Online veiligheid

15 maart 2017

Wat als ik het slachtoffer word van phishing?

Onthoud dat ING u nooit zal vragen naar uw rekeninggegevens, pincodes of codes die u met uw kaartlezer aanmaakt.

Voor uw privérekeningen

Krijgt u een mail waarin u naar deze gegevens gevraagd wordt, stuur dit mailtje dan door naar phishing@ing.be. Reageer er verder niet op.

Krijgt u een verdachte brief of vreemd telefoontje? Bel onmiddellijk onze helpdesk op +32 2 464 60 01. We zijn bereikbaar van maandag tot vrijdag van 8 tot 22 uur en op zaterdag van 9 tot 17 uur.

Als u vermoedt dat uw bankkaart gestolen of misbruikt werd, bel meteen Card Stop op +32 70 344 344. Dit kan ook vanuit het buitenland.

Uw business-rekeningen

Hebt u bewijzen van fraude, zoals factuur- of CEO-fraude, verwittig dan direct uw kantoor of ING-contactpersoon. Stuur ook een mail met uw contactgegevens naar fraud@ing.be. We contacteren u zo snel mogelijk.

Lees ook onze artikels over internetveiligheid en ontdek hoe u zich het best tegen cyberfraude beschermt.

Denkt u dat u het slachtoffer bent van internetfraude?

Wacht dan geen seconde en …

  • blokkeer uw bankkaarten via Card Stop op +32 70 344 344
  • doe aangifte bij de politie en geef het nummer van het pv door aan uw ING-kantoor


Ga ook eens kijken op de Belgian Financial Sector Federation, op Safe internet banking en op Safeonweb, het federale platform met informatie en advies over cyberveiligheid.