Mijn nieuws

1 juli 2021

Coronavirus: laatste update

Beste klanten, De gevolgen van de coronacrisis voor jou, onze medewerkers en onze samenleving blijven onze volledige aandacht krijgen. De gezondheid en veiligheid van onze klanten en onze medewerkers is dan ook nog steeds onze topprioriteit.

Tegelijkertijd willen we je blijven ondersteunen en begeleiden in deze onzekere tijd. Je kan op ons rekenen om je te voorzien van oplossingen en antwoorden aangepast aan jouw behoeften, want dit is het moment om alles duidelijker te zien.

Om de overheidsmaatregelen te volgen, geef je best de voorkeur aan de eenvoud van onze digitale diensten. Zo kan je je dagelijks bankieren thuis beheren op een gemakkelijke en veilige manier via onze applicatie of Home’Bank.

Op deze pagina vind je regelmatig bijgewerkte informatie over de specifieke maatregelen die de overheid en ING in het kader van de coronaviruscrisis hebben genomen. 

#samentegencorona

Belangrijke update

  • Vanaf 20 juni is het niet langer mogelijk om betalingsuitstel te vragen voor uw ondernemingskredieten zoals bepaald in het Derde Febelfin Charter
  • Het tweede garantieschema van de federale overheid wordt verlengd tot 31/12/2021
  • Zoals eerder gecommuniceerd, is het sinds 22 maart niet meer mogelijk om een betalingsuitstel voor hypothecaire kredieten aan te vragen onder het Charter.
Voor particulieren
Voor zakelijke klanten

Gezien het economische leven opnieuw normaliseert, hebben de banken en de overheid beslist om de piste van het algemene betalingsuitstel te verlaten. Het Derde (Febelfin) Charter loopt af op 30/06/2021.

Indien uw bedrijf nog steeds de gevolgen van de coronacrisis ondervindt en daardoor nog niet in staat is om de terugbetalingen van de lopende kredieten te hervatten, dan zal er op maat bekeken worden wat er voor uw bedrijf de beste oplossing is. Neem daarvoor contact op met uw contactpersoon bij ING.

Veelgestelde vragen van onze particuliere en zakelijke klanten:

Algemene vragen

Ondanks deze uitzonderlijke omstandigheden, stellen we alles in het werk om een goede dienstverlening te blijven garanderen. Bekijk onze branch finder en vind een geopend kantoor bij jou in de buurt.

Belangrijk om te weten als je naar een kantoor wilt gaan:

  • Onze medewerkers verwelkomen je op weekdagen van 9 uur tot 12.30 uur en van 13.30 uur tot 16.30 uur in het kantoor. Let op: je dient op voorhand een afspraak te maken
  • We vragen je vriendelijk geen afspraak te maken in een agentschap behalve voor kritieke en strikt noodzakelijke transacties, zoals overschrijvingen die de toegestane limiet voor onze digitale toepassingen overschrijden.
  • Voor alle andere zaken kan je ons telefonisch bereiken op +32 2464 60 01 van maandag tot en met vrijdag van 8.00 uur tot 20.00 uur en zaterdag van 9.00 uur tot 17.00 uur of via onze social mediakanalen: Facebook of TwitterDigitaal en op afstand bankieren blijft de norm door aanwezigheid van het coronavirus. 


We willen dat iedereen zich veilig en comfortabel voelt tijdens het bankieren, en daarom blijven we volgende maatregelen hanteren. Alvast bedankt om je hieraan te houden:

  • Hygiëne: respecteer de basisregels
  • Het dragen van een mondmasker is verplicht, zowel in de kantoren als in de Self'Bank
  • Maximaal één persoon per afspraak
  • Hou minstens 1,5 m afstand van elkaar
  • Nooit meer dan 2 personen in de Self'Bank


De post wordt nog steeds opgehaald bij onze kantoren die gesloten zijn. De verwerkingstijd kan nu wat langer duren dan normaal. Bedankt voor je begrip

Betalingsuitstel en ondersteuningsmaatregelen
Beleggingen/spaarplan
Reisverzekering

Voor alle andere vragen kan je ons telefonisch bereiken op +32 2464 60 01 (Van maandag tot en met vrijdag van 8.00 uur tot 20.00 uur en zaterdag van 9.00 uur tot 17.00 uur) of via onze social mediakanalen: Facebook of Twitter.

Om het beste aan je verwachtingen te kunnen voldoen, nodigen we je uit om deze vragen te beantwoorden. Klik hier om te beginnen

Bescherm jezelf tegen online fraude

De noodsituatie en hierbij het massale gebruik van elektronische communicatiemiddelen kunnen fraudeurs inspireren. Onze fraudebestrijdingsexperts informeren je over nieuwe fraudegevallen en hoe je jezelf kan beschermen.