Beleggen met advies

6 december 2021

Binnenkort heeft u contact met uw adviseur.

Wat kunt u van dit gesprek verwachten? Het doel van dit gesprek is om uw huidige situatie en uw plannen te bespreken. Zodra uw adviseur een compleet beeld heeft, kan zij/hij u helpen plannen voor de toekomst en desgewenst oplossingen bieden die passen bij uw situatie, uw doelen en uw behoeften.

Je beter kennen, betekent je beter van dienst zijn!

Hoe zal dit gebeuren?

Uw adviseur bespreekt samen met u uw huidige situatie: zijn er veranderingen in uw gezin? Hoe zit het met uw inkomen, uw uitgaven, uw pensioen? Dit moet een goede basis zijn om vervolgens te praten over uw doelen en plannen en hoe wij u kunnen helpen deze te bereiken.

Uiteraard bereidt hij dit gesprek voor op basis van de gegevens waarover hij beschikt, maar uw adviseur heeft geen toegang tot alle informatie. Daarom geeft u ons bepaalde informatie op het moment van het gesprek.

Welke gegevens zijn dit concreet?

We hebben uw geaggregeerde financiële informatie nodig om een volledig beeld te krijgen van uw financiële situatie.

Deze gegevens zijn nuttig om beschikbaar te hebben voor ons gesprek:

  • Uw spaarcapaciteit
  • Uw tegoeden buiten ING
  • Uw pensioen (op www.mypension.be vindt u alle nuttige informatie hierover)

Denk er ook aan om uw bankkaart en ID-kaart bij de hand te hebben.

Wat doen we met deze gegevens ?

Als uw vertrouwde bankier vinden wij het onze plicht en in ons beider belang om u nog beter te leren kennen. Daarom gebruiken wij uw gegevens onder andere om:

  • u een relevant overzicht te geven van uw financiële situatie en inzichten te verschaffen door middel van analyses en simulaties in onze tool;
  • op maat gemaakte (marketing)communicatie aan te bieden voor bank-, financiële of verzekeringsproducten.

Soms kunnen wij u proactief benaderen en u uitnodigen om ons aanbod persoonlijk met de ING-adviseur te bespreken. Wij zullen bijvoorbeeld contact met u opnemen als er iets verandert in uw financiële situatie, waardoor uw doel van vervroegd pensioen in gevaar zou kunnen komen.

Wij bewaren uw simulatiegegevens 3 jaar, zodat u en uw ING-adviseur deze gemakkelijk opnieuw kunnen gebruiken.

Beveiliging van uw persoonlijke gegevens en opt-out recht

Voor meer informatie over hoe wij persoonlijke gegevens verwerken (bijvoorbeeld voor controle op en voorkoming van onregelmatigheden en de beoordeling van onze klantrelatie) gaat u naar onze verklaring omtrent gegevensbeveiliging en artikel 6 van ons Algemeen reglement van de verrichtingen. Hier vindt u hoe wij omgaan met persoonlijke gegevens, evenals de manier waarop deze worden verwerkt, hun doel en de juridische achtergrond, evenals onze rechten op dit gebied.

Als u vragen hebt, aarzel niet om contact op te nemen met de verantwoordelijke persoon voor gegevensbeveiliging

(ing-be-PrivacyOffice@ing.com of het ING Privacy Office, Cours Saint Michel 60, 1040 Brussel).

Indien u niet wilt dat ING Belgium uw gegevens gebruikt voor direct marketing, kunt u hiertegen gemakkelijk bezwaar maken via uw Home’Bank.