Mijn nieuws

8 april 2020

Coronavirus: laatste update

Beste klanten,

De verspreiding van het coronavirus en de mogelijke gevolgen hiervan voor onze klanten krijgen momenteel onze volledige aandacht. ING volgt de situatie op de voet en neemt de nodige gezondheids- en veiligheidsmaatregelen. Daarnaast doen we er alles aan om de continuïteit van de klantenservice te behouden.

Op deze pagina willen wij je regelmatig informeren over de verschillende maatregelen die ING België neemt.

Buitengewone maatregelen ter ondersteuning van onze particuliere en zakelijke klanten

De banken, de Nationale Bank van België en de minister van Financiën kondigden zondag 22 maart uitzonderlijke maatregelen aan om particulieren en bedrijven financieel te ondersteunen wanneer zij in problemen komen door de coronacrisis.

Zo zouden klanten een betalingsuitstel van hun hypothecair krediet of ondernemingskrediet kunnen aanvragen voor maximaal zes maanden. Wij, en de andere banken, rekenen voor dit betalingsuitstel geen dossier- of administratiekosten aan.

Deze maatregelen getuigen van onze wil om je te helpen op het moment dat je het nodig hebt.

Je vindt alle praktische details van het betalingsuitstel terug via onderstaande links:

Neem gerust de nodige tijd om je aanvraag in te dienen en aarzel niet om ons te contacteren om je persoonlijke situatie samen te bespreken.

Veelgestelde vragen van onze particuliere en zakelijke klanten:

Contactloos betalen: het is snel, makkelijk en veilig. En vooral: het is meer dan ooit de meest hygiënische manier om aankopen af te rekenen. Je hoeft het toetsenbord van de betaalterminal niet of minder vaak aan te raken. Daarom hebben we samen met de andere banken besloten om vanaf 14 april aanstaande de limieten voor contactloze kaartbetalingen zonder pincode op te trekken.

Het bedrag van 25 euro per contactloze kaartbetaling wordt opgetrokken naar een maximumbedrag van 50 euro. Je hoeft dus geen pincode meer in te geven voor een betaling onder of gelijk aan 50 euro.

Ook voor de limiet van 50 euro aan opeenvolgende contactloze kaartbetalingen zonder pincode, wordt de samengevoegde bedrag verhoogd naar 100 euro.

Vanaf 14 april worden de betaalterminals die vandaag - binnen de huidige quarantainemaatregelen - actief zijn, stapsgewijs aangepast aan de nieuwe limieten.

Heb je nog vragen over hoe contactloos betalen werkt? Bekijk de korte video van de sectorfederatie Febelfin.

Voor alle andere vragen kan je ons telefonisch bereiken op +32 2464 60 01 (Van maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 22.00 uur en zaterdag van 9.00 tot 17.00 uur) of via onze social mediakanalen: Facebook of Twitter.

Om het beste aan je verwachtingen te kunnen voldoen, nodigen we je uit om deze vragen te beantwoorden. Klik hier om te beginnen

Bescherm jezelf tegen online fraude

De noodsituatie en hierbij het massale gebruik van elektronische communicatiemiddelen kunnen fraudeurs inspireren. Onze fraudebestrijdingsexperts informeren je over nieuwe fraudegevallen en hoe je jezelf kan beschermen.