Bankieren voor mensen met een beperking
Dagelijks bankieren

Onze diensten voor mensen met bijzondere noden

Bij ING willen we mensen met specifieke noden zo goed mogelijk helpen. We willen namelijk dat iedereen zijn of haar bankzaken kan regelen, en dit met zoveel mogelijk gebruikscomfort. Daarom zijn we ook voortdurend bezig de toegankelijkheid van onze diensten te verbeteren.

Voor blinden en slechtzienden

We bieden twee oplossingen aan:

1. Maak de codes van uw kaartlezer groter

Uw kaartlezer geeft u codes die u moet overtypen op uw computer als u zich aanmeldt in Home’Bank of Business’Bank, of als u verrichtingen wilt tekenen.

Is de code niet goed leesbaar? Vergroot dan de code door op de 0 van de kaartlezer te duwen als de code verschijnt.

2. Luister naar uw kaartlezer

ING heeft ook een sprekende kaartlezer voor online bankieren met Home’Bank en Business’Bank. Hij leest u voor wat u zelf intoetst of moet overtypen.

Er zijn 2 manieren om uw kaartlezer (met oortjes) te verkrijgen, en wel volledig gratis:

  • Via de post door ons te bellen op +32 2 464 60 01. We zijn bereikbaar van maandag tot vrijdag van 8 tot 22 uur en op zaterdag van 9 tot 17 uur.
  • Door langs te gaan in uw ING-kantoor.
Handleiding bij de sprekende kaartlezer van ING

Met de sprekende kaartlezer kunt u zich in Home’Bank en Business’Bank aanmelden, verrichtingen tekenen en een paswoord aanmaken. Raadpleeg deze 3 pdf-bestanden ter handleiding:

Sprekende kaartlezer van een andere bank?

Gebruikt u liever uw sprekende kaartlezer van een andere bank om u in Home’Bank en/of Business’Bank aan te melden? Dan moeten we eerste enkele instellingen aanpassen.

Bel ons dus even op + 32 2 464 60 01, van maandag tot vrijdag van 8 tot 22 uur en op zaterdag van 9 tot 17 uur.

Voor mensen met een lichamelijke beperking
Naar een ING-kantoor in een rolstoel

Vele van onze ING-kantoren zijn prima toegankelijk voor rolstoelgebruikers. Er is voldoende ruimte om vrij te bewegen, de schermen van de geldautomaten bevinden zich op de juiste hoogte, ze zijn goed leesbaar enz.

Op onze site vindt u gemakkelijk de kantoren die toegankelijk zijn voor rolstoelgebruikers.

Vind een toegankelijk ING-kantoor in uw buurt

Onze visie op toegankelijkheid

We zetten ons continu in om de toegankelijkheid voor onze cliënten met een beperking te verbeteren, zodat iedereen zijn of haar persoonlijke en professionele bankzaken met zoveel mogelijk gebruikscomfort kan regelen.

Naast de diensten die we hierboven aanhalen, hebben we ook aan de leesbaarheid van de ING-bankkaarten en -websites gesleuteld.

ING-bankkaarten

Dankzij het grotere kleurencontrast van de cijfers en de letters op de ING-bankkaarten, is de informatie op uw kaart goed leesbaar.

Home’Bank en Business’Bank

Onze kaartlezers zijn bijzonder makkelijk in gebruik:

  • groot contrast tussen de achtergrond en de cijfers
  • toetsen die u gemakkelijk kunt indrukken
  • duidelijke knoppen: SIGN en IDENTIFY in de plaats van codes M1, M2, enz.
  • de RESPONSE-code blijft 90 seconden lang staan als u om het even welke toets op uw kaartlezer indrukt.
Hulp nodig als u bankiert met Home’Bank en/of Business’Bank?

Bekijk zeker de demofilmpjes. Ze leggen stap voor stap uit hoe onze verschillende online diensten werken.

Bekijk onze demo’s.

Uiteraard staan ook onze medewerkers in de kantoren voor u klaar. Maak een afspraak zodat ze u zo doeltreffend mogelijk kunnen helpen.

Aangepast veiligheidssysteem

Als u een schermlezer gebruikt, kunnen de veiligheidsinstellingen voor de toegang tot Home’Bank en Business’Bank voor problemen zorgen.

Daarom hebben we een gratis sprekende kaartlezer waarmee u zich anders, maar op een even veilige manier aanmeldt.

Duidelijke en eenvoudige lay-out

De titels van de pagina’s, de paragrafen, de hyperlinks, de knoppen … Alles is zo duidelijk en eenvoudig mogelijk geschreven. Zo surft u vlot door Home’Bank en Business’Bank zonder de weg kwijt te raken of ergens terecht te komen waar u niet wilt zijn.

Uw suggesties en opmerkingen zijn welkom!

We proberen onze diensten voortdurend te verbeteren. Daarom zijn uw suggesties en opmerkingen zeker en vast welkom. U kunt ze doorgeven op 4 manieren: