Mijn nieuws

26 juni 2020

Coronavirus: laatste update

Beste klanten,

De gevolgen van de coronacrisis voor jou, onze medewerkers en onze samenleving blijft onze volledige aandacht krijgen. De gezondheid en veiligheid van onze klanten en onze medewerkers is dan ook nog steeds onze topprioriteit.

Tegelijkertijd willen we je blijven ondersteunen en begeleiden in deze onzekere tijd. Je kan op ons rekenen om je te voorzien van oplossingen en antwoorden aangepast aan jouw behoeften, want dit is het moment om alles duidelijker te zien.

Ook thuis kan je je dagelijkse bankzaken eenvoudig en veilig beheren via de ING Smart Banking-app of via Home'Bank.

Op deze pagina vind je regelmatig bijgewerkte informatie over de specifieke maatregelen die ING in het kader van de coronaviruscrisis heeft genomen. 

Veelgestelde vragen van onze particuliere en zakelijke klanten:
Algemene vragen

Ondanks deze uitzonderlijke omstandigheden, stellen we alles in het werk om een goede dienstverlening te blijven garanderen. Bekijk onze branch finder en vind één ​​van onze 430 geopende kantoren bij jou in de buurt.

Belangrijk om te weten als je naar een kantoor wilt gaan:

  • Onze medewerkers verwelkomen je op weekdagen van 9 uur tot 12.30 uur en van 13.30 uur tot 16.30 uur in het kantoor. Let op: je dient op voorhand een afspraak te maken
  • Je kan enkel in het kantoor terecht voor strikt noodzakelijke, kritische verrichtingen zoals overschrijvingen die de limiet van digitaal bankieren overschrijden.
  • Voor alle andere zaken kan je ons telefonisch bereiken op +32 2464 60 01 van maandag tot en met vrijdag van 8.00 uur tot 22.00 uur en zaterdag van 9.00 uur tot 17.00 uur of via onze social mediakanalen: Facebook of TwitterDigitaal en op afstand bankieren blijft de norm door aanwezigheid van het coronavirus. 


We willen dat iedereen zich veilig en comfortabel voelt tijdens het bankieren, en daarom blijven we volgende maatregelen hanteren. Alvast bedankt om je hieraan te houden:

  • Hygiëne: respecteer de basisregels
  • Het dragen van een mondmasker is verplicht 
  • Kom alleen naar je afspraak
  • Hou minstens 1,5 m afstand van elkaar
  • Nooit meer dan 2 personen in de Self’Bank


De post wordt nog steeds opgehaald bij onze kantoren die gesloten zijn. De verwerkingstijd kan nu wat langer duren dan normaal. Bedankt voor je begrip

Betalingsuitstel en ondersteuningsmaatregelen
Beleggingen/spaarplan
Reisverzekering

Voor alle andere vragen kan je ons telefonisch bereiken op +32 2464 60 01 (Van maandag tot en met vrijdag van 8.00 uur tot 22.00 uur en zaterdag van 9.00 uur tot 17.00 uur) of via onze social mediakanalen: Facebook of Twitter.

Om het beste aan je verwachtingen te kunnen voldoen, nodigen we je uit om deze vragen te beantwoorden. Klik hier om te beginnen


Nog even dit:

ING laat je in deze moeilijke tijden niet in de steek. We doen er alles aan om het aantal aanvragen voor betalingsuitstel zo snel mogelijk te verwerken. Samen met de andere banken hebben we de voorbije drie weken al meer dan 248.000 dossiers behandeld voor betalingsuitstel (bron: Febelfin). En we blijven duizenden aanvragen met veel aandacht behandelen intussen. 

  • Wie zijn aanvraag voor 25/5 heeft ingediend en aan alle voorwaarden voldoet, kan gerust zijn: het betalingsuitstel geldt vanaf juni. Moet je nog stukken indienen, wacht dan niet langer. We trachten je aanvraag dan alsnog tijdig te verwerken.
  • Heb je je aanvraag later ingediend (en je voldoet aan alle voorwaarden), dan gaat het betalingsuitstel in op de eerstvolgende vervaldag na juni.
  • Voldoe je niet aan de voorwaarden, dan kom je (wellicht) niet in aanmerking voor het betalingsuitstel zoals overeengekomen tussen overheid en de banken. We stellen echter alles in het werk om samen naar een aangepaste oplossing te zoeken. Je hoeft daarvoor zelf niets te doen. Onze medewerkers nemen zeer binnenkort contact met je op om de mogelijkheden samen te bekijken. 
Wat doet ING tegen de sociale impact van corona?

De coronacrisis is niet alleen een economische opdoffer voor burgers en bedrijven, het is ook een humanitaire crisis. Ontdek welke acties ING en haar medewerkers ondernemen om een steentje bijdragen aan de samenleving:

  1. Donatie van 500.000 euro voor zorgfonds
  2. Vrijwilligerswerk: van voedselhulp tot mondmaskers naaien
  3. Laptops en IT-materiaal voor zorginstellingen en kwetsbare jongeren
  4. Ook in het buitenland

Wil je meer weten? Ontdek de acties hier.

Bescherm jezelf tegen online fraude

De noodsituatie en hierbij het massale gebruik van elektronische communicatiemiddelen kunnen fraudeurs inspireren. Onze fraudebestrijdingsexperts informeren je over nieuwe fraudegevallen en hoe je jezelf kan beschermen.