Smart Banking
Budget beheren

7 December 2016

De mobiele bank, uiterst beveiligd!

Uw bankzaken regelen waar en wanneer u wilt, dat is handig. Met een mobiele app op uw smartphone of tablet kan het. En uw geld is er veiliger dan in uw portemonnee.

Waarom de ING Smart Banking-app downloaden?

Niets zo gemakkelijk als vrij uw bankzaken regelen. Dat kon al via thuisbankieren. ING Smart Banking zorgt voor nog meer comfort. De stand van uw rekening consulteren, een betaling doen, een nieuwe rekening openen of sparen voor de kinderen: het kan veilig vanuit de sofa of in de tuin, in de winkel of op de trein, en allemaal via onze gebruiksvriendelijke Smart Banking-app op uw smartphone of tablet.

Waarom zou u zo’n app downloaden en gebruiken? Het is een terechte vraag. Mobiel bankieren geeft u de kans om anders verloren tijd terug te winnen. U beheert uw financiën gewoon wanneer en waar u wilt, discreet in de wachtkamer bij de dokter bijvoorbeeld of tijdens een ander pauzemoment.

Naast die vrijheid biedt de mobile app u ook meer controle en overzicht. U heeft de stand van uw rekening permanent bij de hand. Plant u een grote aankoop, dan kunt u gewoon in de winkel zelf even uw rekeningsaldo controleren. Zo voorkomt u verrassingen. In onze app voor uw smartphone is een Bancontact/Mister Cashfunctie verwerkt. In steeds meer winkels kunt met een QR-code uw aankopen betalen. U betaalt dus zonder cash of bankkaart op zak. Gewoon rechtstreeks met uw smartphone, zonder uw portefeuille boven te halen.

Wat vinden de gebruikers ervan?

We hebben de gebruikers gevraagd naar hun ervaring en naar wat daarin de doorslag geeft. De helft van de Belgen die een smartphone of tablet bezitten, gebruikt mobiel bankieren. 49% van hen zegt meer controle te hebben over hun financiën sinds ze dat doen; 10% geeft toe dat ze meer sparen en 27% zegt dat ze hun facturen vaker op tijd betalen.

Hoe zit het met de veiligheid?

Onze app wordt beschermd door uiterst veilige Home’Bank en Business’Bank-technologie. Dat maakt onze app vele keren veiliger dan uw portefeuille. Om uw eigen profiel te kunnen aanmaken, heeft u om te beginnen uw bankkaart, een kaartlezer en uw Home’bank- of Business’Bank-paswoord nodig. En om de Smart Banking-app te kunnen gebruiken, is er een profielcode nodig. Zonder die unieke zescijferige code blijft uw profiel op de app vergrendeld. En u bent de enige die deze code kent (communiceer deze nooit, schrijf hem niet neer maar onthoud hem). Uw smartphone zelf moet u eerst al ontgrendelen met uw vingerafdruk of met een code (van 4 of 6 cijfers), die op zich al uniek is, en daar bovenop is dus nog uw zescijferige profielcode nodig om onze app te gebruiken.

Wist u dat zes cijfers 1 miljoen mogelijke cijfercombinaties opleveren? Mocht zich toch iemand aan het kraken wagen: na tien verkeerde codes wordt uw profiel automatisch geblokkeerd. Trouwens, bij verlies of diefstal van uw smartphone volstaat het om onze helpdesk te bellen op +32 2 464 60 01 om uw profiel te blokkeren. U kunt dat zelf ook meteen rechtstreeks doen via uw Home’bank of Business’Bank.

Om een zo veilig mogelijke mobiele ervaring te garanderen, gebruikten we ultragesofisticeerde encryptiemechanismen. Maar het is ook belangrijk dat u zelf waakzaam bent wanneer u mobiele transacties uitvoert. Enkele tips: Geef uw code nooit aan iemand anders, schrijf hem nergens op en vergrendel het scherm van uw smartphone of tablet wanneer u het toestel even niet gebruikt. Zorg er daarnaast voor dat de software van uw smartphone up-to-date is en download onze ING Smart Banking-app enkel via de officiële site van Apple Store of Google Play Store.

Meer weten over de veiligheid van onze app? Ontdek onze nuttige tips hier.

Meer weten?

Meer info over ons mobiel bankieren voor tablet of smartphone vindt u hier. U kunt ons ook bellen met uw vraag op +32 2 464 60 01 of een afspraak maken in een van onze kantoren.