uitvoering van de orders / transacties, word je gevraagd om deze ter goedkeuring te tekenen in jouw Home’Bank met je cardreader of itsme app.

Klik hier om gecontacteerd te worden door jouw persoonlijke adviseur.  

Meer bankzaken van op afstand beheren?